• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5100 -
  • ۱۴۰۰ جمعه ۲۶ آذر

خبر كوتاه

آغاز مقابله با قاچاق لوازم يدكي

سعيد محمدي‌پور، معاون نظارت و بازرسي سازمان صمت (صنعت، معدن و تجارت) استان تهران از فاز اول طرح رهگيري قطعات يدكي و مصرفي وسايل نقليه براي جلوگيري از قاچاق كالا و عرضه كالاهاي بي‌كيفيت در سطح بازار خبر داد.  وي با بيان اينكه در اجراي فاز اول طرح رهگيري و شناسه‌دار كردن قطعات يدكي، كمك فنر و باتري خودرو به عنوان كالاهاي منتخب جهت اجرا ابلاغ شده، اظهار كرد: بر اساس اين طرح كليه وارد‌كنندگان و توليد‌كنندگان اين كالاها، موظف هستند براي ورود كالا به زنجيره تجاري كشور، متناسب با مجوز فعاليت خود در سامانه جامع تجارت، شناسه رهگيري را اخذ و نصب كنند. به گفته وي نصب برچسب يا درج شناسه رهگيري براي كليه كالاهاي وارداتي و توليدي به صورت قابل رويت و با رعايت قواعد دستور العمل، روي بدنه كالا يا بسته‌بندي و ضمانتنامه كالا از تاريخ ابلاغ الزامي است.


خطر استفاده از بتن فاسد در پروژه‌هاي مسكن
محرم كريمي، دبير كانون سراسري بتن آماده با بيان اينكه بازار سيمان كشور در دست دلالان است، گفت: ‌در پروژه‌هاي مسكن‌سازي وزارت راه و شهرسازي از بتن فاسد استفاده مي‌شود.  وي با انتقاد از نحوه فروش سيمان در بورس اظهار كرد: يكي از اهداف آمدن سيمان به بورس، قطع دست واسطه‌ها بود اما نه تنها اين هدف محقق نشده كه فعاليت دلالان در عرصه فروش سيمان افزايش يافته است.وي خروجي حضور دلالان در اين بخش را افزايش قيمت هر تن سيمان در تهران به حدود 650 هزار تومان اعلام كرد و ادامه داد: در حالي هر تن سيمان با قيمت پايه در استاني مانند كرمان عرضه مي‌شود كه در استان‌هاي تهران و بوشهر هر تن حدود 650 هزار تومان است.


درج قيمت توليدكننده روي ۸ كالا

در جلسه اخير ستاد تنظيم بازار به وضعيت تنظيم بازار شب يلدا و پايان سال اشاره و مقرر شده قيمت توليد‌كننده از ۲۷ آذر ماه امسال به صورت آزمايشي روي چهار قلم كالاي مصرفي و چهار قلم كالاي سرمايه‌اي درج شود. چهار قلم كالاي مصرفي شامل آب معدني، نوشابه گازدار، آبميوه و ماءالشعير و چهار قلم كالاي سرمايه‌اي نيز شامل غذاساز، نوشيدني‌ساز، چرخ‌گوشت و ماكرويو است. گفتني است كه درج قيمت بر اساس بند ۲۳ سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي مبني بر ضرورت شفاف‌سازي و روان‌سازي نظام قيمت‌گذاري و روزآمد‌سازي شيوه‌هاي نظارت بر بازار و همچنين لزوم اطلاع‌رساني دقيق در مورد قيمت كالا به مصرف‌كنندگان انجام مي‌شود و در همين راستا دستورالعمل درج قيمت تامين‌كننده (توليد‌كننده و وارد‌كننده) در ۲۰ آذر ماه امسال ابلاغ شد.


وضعيت دستمزد نيروي انساني شاغل در طرح‌هاي عمراني
طرح آمارگيري از دستمزد نيروي انساني شاغل در طرح‌هاي عمراني از سال ١٣۶۵ به ‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مركز آمار ايران اجرا مي‌شود. در اين آمارگيري، اطلاعات مربوط به دستمزد ساعتي نيروهاي انساني شاغل در طرح‌هاي عمراني (١٠٩ مورد) با ارسال پرسشنامه‌هاي مربوطه از طريق رايانامه به تعدادي از پيمانكاري‌‌هاي مجري طرح‌هاي عمراني در سطح استان تهران جمع‌آوري مي‌شود. اين طرح در شهريور ماه سال ١۴٠٠ براي جمع‌آوري اطلاعات مربوط به نيمه‌ اول همان سال اجرا شده است. در بين تمامي اقلام مورد آمارگيري، «آلومينيوم‌كاردرجه يك» با ۷۱.۳ درصد داراي بيشترين ‌افزايش و «راننده دامپر» با ١٠.٠ درصد، داراي كمترين افزايش در متوسط دستمزد ساعتي نسبت به دوره‌ قبل بوده‌اند. همچنين، مقايسه‌ متوسط دستمزد ساعتي در اين دوره با دوره‌ مشابه سال قبل نشان مي‌دهد كه بيشترين افزايش دستمزد ساعتي مربوط به «آلومينيوم‌كار درجه يك» با ۱۲۳.۵ درصد و كمترين افزايش دستمزد ساعتي مربوط به «راننده غلتك» با ۴۴.۱ درصد بوده است.


متقاضيان وام جديد كرونا يك هفته فرصت دارند
كارگروه اقتصادي ستاد ملي مقابله با كرونا در چهل و نهمين نشست خود به رياست معاون اقتصادي رييس‌جمهور و به پيشنهاد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي تمديد زمان وام مشاغل آسيب‌ديده از كرونا، مهلت پرداخت وام جديد كرونا را كه تا پيش از آن آخر شهريور ماه اعلام شده بود يك‌بار ديگر تا پايان آذر ماه تمديد كرد. بر اين اساس صاحبان مشاغل ۱۴گانه آسيب ديده از كرونا در چهار گروه فرهنگ و هنر، گردشگري، ورزش و جوانان و حمل و نقل ريلي و هوايي تا پايان آذرماه و يك هفته ديگر مهلت دارند براي دريافت وام به سامانه كارا به نشاني https: //kara.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال كنند. پيش از اين بانك‌ها موظف بودند تا پايان آبان ماه ۱۴۰۰ تسهيلات حمايتي كرونا را پرداخت كنند، اما در كارگروه اقتصادي ستاد ملي مقابله با كرونا تصويب شد كه پرداخت تسهيلات از سوي بانك‌ها تا پايان بهمن ماه ادامه پيدا كند. پيش از اين بانك‌ها موظف بودند تا پايان آبان ماه ۱۴۰۰ تسهيلات حمايتي كرونا را پرداخت كنند، اما در كارگروه اقتصادي ستاد ملي مقابله با كرونا تصويب شد كه پرداخت تسهيلات از سوي بانك‌ها تا پايان بهمن ماه ادامه پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون