• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5068 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ آبان

اظهارات رييس كميته ملي المپيك در مورد حواشي اخير

نامه كميته به فدراسيون جهاني جودو كاملا عزت‌مندانه بود

گروه ورزش

سيدرضا صالحي‌اميري رييس كميته ملي المپيك درخصوص پرداخت پاداش ورزشكاران المپيكي اظهار داشت: حق طبيعي ورزشكاران ما است كه از حقوق قانوني خودشان برخوردار باشند. ما در توكيو و همان زماني كه قهرمانان ما روي سكو مي‌رفتند در داخل دهكده مراسم كوچكي برگزار مي‌كرديم و پاداش ارزي را همانجا پرداخت مي‌كرديم چون عنوان پاداش پاي سكو بود. يك اتفاق ديگري هم صورت گرفت كه براي ورزشكار 3 طلايي‌مان علاوه بر 10 هزار يورو، 5 هزار يورو پرداخت كرديم و 70 درصد اين مبلغ هم به مربيان و كادرفني پرداخت شد. با همت رييس‌جمهور كه شخصا براي پرداخت پاداش به‌موقع قهرمانان پيگير بودند اين اتفاق شكل گرفت و قهرمانان المپيك و پارالمپيك بلافاصله بعد از مسابقات پاداش ريالي خودشان را هم دريافت كردند كه اين موضوع تاثير مثبتي در انگيزه قهرمانان ما خواهد گذاشت. 

وي در خصوص برگزاري جلسه براي مسابقات آسيايي عنوان كرد: مهم‌ترين رويداد ما بعد از المپيك مسابقات آسيايي است، اين مسابقات از اين جهت براي ما مهم است كه يكي از مدعيان آسيايي هستيم و جايگاه پنجم و ششم آسيا را در اختيار داريم. اين دوره هم هدف‌گذاري كرديم كه نسبت به مسابقات جاكارتا يك پله بالاتر قرار بگيريم. قدرت‌هاي بزرگ ورزش جهان در آسيا هستند، چين، كره، ژاپن و كشورهاي آسياي ميانه حضور دارند. ما ديروز رسما نشست كادرسرپرستي هانگژو چين را آغاز كرديم و سياست‌هاي كلي را تصويب كرديم و اصل را بر اعزام كيفي كاروان گذاشتيم، كساني اعزام خواهند شد كه امكان حضورشان روي سكو بسيار بالا باشد. 
رييس كميته ملي المپيك در همين زمينه افزود: نكته دوم هم توجه ويژه به بانوان است، آنها ثابت كردند كه انگيزه زيادي براي درخشش در ورزش قهرماني دارند. مساله سوم هم توجه به تجهيزات و توليدات داخلي است. نكته بعدي هم كه مورد اهميت بود توجه به مسائل فرهنگي بود و قرار شد يك كميته فرهنگي شكل بگيرد كه فرهنگ و تمدن ايراني در چين براي همه 45 كشور حاضر در مسابقات به نمايش گذاشته شود. اين مجموعه تصميمات جلسه ديروز بود و در مجموع ما حدود 40 رشته را در هانگژو خواهيم داشت و آن چيزي كه مهم است كه بتوانيم از مسابقات قبلي در جاكارتا يك پله بالاتر باشيم، ان‌شاءالله در جلسات بعدي جزييات بيشتر را تصويب خواهيم كرد و از امروز با تك‌تك فدراسيون‌ها و كادرفني‌شان جلسه خواهيم گذاشت و ليست نفرات اعزامي را مشخص خواهيم كرد. صالحي‌اميري كه با برنامه راديويي «تهران ورزشي» گفت‌وگو مي‌كرد، درخصوص مشكلات فدراسيون جودو و اختلافات دروني اين فدراسيون تصريح كرد: جودو عضوي از خانواده ورزش قهرماني ما است و همه بايد كمك كنيم كه اين رشته از تعليق خارج شود و خانواده جودو به ميادين ملي، آسيايي و جهاني برگردد. بايد از مسائل حاشيه‌اي عبور كنيم و نبايد به آن بپردازيم. از اين منظر من هيچ‌گونه مصلحت نمي‌دانم كه به حواشي جودو ورود كنيم. طي 2 سال اخير حداقل در 30 جلسه مستمر شركت كرديم و تمركز ما بر اين بوده كه نحوه دفاع از حقوق جودو ايران را بررسي كنيم و استراتژي اول ما و وزارت ورزش حمايت حداكثري از فدراسيون جودو براي خروج از اين بن‌بست و تعليق است و ان‌شاءالله اين اتفاق شكل خواهد گرفت و صلاح نمي‌دانم كه به حاشيه‌ها ورود كنيم. 
وي درباره نامه كميته ملي المپيك براي حل مشكل فدراسيون جودو خاطرنشان كرد: نامه ما كاملا روشن است، در متن اين نامه آمده است كه فدراسيون جودو لطمه ديده و اين روند باعث خسارت به جودو خواهد بود و نيازمند بازنگري است. نامه كاملا عزت‌مندانه بود. من خواهشم اين است كه اصلا رسانه‌ها به حواشي جودو نپردازند و بايد دفاع جانانه از حقوق جودو داشته باشيم. من حداقل بيش از 10 جلسه با مقامات كميته بين‌المللي المپيك در دفاع از حقوق جودو و رفع تعليق آن داشته‌ام. 
رييس كميته ملي المپيك ادامه داد: تاريخ برگزاري دادگاه جودو هم سوم آذر ماه است كه غيرحضوري هم هست. ما اين روند را دنبال مي‌كنيم و با وكيل پرونده ديروز مذاكره داشتم، خوشبختانه وكيل توانمندي است، روند روبه‌جلو و مثبتي داريم و من باور دارم كه حتما جودو از تعليق خارج خواهد شد.
صالحي‌اميري در پايان در خصوص شرايط فدراسيون ژيمناستيك گفت: مجموعه بحث‌هايي كه در خصوص فدراسيون ژيمناستيك است مباحث درون خانوادگي است و بايد در جلسات داخلي حل و فصل شود و ان‌شاءالله در آينده نزديك مسائل ژيمناستيك حل خواهد شد و اين رشته بار ديگر مسير خودش را دنبال خواهد كرد، بايد اجازه دهيم مسائل اين فدراسيون خارج از فضاي رسانه و در جامعه ورزش، وزارت ورزش، كميته ملي المپيك و فدراسيون ژيمناستيك حل و فصل شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون