• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5113 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ دي

خبرخوان

درآمد گردشگري تركيه از يك استان ۲ برابر درآمد نفت ايران!
 تركيه در سال ۲۰۱۹ پذيراي بيش از ۵۱ ميليون توريست خارجي بوده و به درآمد ۳۰ ميليارد دلاري دست يافته است. اين رقم در سال ۲۰۲۱ و با توجه به شيوع كرونا ۹ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و باعث ايجاد درآمدي بالغ بر ۷ ميليارد دلار براي اين كشور شده است. هم‌اكنون و به واسطه تحريم‌ها، كل درآمد ارزي ايران از محل فروش نفت چيزي در حدود ۳ تا ۴ ميليارد دلار به صورت سالانه است و اين بدان معناست كه فقط يك استان تركيه، ۲ برابر درآمد نفتي ايران از محل گردشگري كسب درآمد كرده است!


احضار مديران ايران‌خودرو و سايپا به سازمان بازرسي
سازمان بازرسي كل كشور از احضار مديران دو خودروسازي كشور براي اداي توضيحات خبر داده است. سازمان بازرسي اعلام كرده كه پيش‌تر، به مديران ايران‌خودرو و سايپا و وزارت صمت به منظور ارايه برنامه زمان‌بندي و ضرورت كاهش خودرو‌هاي ناقص براي كاهش التهاب بازار هشدار داده شد. به دليل عدم اقدام اجرايي و روند كند كاهش خودرو‌هاي ناقص در پاركينگ‌هاي ايران‌خودرو و سايپا موجب شد تا سازمان بازرسي اقدام خودروسازان را از مصاديق احتكار منجر به اخلال در رقابت تلقي كند و با تفهيم اتهام به اعضاي هيات‌مديره خودروسازان به استماع دفاعيات ايشان پرداخت.


گام دوم دولت سيزدهم براي حذف قيمت‌گذاري دستوري 

پس از تلاش‌هاي مكرر دولت سيزدهم براي خروج سيمان از قيمت‌گذاري دستوري، اكنون حذف اين نوع قيمت‌گذاري از بازار محصولات فولادي در دستور كار جدي مسوولان دولتي قرار گرفته كه اين اتفاق با واكنش مثبت جمعي از فعالان بازار سرمايه همراه شده است. «سيدرضا فاطمي‌امين»، وزير صنعت، معدن و تجارت به تازگي اعلام كرده كه دولت با بهره‌گيري از ۲۵ ابزار معاملاتي بورس كالا درصدد است تا كل زنجيره توليد كالاهاي پايه را در بورس كالا عرضه و زمينه شفافيت و حذف سهميه‌بندي در مبادلات كالايي كشور مهيا كند. در همين زمينه «سيف‌الله اميري»، مدير كل دفتر صنايع معدني وزارت صمت اعلام كرده است با دستورالعملي كه ارايه‌شده تقريبا همه شيوه‌نامه‌هاي قبلي كنار مي‌رود و قرار است كالاها و محصولات زنجيره فولاد در بورس كالا عرضه شوند و دولت و وزارتخانه نيز در قيمت‌گذاري هيچ مداخله‌اي نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون