• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5096 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ آذر

خبرخوان

افزایش قیمت خودرو  ۱۰ درصد است، نه ۱۸ درصد
بعد از آنکه حدود یک ماه پیش با دستور ريیس‌جمهوری، افزایش قیمت خودرو لغو و مقرر شد که در ستاد تنظیم بازار موضوع مورد بررسی قرار بگیرد، طی هفته گذشته افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا اعلام شد.محسن بهرامی ارض‌اقدس،  عضو شورای رقابت در دور سوم با اشاره به این‌که به اذعان تمامی کارشناسان اقتصادی تولید و عرضه خودرو در کشور سال‌هاست که در انحصار کامل قرار دارد، گفت: طبق قانون، تشخیص انحصاری بودن کالا و خدمات با شورای رقابت است؛ بنابراین با توجه به مصوبه شورای رقابت تردیدی در انحصاری بودن خودرو وجود ندارد از سوی دیگر به موجب صراحت قانون اجرای سیاست کلی اصل ۴۴، قیمت‌گذاری کالا و خدمات انحصاری و تصویب شرایط دسترسی عادلانه مصرف کننده با قیمت مصوب به این گونه کالاها ، الزاما از وظایف شورای رقابت است. او افزود: به شورای رقابت تهمت می‌زنند که موجب زیان خودروسازان شده است، در حالی که شورای رقابت از مجموعه کارشناسی تشکیل شده که با لحاظ شرایط اقتصادی و منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده بر اساس اطلاعاتی  که خودروسازان به شورا می‌دهند با نظر کارشناسی، قیمت‌ها به نحوی تعیین می‌شود که ضمن در نظر گرفتن بهای تمام شده و سود هفت تا ۱۰ درصدی برای آنها حتی تا هفت درصد پوشش هزینه‌های مالی را هم ضوابط در نظر می‌گیرد.


تعطیلی ۳۰ درصد رستوران‌ها  در دو ماه اخیر
میرابراهیمی، ريیس اتحادیه رستوران‌دار‌ان در خصوص تعطيلي رستوان‌ها گفت:بسیاری از رستوران‌دار‌ها به دلیل مشکلات بسیار مجبور به تعطیلی واحد‌های صنفی خود شده و به مشاغل دیگر روی آورده‌اند. به طوری که در ۲ تا ۳ ماه اخیر حدود ۳۰ درصد از رستوران‌دار‌ها واحد‌های صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.


تشدید نظارت بر  بازار اقلام پر مصرف «شب یلدا»
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون