• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5079 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ آذر

خبرخوان

بانک‌ها همچنان سنگ‌اندازی می‌کنند!

تکلیف دولت به بانک‌ها برای پرداخت وام کمک ودیعه مسکن در راستای حمایت از مستاجران است که از سال گذشته تاکنون رقم آن تغییر کرد و برای امسال سقف وام ودیعه مسکن در تهران از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان و در دیگر کلان‌شهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان شد.اما شواهد و گفته‌های متقاضیان این وام حاکی از آن است که برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن با چالش‌های متخلفی دست و پنجه نرم می‌کنند و عمده این چالش‌ها حول معرفی ضامن به بانک می‌چرخد که برخی بانک‌ها ضامنی بالای ۱۰ سال سابقه کار را از مردم درخواست می‌کنند! و باوجود اینکه بانک‌ها باید تا پایان بهمن سال جاری وام کمک ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند، همچنان سنگ‌اندازی برخی بانک‌ها برای مشتریان در این زمینه وجود دارد و تمایلی به پرداخت این وام ندارند.


سند جدید تخصیص آب زاینده‌رود در حال تدوین است
هوشنگ ملایی، ريیس حوضه آبریز زاینده‌رود گفت: سند جدید تخصیص آب این رودخانه در حال تدوین است. وی با اشاره به موضوع زاینده‌رود اظهار کرد: متوسط بارش بلندمدت حوضه آبریز زاینده‌رود 244 میلی‌متر است. سطح حوضه رودخانه زاینده‌رود حدود 27 هزار کیلومتر مربع بوده که 1900 کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری و مابقی در استان اصفهان است. ملایی با اشاره به اینکه صنایع ذوب‌آهن، فولاد و پالایشگاه‌ها در استان اصفهان صنایع ملی هستند، افزود: این صنایع 200 میلیون مترمکعب سالانه آب استفاده می‌کنند. وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌ها برای کاهش مصرف آب صنایع استان اصفهان استفاده آنها از پساب شهری است و اکنون نیمی از مصرف آب صنایع از پساب تامین می‌شود. صنایع استان اصفهان کمتر از 50 میلیون متر مکعب از آب زاینده‌رود در سال استفاده می‌کنند که تلاش می‌کنیم این میزان را در سال‌های آینده به صفر برسانیم.


جریمه مشترکان پرمصرف گاز از امروز
جواد اوجی، وزیر نفت اظهار داشت: امسال زمستان خیلی زود شروع شد و سابقه نداشته است در پاییز ۵۴۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش خانگی داشته باشیم. وزیر نفت ادامه داد: با همکاری حوزه‌های بالادستی نفت، تامین سوخت برای نیروگاه‌ها و صنایع در حال انجام است و هیچ دغدغه و مشکلی وجود ندارد و سوخت را وزارت نفت مکلف است تامین کند. وی با درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، تاکید کرد: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذر ماه افزایش پیدا می‌کند.


۱۵۰ هزار تن برنج وارداتی در بازار توزیع می‌شود
حجت براتعلی، مدیرکل هماهنگی دفتر توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از صدور مجوز عرضه‌ ۱۵۰ هزار تن برنج در بازار خبر داد.براتعلی افزود: در مرحله اول ۱۰۰ هزار تن و در مرحله دوم ۵۰ هزار تن دیگر از برنج‌های وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران با همان قیمت‌های تثبیتی قبلی وارد شبکه توزیع در بازار خواهد شد.وی عنوان کرد: از اول شهریور ۱۵۰ هزار تن برنج برای توزیع در بازار اختصاص داده شده که ۱۲۵ هزار تن وارد شبکه توزیع شده است. مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای سال تا این تاریخ ۲۴۶ هزار تن برنج به بازار عرضه شده و موجودی این کالا در کشور مطلوب است.


امحای ۲۵۰ تن اقلام خوراکی و بهداشتی توسط سازمان اموال‌تملیکی
ابراهیم مولایی جم، سرپرست سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور درخصوص روند امحا گفت: بسیاری از اقلام بهداشتی و خوراکی که فاقد مجوز هستند پس از ضبط دراختیار سازمان قرار می‌گیرد که براساس قانون قابلیت مصرف ندارند و باید امحا شوند. پس دریافت مجوزهاي لازم عملیات امحای این موارد که شامل 205 تن است و قابلیت مصرف ندارد امحا می‌شود. وی گفت: برای اولین‌بار این کالاها به صورت کاملا استاندارد و براساس مجوزهای لازم بارگیری می‌شوند. این کالاها به یکی دیگر از استان‌ها برای امحا منتقل می‌شوند. این کالاها عموما مربوط برای گذشته است که اخیرا مجوزهای لازم اخذ شده است. این کالاها قطعا با نظارت در بازه زمانی کوتاه امحا می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون