ليگ برتر مقابل سازمان ليگ
تيمهاي ليگ برتر يكي، يكي خواهان گرفتن حق تبليغات محيطي از سازمان ليگ هستند. بعد از اينكه استقلال در ابتداي فصل جاري اعلام كرد ميخواهد در بازيهاي خانگي تبليغات محيطي را در دست داشته باشد و با سازمان ليگ وارد چالش شد، حال ساير تيمها هم به تدريج خواهان چنين حقي هستند و ميخواهند سازمان ليگ را تحت فشار قرار دهند. علي عليزاده مدير ورزشي باشگاه مس رفسنجان گفت: «وقتي باشگاههاي ليگ برتري توانمندي درآمدزايي از تبليغات محيطي را دارند چرا بايد اين اختيار از آنها سلب شود؟ طبيعتا باشگاه مس رفسنجان اين پتانسيل را اختيار دارد تا از محل تبليغات محيطي بتواند درآمد قابلتوجهي را به دست آورد.»
در ادامه محمد اسفنديارپور مديرعامل گلگهر با انتقاد از ناشفاف بودن سازمان ليگ در مساله تبليغات محيطي درخواست كرد حق فوتبال تمام و كمال به خود فوتبال تعلق بگيرد. همچنين باشگاه تراكتور نيز در نامهاي به فدراسيون فوتبال از عزيزي خادم درخواست كرد تبليغات محيطي به باشگاهها واگذار شود. در اين نامه آمده: «دستور فرماييد در بازيهاي خانگي باشگاه بزرگ تراكتور، به دليل اينكه قسمتي از هزينههاي باشگاهداري را از اين طريق جبران نمايد، تبليغات دور زمين توسط خود باشگاه انجام شده و سهم سازمان ليگ نسبت به توافق توسط باشگاه پرداخت شود يا اينكه سازمان ليگ بايد نسبت به ظرفيت هواداري هر باشگاهي با آن باشگاه به توافق رسيده و قرارداد تبليغات دور زمين را به صورت مجزا منعقد نموده يا طوري برنامهريزي نمايد كه حقوق باشگاهها نسبت به هواداران خود پرداخت گردد.»
باشگاه پرسپوليس هم در بيانيهاي نسبت به اتفاقات اخير واكنش نشان داد و با تمام كنايههايي كه به رقيب و منتقدان زد نشان داد علاقه دارد بدون دخالت سازمان ليگ تبليغات محيطي را در اختيار داشته باشد.
با ادامه اين روند و اضافه شدن چند تيم ديگر به نظر ميرسد سازمان ليگ هيچ شانسي در برابر خواسته اهالي فوتبال نخواهد داشت و مجبور ميشود تبليغات محيطي را به باشگاهها واگذار كند.