• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5139 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ بهمن

اكبر زنجانپور در عصر كارگردان تجليل شد

انتقاد از وضعيت وخيمِ تئاتر‌شهر

ششمين نشست عصر كارگردان با حضور اكبر زنجانپور برگزار شد. به گزارش «اعتماد» به نقل از روابط‌ عمومي انجمن صنفي كارگردانان تئاتر ايران، 
۹ بهمن‌ماه ششمين نشست از سلسله‌نشست‌هاي عصر كارگردان با حضور اكبر زنجانپور در تماشاخانه عباس جوانمرد برگزار شد. در اين مراسم كه به همت انجمن صنفي كارگردانان تئاتر ايران و با حضور هنرمندان و به منظور ثبت خاطرات شفاهي تاريخ تئاتر ايران برپا شد از جايگاه اكبر زنجانپور هنرمند پيشكسوت تئاتر ايران تجليل به عمل آمد. در ابتداي اين نشست محمد رحمانيان كه اجراي اين برنامه را نيز برعهده داشت با برشمردن ويژگي‌هاي برجسته هنري كارنامه بازيگري و كارگرداني اكبر زنجانپور اجراهاي او را جزو ماندگارترين اجراهاي تئاتر ايران دانست كه هرگز از ياد علاقه‌مندان فراموش نخواهد شد.
سپس محمدعلي نجفي با يادآوري خاطرات و همكاري‌هايش با اكبر زنجانپور به ويژه در فيلم سينمايي «گزارش يك قتل» از او به عنوان يكي از درخشان‌ترين بازيگران چند دهه اخير تئاتر ايران ياد و ابراز اميدواري كرد دوباره فرصت همكاري با اين پيشكسوت تئاتر ايران را به دست آورد. بهزاد فراهاني نيز در سخناني از رفاقت بيش از پنجاه‌ساله‌اش با اكبر زنجانپور و آموختن آيين جوانمردي از او گفت. فراهاني با اشاره به اينكه سال‌هاي دور بازيگر اصلي پايان‌نامه اين هنرمند بوده است اجراي آن نقش را يكي از درخشان‌ترين فعاليت‌هاي كارنامه كاري خود دانست. فراهاني در بخشي از سخنان خود به اهميت احترام به پيشكسوتان اشاره و آرزو كرد اين احترام هميشگي و توام با واقعيت باشد.
در ادامه و پس از پخش ويديويي از نمايش‌هاي سال‌هاي دور اكبر زنجانپور و بازي‌هاي اين هنرمند، مجيد مظفري با دعوت محمد رحمانيان روي صحنه آمد و از حمايت‌هاي هميشگي زنجانپور از خود در روزگاري كه به تازگي فعاليت‌هاي خود را آغاز كرده بود، گفت. از روزهايي كه به جز اكبر زنجانپور هيچ‌كس جواب سلامش را نمي‌داد و حمايت‌هاي او بود كه مسير فعاليت هنري را برايش هموارتر كرد. مسعود دلخواه استاد دانشگاه و كارگردان تئاتر سخنران بعدي مراسم بود كه او نيز از قدرت بازيگري زنجانپور گفت و وي را كاريزماتيك‌ترين بازيگر تئاتر ايران معرفي كرد.
در ادامه مراسم ايرج راد نيز از روزهايي گفت كه نمايش ارزشي والا داشت و همه هنرمندان يار و غمخوار يكديگر بودند و از دوستي و رفاقت ديرينه‌اش با اكبر زنجانپور ابراز خوشحالي كرد و گفت به اين رفاقت مفتخر است. آخرين سخنراني كه در اين مراسم صحبت كرد شهرام گيل‌آبادي رييس انجمن صنفي كارگردانان تئاتر ايران بود كه با هيجان بسياري درباره آثار راديويي اكبر زنجانپور و روزهاي پرفروغ راديو گفت و به بررسي آثار نمايشي اين هنرمند پيشكسوت و نقش‌هاي ماندگار او و همكارانش در راديو پرداخت. اكبر زنجانپور نيز طي سخناني با تشكر از انجمن صنفي كارگردانان بابت برپايي اين رويداد از حضور در اين مراسم ابراز خوشحالي كرد و در ادامه از مسوولان تئاتر به دليل خوب نبودن حال تئاتر شهر گلايه كرد و با كنايه عنوان كرد موش‌ها امكان اجراي مناسب را گرفته‌اند. در پايان اين مراسم نيز تولدي براي اكبر زنجانپور گرفته شد و با حضور سيد‌عباس عظيمي مديرعامل موسسه هنرمندان پيشكسوت لوح تقدير اين موسسه به همراه هدايايي از طرف انجمن صنفي كارگردانان تئاتر ايران و موسسه هنرمندان پيشكسوت به اين هنرمند اهدا شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون