• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5080 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲ آذر

ويژه

اوانو براي انجام هر تراكنش آيفون 13، مك‌بوك و اپل‌واچ جايزه مي‌دهد

كاربران اپليكيشن اوانو تا پايان آذرماه فرصت دارند با انجام هر تراكنش در قرعه‌كشي آيفون 13، مك‌بوك، اپل‌واچ، آيپد و ايرپاد شركت كنند. به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اوانو، كاربران اپليكيشن اوانو مي‌توانند از اول آذر تا پايان آذرماه با انجام هر تراكنش در بخش‌هاي مختلف اين اپليكيشن در قرعه‌كشي آيفون 13، مك‌بوك، اپل‌واچ، آيپد و ايرپاد شركت كنند.كاربران در اين بازه زماني، با خريد حداقل يك شارژ در اپليكيشن اوانو براي سيمكارت‌هاي اعتباري همراه اول، ايرانسل و رايتل در قرعه‌كشي آيفون 13 شركت داده مي‌شوند و با انجام حداقل يك تراكنش كارت به كارت در قرعه‌كشي آيپد شركت مي‌كنند. همچنين كاربراني كه در آذرماه در اپليكيشن اوانو حداقل يك بسته اينترنت خريداري كنند در قرعه‌كشي ايرپاد، كاربراني كه حداقل يك قبض پرداخت كنند در قرعه‌كشي اپل‌واچ و كاربراني كه از سرويس فروشگاه آنلاين اوانو حداقل يك خريد انجام دهند در قرعه‌كشي مك‌بوك شركت داده مي‌شوند. گفتني است حضور كاربران در قرعه‌كشي‌ها محدوديت ندارد و هر كاربر مي‌تواند با انجام هر تراكنش در هر كدام از 5 قرعه‌كشي شركت كند و همچنين با انجام تمام تراكنش‌ها در تمام قرعه‌كشي‌ها شركت كند. به‌طور مثال كاربران با انجام تراكنش كارت به كارت تنها در قرعه‌كشي آيپد شركت مي‌كنند و در صورتي كه قصد شركت در قرعه‌كشي آيفون 13 را نيز دارند بايد حداقل يك تراكنش خريد شارژ نيز انجام دهند. براي نصب اپليكيشن اوانو مي‌توانيد از طريق https: //ewano.app اوانو را نصب كرده و تا پايان آذرماه با انجام هر تراكنش در قرعه‌كشي شركت كنيد.


دوران خام‌فروشي اپراتورها  به سر رسيده است

فاز جديد توسعه شبكه همراه اول با عنوان هشت پلاس ديروز با حضور مديران مخابراتي كشور رونمايي شد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، صبح ديروز يكم آذرماه 1400 آيين رونمايي از فاز جديد توسعه شبكه همراه اول با عنوان «+8» و در حضور مجيد سلطاني مديرعامل شركت مخابرات ايران، مهدي اخوان بهابادي مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران، مسعود گرشاسبي مديرعامل شركت نقش اول كيفيت و جمعي از مديران و معاونان اين شركت‌ها و مخابرات‌هاي استاني در هتل هما برگزار شد. اخوان بهابادي، مديرعامل همراه اول در اين مراسم ضمن استماع گزارش ميزان پيشرفت پروژه فاز هشتم توسعه شبكه در اقصي‌نقاط كشور، در جريان موانع و محدوديت‌هاي پيش پاي امر توسعه قرار گرفت. وي در بخشي از سخنراني خود با اشاره به شرايط خاصي كه بر صنعت تلكام حاكم است و مي‌تواند تبعات سنگيني براي آينده كشور داشته باشد، اظهار كرد: با وجود اينكه نگاه همه به اپراتورها مانند يك «بانك» است و البته همراه اول هم توانست سال گذشته به سود بسيار خوبي نسبت به سنوات گذشته برسد، اما توجهي به ميزان هزينه‌ها نمي‌كنند. اخوان بهابادي ادامه داد: سياست‌گذاري تعرفه‌اي در بخش كلان ICT عادلانه نيست و انگيزه‌اي براي سرمايه‌گذاري در اين بخش وجود ندارد؛ اغلب سرمايه‌گذاري‌هايي كه اكنون انجام مي‌شود نيز از جنس حاكميتي است كه به عنوان مثال همراه اول به عنوان بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كه بخش مهمي از زيرساخت ارتباطي كشور را در دست دارد، سال گذشته بالغ بر 10 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري كرد.
وي خطاب به متوليان صنعت ارتباطات كشور اذعان كرد: با اين نظام تعرفه‌اي حال حاضر، در حال نابودسازي صنعت ارتباطات هستيد. اخوان بهابادي فضاي تغيير و تحول را اين‌گونه ترسيم كرد و گفت: از دو سال گذشته كه در همراه اول مشغول به كار شدم، ترافيك ميزباني روي ديتاسنترهاي همراه اول حدود 30 گيگابيت بر ثانيه بود اما اكنون با رشد 20 برابري به 600 گيگابيت بر ثانيه رسيده است. مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران با تاكيد بر اينكه راهي جز حركت به سمت توسعه سرويس‌هاي ديجيتال نداريم و اپراتورها نمي‌توانند خام‌فروش سرويس‌هاي پايه باشند، بيان كرد: سرويس ديجيتالي نظير «شاد» كه توانست گوي رقابت را از واتساپ كه بيشترين پهناي باند مصرفي در كشور را داشت بربايد، دليلي بر اين ادعاست. وي خاطرنشان كرد: تنها به اين شكل است كه آينده تجارت تضمين مي‌شود و اين مهم نيز جز با سرمايه‌گذاري و توسعه شبكه محقق نخواهد شد. اخوان بهابادي ضمن تقدير از تلاشگران مخابراتي كشور در راستاي ارتقاي شبكه و بيان خواسته‌هايش از متوليان توسعه فاز جديد شبكه همراه اول عنوان كرد: اهدافي را براي هر استان در راستاي فاز جديد توسعه در نظر گرفته‌ايم كه ظرف دو هفته آينده به صورت مكتوب به آنها ابلاغ مي‌شود و انتظار داريم جلسه بعدي با همكاران مخابراتي در راستاي قضاوت عملكردها باشد. مجيد سلطاني، مديرعامل مخابرات ايران نيز در اين مراسم ضمن تقدير از مديرعامل همراه اول كه سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي را در يكي، دو سال اخير حول توسعه زيرساخت‌ها انجام داده است، اظهار كرد: خوشبختانه اين نگرش بسيار مهمي است كه نتايج تحولات خوب آن را نيز شاهد هستيم. وي با اشاره به مواجهه مخابرات ايران با تحريم‌هاي دو جانبه داخلي و خارجي بيان كرد: متاسفانه نگاهي كه در گذشته به مخابرات بوده باعث بروز برخي مشكلات در اين شركت شده است؛ اما با اين حال معتقدم و تاكيد دارم كه فازهاي توسعه همراه اول بايد به سرعت طي شود و هيچ اعتبار توسعه‌اي كه از سمت همراه اول به مخابرات مي‌آيد در جاي ديگري جز فازهاي توسعه شبكه اپراتور اول تلفن همراه هزينه نمي‌شود. بنا بر اين گزارش، در اين مراسم كه مسوولان كميته فاز هشتم توسعه شبكه همراه اول نيز حضور داشتند به مواردي نظير اضافه شدن 2058 سايت جديد به شبكه همراه اول، راه‌اندازي 744 سايت در قالب طرح خدمات عمومي اجباري، دستيابي به ركورد راه‌اندازي 213 سايت در آذرماه 1399، راه‌اندازي 437 سايت جديد در پاييز 1399 و برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي 2878 سايت تا پايان اسفند سال جاري نيز اشاره و نقشه راه ادامه فاز توسعه در قالب «+8» براي مديران مخابراتي كشور ترسيم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون