• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5100 -
  • ۱۴۰۰ جمعه ۲۶ آذر

پيشخوان

تاكيد بر ضرورت تعامل بيشتر اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات
نشست شوراي معاونان وزارت اطلاعات با حضور رييس سازمان اطلاعات سپاه برگزار و در آن بر ضرورت تعامل بيشتر دو نهاد اطلاعاتي سپاه و وزارت اطلاعات و ساير نهادهاي اطلاعاتي تاكيد شد. به گزارش ايسنا به نقل از دبيرخانه شوراي هماهنگي اطلاعات، نشست شوراي معاونان وزارت اطلاعات با حضور وزير اطلاعات، معاونين وزير و روساي سازمان‌هاي تابعه و رييس سازمان اطلاعات سپاه و همراهان او برگزار شد. اين نشست در راستاي همكاري، هماهنگي و هم‌افزايي جامعه اطلاعاتي كشور و تعامل بيشتر بين وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در موضوعات مرتبط برگزار شد. در ابتداي اين نشست، وزير اطلاعات با خيرمقدم به رييس سازمان اطلاعات سپاه و همراهان در پايگاه عظيم مبارزه و جهاد مطالبي پيرامون آخرين مسائل و موضوعات امنيتي در حوزه‌هاي داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي بيان كرد. در ادامه جلسه، برخي اعضا به طرح اخبار و موضوعات حوزه‌هاي مربوطه پرداخته، بر هم‌افزايي بيشتر اعضاي جامعه اطلاعاتي در راستاي تحقق اهداف اطلاعاتي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تاكيد كردند. حجت‌الاسلام طائب نيز با تشكر از دعوت وزير اطلاعات براي حضور در اين وزارت‌خانه، با بيان اينكه دشمنان نظام و مردم همه توان خود را براي ضربه به كشور به كار برده‌اند، تعامل بيشتر دو نهاد اطلاعاتي سپاه و وزارت اطلاعات و ساير نهادهاي اطلاعاتي را ضروري دانست. همچنين، جانشينان ايشان درخصوص مسائل روز و چگونگي افزايش هم‌افزايي بين دو دستگاه، مطالبي را مطرح كردند.


توضيحات القاصي‌مهر درباره آخرين وضعيت قاضي مسعودي‌مقام
رييس كل دادگستري استان تهران در حاشيه بازديد از مجتمع قضايي «مفتح» كه به همراه معاون اول قوه قضاييه انجام شد، با بيان اينكه دادگستري تهران از كمبود نيروي انساني رنج مي‌برد، گفت: «اين كمبود نيرو باعث مشكلاتي در روند رسيدگي به پرونده‌هاي مردم شده‌ است. به گزارش خبرگزاري ميزان، او با بيان اينكه اطاله دادرسي، انباشت پرونده‌ها از گذشته و طولاني شدن فرآيند رسيدگي از مهم‌ترين مشكلات تشكيلات قضايي تهران است، گفت: «اين مشكلات تنها به مجتمع قضايي مفتح برنمي‌گردد؛ بلكه موضوع كمبود قاضي يك نياز اساسي در دادگستري تهران است كه با ۵ يا ۱۰ قاضي رفع نمي‌شود.» القاصي‌مهر همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر وضعيت قاضي مسعودي‌مقام گفت: «صرفا يك جابه‌جايي صورت گرفته و او همچنان در شعبه سوم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي مشغول به خدمت است.»


تكذيب حقوق 80 ميليوني در مجلس
محمدحسن آصفري، نماينده مجلس در نشست علني ديروز در تذكري شفاهي گفت: «امروز فيش‌هاي حقوق نجومي از مجلس صادر شده است، جلوي اين ريخت‌وپاش‌ها و حقوق‌هاي نجومي را بگيريد. فيش حقوقي ۸۰ ميليون توماني متعلق به كيست؟ اگر صحت دارد، مجلس موضع رسمي بگيرد و هيات‌رييسه برخورد كند.» به گزارش ايسنا، نماينده اراك در مجلس وضعيت اجتماعي- اقتصادي ايران را «ناعادلانه و تبعيض‌آميز» توصيف كرد و گفت: «كارگران ما ۴ ميليون حقوق مي‌گيرند و بعضي افراد حقوق چند ده ميليوني مي‌گيرند. گزارش‌هايي از پاداش هيات‌مديره‌هاي بانك‌ها به گوش مي‌رسد كه در سال 98 براي خودشان ۱۲۰ تا ۱۸۰ ميليون تومان پاداش رد كردند. بانك مسكن به صراحت اعلام كند كه هيات‌مديره آنها به‌رغم دريافت حقوق، چقدر پاداش گرفتند؟» علي نيكزاد كه اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اين تذكر شفاهي گفت: «نمايندگان نبايد مطالبي را كه در شبكه‌هاي مجازي مطرح مي‌شود در تريبون مجلس بگويند. كسي در مجلس حقوق ۸۰ ميليوني نمي‌گيرد. چنين مبلغي در هيات‌رييسه مجلس وجود ندارد. صبح  ديروز در برنامه سلام تهران حضور داشتم و مطلبي در همين مورد گفته شد كه خلاف واقعيت است.» نايب‌رييس مجلس با بيان اينكه حقوق نمايندگان مجلس زير ۲۰ ميليون تومان است، گفت: «جايگاه ساختاري نمايندگان در كشور، به اندازه يك بخشداري نيست. مطالبي كه در شبكه‌هاي اجتماعي گفته مي‌شود را از تريبون مقدس مجلس مطرح نكنيد.»


كتاب «راز سر به مُهر» به چاپ سوم رسيد
اولين حضور عمومي ظريف پس از پايان وزارت

محمدجواد ظريف وزير امور خارجه پيشين صبح روز چهارشنبه با حضور در چاپخانه افست شركت ايرانچاپ (موسسه اطلاعات) از روند چاپ سوم كتاب «راز سر به مهر» ديدن كرد. ظريف در اين بازديد صميمانه با تقدير و تفقد از تكنيسين‌ها و كارگران چاپ و صحافي ايرانچاپ، از زحمات اين پرسنل قدرداني و كتاب خود را براي آقايان جهانشير ايماني سرپرست چاپ افست و آقاي سيدحسن خليلي سرپرست صحافي امضا كرد. گفتني است كتاب «راز سر به مهر» حاوي مجموعه خاطرات و اسناد مربوط به مذاكرات و توافق برجام است كه توسط محمدجواد ظريف و با همكاري علي‌اكبر صالحي، سيدعباس عراقچي و مجيد تخت‌روانچي در 6 مجلد تاليف شده است. اين كتاب نخستين‌بار تابستان امسال توسط انتشارات اطلاعات منتشر شد و هم‌اكنون به چاپ سوم رسيده است.


طرح سوال از وزير بهداشت كليد خورد
نماينده مشكين‌شهر در مجلس از طرح سوال از وزير بهداشت درباره استفاده از مديران داراي منافع در بخش خصوصي در مديريت‌هاي دولتي خبر داد. به گزارش ايلنا، محمود عباس‌زاده مشكيني نماينده مشكين‌شهر در مجلس شوراي اسلامي از طرح 5 سوال از بهرام عين‌اللهي وزير بهداشت و درمان در صحن علني مجلس خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون