• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5104 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۰ آذر

پيدا و پنهان

واگذاري ۴۰ درصد از  سهام معدن جانجا به مردم

رضا فاطمي‌امين، وزير صنعت، معدن و تجارت در آيين افتتاح معاملات آتي مس و معاملات گواهي سپرده مس و ميلگرد در بورس كالاي ايران با بيان اينكه در اقتصاد ايران مشكلات ساختاري وجود دارد، اظهار كرد: يكي از اين مشكلات در حوزه بازارها است. در وزارت صنعت، معدن و تجارت روي سه بازار متمركز شده‌ايم كه يكي از اين بازارها بازار كالاهاي پايه است كه مواد اوليه واحدهاي توليدي را شامل مي‌شود. فاطمي‌امين از طراحي ۲۵ ابزار براي مديريت بازار كالاهاي پايه خبر داد و گفت: امروز دو ابزار رونمايي شد و ساير ابزارها نيز به مرور رونمايي خواهد شد. اين ابزارها به شفافيت كمك مي‌كند و به حاكميت قدرت اعمال تنظيم‌گري مي‌دهد. وزير صنعت، معدن و تجارت از برگزاري مزايده براي معدن جانجا خبر داد و گفت: يكي از شروط مزايده اين بود كه بايد ۴۰ درصد از سهام اين معدن به مردم واگذار شود.


فروش قطعات كامپيوتري قاچاق از طريق پست
محمدرضا فرجي، رييس اتحاديه فناوران رايانه با اشاره به اهميت خدمات پس از فروش در بازار رايانه و قطعات جانبي آن، گفت: در اين زمينه سامانه جامع گارانتي توسط سازمان حمايت از مصرف‌‎كنندگان ايجاد شده است. از زماني كه اين سامانه راه‌اندازي شد و برخي از اقلام كالايي شناسه‌دار شدند، ميزان قاچاق در اين بازار كاهش پيدا كرد؛ اما هنوز هم شاهد گارانتي‌هاي تقلبي و شركت‌هاي كاغذي در بازار هستيم. رييس اتحاديه فناوران رايانه تهران با اشاره به عرضه قطعات بي‌كيفيت قاچاق در بازار رايانه، گفت: مردم مي‌توانند با استفاده از سامانه جامع گارانتي از اصالت محصول اطمينان يابند. فرجي ادامه داد: در گذشته ارسال كالاي رايانه‌اي قاچاق به شهرهاي مركزي سختي بسياري براي قاچاقچيان داشت و قاچاقچيان از پوشش‌هاي متفاوتي براي حمل آن استفاده مي‌كردند؛ اما امروزه براي توزيع و ارسال آن براي مشتري، به راحتي كالا را از طريق اداره پست براي مردم ارسال مي‌كنند.


كويت به تجار جديد ايران  ويزا نمي‌دهد
هاني فيصلي، رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و كويت اظهار داشت: كويتي‌ها متاسفانه مدتي است كه به تجار ما ويزا نمي‌دهند و امكان براي تجار جديد براي كار كردن در اين كشور فراهم نيست. اگر كسي هم با كويت كار مي‌كند كساني هستند كه از قبل آنجا بوده‌اند.  وي در مورد آخرين وضعيت تجاري ايران و كويت اظهار كرد: تجارت ما با كويت نسبت به سابق بسيار كم شده است، يكي از علل اين موضوع مساله شيوع كرونا است. موضوع مورد اهميت ديگر در اين مساله عدم امكان ورود تجار جديد به بازار كويت است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون