• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5122 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ دي

خبرخوان

توزيع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتي در بازار تهران
شركت بازرگاني دولتي ايران طي اطلاعيه‌اي از توزيع سراسري ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتي براي كنترل قيمت‌ها و حفظ آرامش در بازار خبر داد. اين مقدار برنج از طريق شبكه‌هاي منتخب توزيع از قبيل فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، تعاوني‌هاي مصرف سراسري، اصناف منتخب، مراكز عرضه مستقيم كالا، ميادين ميوه و تربار و... وارد شبكه توزيع خواهد شد. بر اين اساس، برنج هندي هر كيلوگرم ۱۸هزارو۵۰۰ تومان، برنج تايلندي هر كيلوگرم ۱۲هزارو۵۰۰ تومان و برنج پاكستاني هر كيلوگرم ۲۰ هزارو۵۰۰ تومان براي مصرف‌كنندگان توزيع مي‌شود.


۵۷ درصد ارز ۴۲۰۰ به خوراك دام و طيور رسيد
۵۷ درصد واردات كالاهاي اساسي با رقمي بيش از ۴.۲ ميليارد دلار به خوراك دام و طيور اختصاص داشته است كه با حذف ارز ۴۲۰۰ توماني با نرخ نيمايي و نزديك به بازار آزاد تامين ارز خواهد شد.همچنين در ۹ ماهه امسال ۲۰.۱ ميليون تن كالاي اساسي به ارزش ۱۱.۱ ميليارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان از گمرك ترخيص و وارد شده كه از اين رقم ۴.۲ ميليارد دلار به وزن ۱۱.۵ ميليون تن براي ذرت، جو و كنجاله سويا بوده است.


«اميكرون» ترمز سفرهاي دريايي خارجي را كشيد
حسين عباس‌نژاد، سرپرست معاونت امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي اظهار كرد: سفرهاي دريايي خارجي در كشور در حال از سرگيري و رونق گرفتن بود و به عنوان مثال سفرهاي دريايي بندر لنگه- دوبي آغاز شده بود اما شيوع سويه جديد ويروس كرونا به ويژه اميكرون در جهان سبب شد تا محدوديت‌هاي كرونايي براي سفرهاي دريايي دوباره از سرگرفته شود.


توليدات روغن موتور  مشمول قيمت‌گذاري شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: همه ارگان‌هاي ذي‌ربط نظارتي موظف شدند نظارت بر بازار را براي رسيدن محصول به قيمت مصوب به دست مشتري انجام دهند.در ۹ ماهه امسال ۲۶ هزار و ۷۹۳ فقره بازرسي از واحدهاي توزيع روغن موتور انجام شده كه در اين راستا يك‌هزار و ۵۹۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بيش از ۱۷۲ ميليارد ريال تشكيل شده است. روغن‌ موتور از جمله محصولاتي است كه ملزم به عرضه فروش اينترنتي نيز هست و در جشنواره خريد شفاف كه با راهبردي وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار مي‌شود، مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها