• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5063 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ آبان

هنرمندي ديگر به كرونا مبتلا شد

كامبيز درمبخش بر اثر ابتلا به كرونا بستري شد
كامبيز درمبخش كارتونيست پيشكسوت ايراني به دليل ابتلا به ويروس كرونا در بيمارستان بستري شده است. به گزارش خبرآنلاين، به نقل از موسسه هنرمندان پيشكسوت، كامبيز درمبخش در بيمارستان بستري شده است. حال عمومي درمبخش خوب است اما حدود يك ماه است كه درگير ويروس كرونا شده و اكنون هم در بيمارستان آتيه تهران بستري است.

كتاب فيلمبردار مشهور سينما منتشر شد
«راجر ديكينز» فيلمبردار برنده اسكار نخستين كتاب خود را كه شامل مجموعه عكس‌هايش مي‌شود منتشر كرد. به گزارش ايسنا و به نقل از هاليوودريپورتر، «راجر ديكينز» مدير فيلمبرداري پروژه‌هاي سينمايي همچون «۱۹۱۷» و «اسكاي‌فال» نخستين كتاب خود را كه پنج دهه از فعاليت او به عنوان عكاس را در برمي‌گيرد در دوم نوامبر منتشر كرد. كارنامه «راجر ديكينز» آثار متنوعي را از «رستگاري در شائوشنگ» گرفته تا فيلم جديد «سم مندس» به نام «امپراتوري نور» دربرمي‌گيرد. با اين حال يكي از نخستين تجربه‌هاي «ديكينز» در پشت دوربين تلاش براي ثبت تصويري از گروهي از گوسفندان در اوايل دهه ۷۰ ميلادي بود. حالا مجموعه عكس‌هايي كه «ديكينز» در طول چندين سال به ثبت رسانده است در كتابي با عنوان «جاده‌هاي فرعي» به چاپ رسيده‌اند. اين كتاب عكس‌هاي سياه و سفيد چندين دهه عكاسي «ديكينز» را كه برخي مجموعه شخصي او و برخي حاصل سفرهاي او در دوران فيلمبرداري فيلم‌هايش هستند در برمي‌گيرد. تصويري از خودرو آستون مارتين جيمز باند در فيلم «اسكاي‌فال» يا تك‌درختي كه در پايان فيلم «۱۹۱۷» به تصوير كشيده شده از جمله آثار اين كتاب هستند.

«گارفيلد» جديد در راه است
كريس پرت قرار است در يك فيلم انيميشن جديد صداپيشه شخصيت گربه لازانيا دوست و متنفر از دوشنبه «گارفيلد» شود. به گزارش مهر به نقل از هاليوودريپورتر، گارفيلد آخرين بار ۱۵ سال پيش در يك فيلم سينمايي ديده شده بود و آن موقع بيل‌موري مسووليت صداپيشگي‌اش را بر عهده داشت درحالي‌كه در جديدترين فيلمي كه قرار است ساخته شود كريس‌پرت به جاي گارفيلد حرف خواهد زد. شركت الكان انترتينمنت متعلق به اندرو كوزوه و برودريك جانسون اين فيلم را مي‌سازد و فيلمنامه آن توسط ديويد رنولدز نويسنده نامزد دريافت جايزه اسكار «در جست‌وجوي نيمو» نوشته مي‌شود. مارك ديندال سازنده «چيكن ليتل» روي صندلي كارگرداني فيلم خواهد نشست. ديندال و رنولدز قبلا در پروژه «علاقه جديد امپراتور» محصول ديزني باهم كار كرده بودند. شخصيت گارفيلد توسط طراحي به نام جيم ديويس خلق شد و نخستين‌بار در قالب يك كميك در سال ۱۹۷۸ به انتشار رسيد. اين گربه نارنجي تنبل اغلب براي صاحبش جان آرباكل و سگ دوست‌داشتني خانه‌شان يعني اودي مشكلاتي خلق مي‌كرد. مجموعه داستان‌هاي «گارفيلد» كه در ۴۱ روزنامه هم به چاپ رسيد، در حال حاضر از نظر انتشار گسترده در مطبوعات سنديكايي هم در ميان كميك‌استريپ‌ها ركورد جهاني را در اختيار دارد. شركت الكان حقوق رسمي ساخت داستاني جديد را از ديويس خريده و ديويس خودش به عنوان تهيه‌كننده اجرايي در پروژه حضور خواهد داشت. شركت دي‌ان‌اي‌جي انيميشن كه اخيرا انيميشن سينمايي «ران خراب شده» را ساخته بود، مسووليت بخش انيميشن و همچنين تهيه فيلم را برعهده خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون