• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5085 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۸ آذر

مجلس پس از مخالفت صريح يوسف نوري با «سند 2030» با وزارت او موافقت كرد

اعتماد به گزينه سوم رييسي

بالاخره آخرين كرسي خالي هيات وزيران دولت سيزدهم نيز صاحب خود را شناخت و باتوجه به برگزاري نشست علني روز گذشته مجلس و راي‌اعتماد نمايندگان عمدتا اصولگراي حاضر در پارلمان به سومين گزينه پيشنهادي ابراهيم رييسي براي تصدي وزارت آموزش و پرورش حالا «يوسف نوري» به عنوان وزير آموزش و پرورش دولت سيزدهم صاحب آن نوزدهمين كرسي هيات وزيران است كه از نخستين روز آغاز به كار اين دولت تاكنون در اختيار سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود. 
به هر تفسير ديروز نمايندگان مجلس در شرايطي پس از استماع نظر موافقان، مخالفان و دفاعيات وزير پيشنهادي با ۱۹۵ راي موافق، ۵۷ راي مخالف و ۱۷ راي ممتنع با نشستن نوري بر كرسي وزارت آموزش و پرورش موافقت كردند كه يوسف نوري در اين چند روزي كه از معرفي‌اش از سوي ابراهيم رييسي مي‌گذرد، موفق شده بود برخلاف دو گزينه پيشين معرفي شده از جانب رييس دولت سيزدهم، مجلس ‌يازدهمي‌ها را با خود همراه سازد. او كه در اين مدت موفق به جلب نظر مثبت كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس به عنوان كميسيون تخصصي و فراكسيون نيروهاي انقلاب به عنوان فراكسيون اكثريت مجلس يازدهم شده بود، در حالي سكان هدايت وزارت آموزش و پرورش را به دست خواهد گرفت كه پيش از اين، حسين باغگلي و مسعود فياضي در اين مسير ناكام ماندند. اين درحالي بود كه در اين نشست كه باتوجه به سفر ابراهيم رييسي، با حضور معاون اول رييس‌جمهوري برگزار شد، موسي غضنفرآبادي، رييس كميسيون حقوقي و قضايي، حسن نوروزي، سخنگوي اين كميسيون و محسن زنگنه نماينده تربت حيدريه در مقام نمايندگان موافق وزارت نوري نطق كردند. البته علي‌اكبر بسطامي نماينده اصولگراي ايلام نيز در حالي به عنوان چهارمين نماينده موفق پشت تريبون رفت و خواهان راي‌اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي شد كه نوري نيز ‌زاده ايلام است. اين درحالي بود كه جواد نيك‌بين نماينده كاشمر و هاجر چناراني نماينده نيشابور 2 نماينده‌اي بودند كه در مخالفت با وزارت نوري نطق كردند.
همچنين يوسف نوري در جلسه راي اعتمادش در صحن علني مجلس گفت: «از اولين و ضروري‌ترين اقداماتي كه پيگيري خواهم كرد، كارآمدي شوراي عالي آموزش و پرورش است.» او گفت: «اين شورا درخصوص سند ۲۰۳۰ كاملا منفعل عمل كرد و حتي معدودي از اعضاي آن با آن سند موافق بودند.» وزير پيشنهادي ابراهيم رييسي براي تصدي وزارت آموزش و پرورش كه از اين پس بايد او را بدون هرگونه پيشوند و پسوند، وزير آموزش و پرورش بناميم، تصريح كرد: «بدون هيچ‌گونه رودربايستي اعلام مي‌كنم كه سركردگان سند آموزشي ۲۰۳۰ جايي در نظام آموزش و پرورش نخواهند داشت.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون