• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5085 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۸ آذر

مسووليت‌پذيري و تلاش حداكثري

از رونالدو ياد بگيريم

بهرام سرگوسرايي

در دو، سه روز گذشته ويديويي جالب از رختكن تيم يوونتوس منتشر شده كه در آن رونالدو با كوادرادو و ساير بازيكنان يوونتوس دعوا مي‌كند. 

فصل پيش زماني كه رونالدو در يوونتوس بازي مي‌كرد اين تيم در دور حذفي ليگ قهرمانان مقابل پورتو قرار گرفت و درنهايت از اين تيم شكست خورد و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. باخت در ليگ قهرمانان و واگذاري قهرماني در سري آ به اينتر باعث شد آندره‌آ پيرلو از يووه اخراج شود و رونالدو هم در ابتداي فصل به منچستريونايتد پيوست. حال ويديويي از رختكن يوونتوس در بين دو نيمه بازي اين تيم مقابل تيم ياران مهدي طارمي منتشر شده كه نشان مي‌دهد رونالدو با عصبانيت وارد رختكن مي‌شود و سر ساير بازيكنان داد مي‌زند. رونالدو داد مي‌زند: «لعنت! ما خوب بازي نمي‌كنيم.» كوادرادو به سمت رونالدو مي‌رود و به او مي‌گويد: «خونسرد باش» اما رونالدو همچنان داد مي‌زند و اين‌بار كوادرادو مي‌گويد: «تو بايد براي همه الگو باشي.» رونالدو همه را خطاب قرار مي‌دهد و مي‌گويد: «داريم حذف مي‌شيم. چجوري خونسرد باشم؟ بايد همه‌چيزمون رو بذاريم. بيچاره هوادارا. ما خوب نيستيم و بايد حقيقت رو بگيم.» رونالدو ادامه مي‌دهد: «شما دارين توي ليگ قهرمانان بازي مي‌كنيد. شما اينجا كه بازي مي‌كنيد بايد همه‌چيزتون رو بذارين.»
 تا پيش از اين رونالدو در باور عموم به خاطر تلاش بسيار زياد و عطش سيري‌ناپذيرش براي موفقيت مورد تحسين قرار مي‌گرفت. با انتشار اين ويديو يك چهره كاملا جديد و متفاوت از ابرستاره دنياي فوتبال به چشم آمد. اينكه كريس رونالدو علاوه بر اينكه به فكر موفقيت‌هاي فردي است، چقدر براي هواداران و تيم ارزش قائل است و چقدر روي آنها تعصب دارد. رونالدو هنگامي كه با ساير بازيكنان بحث مي‌كند به وضوح از وضعيت هواداران حرف مي‌زند. 
اين ويديو در حالي منتشر شد كه گمان مي‌رفت اگر قرار باشد چنين بحثي در رختكن تيمي نظير يوونتوس مطرح شود بايد از جانب قديمي‌هاي تيم نظير كيه‌ليني يا بونوچي صورت بگيرد. به هر حال آنها سال‌هاست در اين تيم توپ مي‌زنند. با اين حال مشخص شده اين رونالدوست كه عصبي است. اوست كه سر بقيه داد مي‌زند و مي‌خواهد همه بازيكنان هر آنچه در توان دارند در زمين بازي بگذارند. اوست كه مي‌فهمد هواداران چه احساسي دارند. رونالدوست كه متوجه شده چه مسووليت‌هاي سنگيني بر دوش تيم است. در تمام اين مدت بزرگان تيم سرشان را پايين انداخته‌اند و چيزي نمي‌گويند. 
رونالدو تنها سه سال در يوونتوس حضور داشت اما ميزان تعصبش نسبت به تيم و هواداران از بيشتر بازيكنان قديمي تيم بيشتر بود. جالب اينكه كوادرادو كه يك‌صدم افتخارات رونالدو را ندارد و قاعدتا بايد بيشتر او عطش موفقيت مي‌داشت، آرام است و حتي رونالدو را به خونسردي دعوت مي‌كند! در حالي كه انتظار مي‌رفت كسي كه پنج توپ طلا و پنج قهرماني چمپيونزليگ دارد نسبت به اين چيزها بي‌تفاوت باشد.  تمام اينها نشان مي‌دهد رونالدو چقدر مسووليت‌پذير است. نشان مي‌دهد رونالدو چرا رونالدو شده و سايرين با اينكه حتي استعداد بيشتري نسبت به او دارند نتوانستند به او نزديك شوند. جمله كليدي «شما در چمپيونزليگ بازي مي‌كنيد و بايد هرآنچه در توان بگذاريد» چون «هواداران» انتظار دارند به خوبي ديدگاه اين بازيكن را نسبت به زندگي مشخص مي‌كند. شايد اگر هر شخصي در هر جايگاهي چه در يك خانواده كوچك چه در قامت مديريت يك كشور مسووليت‌پذيري و تلاش حداكثري را در پيش بگيرد بسياري از مشكلات حل بشود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون