• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5139 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ بهمن

خبر

ابلاغ ممنوعيت عرضه بدون نسخه اقلام پيشگيري از بارداري به داروخانه‌هاي كشور
گروه اجتماعي| مدير كل امور داروي سازمان غذا و دارو طي بخشنامه‌اي به معاونان داروي دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي كشور، تبصره ماده 51 قانون جواني جمعيت مصوب مجلس درباره ممنوعيت عرضه بدون نسخه اقلام پيشگيري از بارداري در داروخانه‌هاي سراسر كشور و همچنين توقف عرضه رايگان يا يارانه‌اي اين اقلام در مراكز بهداشت را ابلاغ كرد. بنا به اعلام «فانا» و به استناد جزييات اين بخشنامه كه روز 10 بهمن‌ماه با امضاي حميدرضا اينانلو؛ مديركل امور دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و دارو ابلاغ شده، آمده است: «به پيوست نامه 3 بهمن 1400 معاون توسعه مديريت و منابع به همراه ضمايم در خصوص لزوم اجراي ماده 51 قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت ارسال مي‌گردد. ضروري است مراتب فوق جهت اجرا به كليه شركت‌هاي توزيع و داروخانه‌هاي تحت پوشش به شرح موارد مندرج در نامه مذكور ابلاغ گردد.
ماده 51: هرگونه توزيع رايگان يا يارانه‌اي اقلام مرتبط با پيشگيري از بارداري و كار گذاشتن اقلام پيشگيري، تشويق به استفاده از آنها در شبكه بهداشتي- درماني وابسته به دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي ممنوع مي‌باشد. 
تبصره: هر گونه ارايه داروهاي جلوگيري از بارداري در داروخانه‌هاي سراسر كشور و شبكه بهداشت و كار گذاشتن اقلام پيشگيري بايد با تجويز پزشك باشد.»
ابلاغ اين بخشنامه در حالي است كه از نيمه دوم سال گذشته و با دستور وزير بهداشت و رييس وقت سازمان غذا و دارو، توزيع رايگان و يارانه‌اي اقلام پيشگيري از بارداري در خانه‌هاي بهداشت روستايي و مراكز بهداشت منطقه‌اي سراسر كشور به‌طور غيرمستقيم و با ابلاغ شفاهي، ممنوع و متوقف شده بود.


كميسيون تلفيق مصوبه فروش خدمت سربازي را حذف كرد
گروه اجتماعي| به دنبال حذف مصوبه فروش خدمت سربازي توسط كميسيون تلفيق مجلس، اعضاي اين كميسيون در مصوبه ديگري مقرر كردند كه كارت معافيت رايگان مشمولين متاهل داراي ۳۰ سال سن و داراي حداقل دو فرزند صادر شود.  ديروز رحيم زارع؛ سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۱۴۰۱ از لغو و حذف شدن مصوبه خريد خدمت سربازي خبر داد. زارع گفت: كميسيون تلفيق مصوبه قبلي خود درباره خريد خدمت سربازي را ملغي و به جاي خريد خدمت سربازي تصويب كرد كه مشمولان سرباز متاهل با ۳۰ سال سن و داراي دو فرزند به صورت رايگان كارت معافيت از خدمت سربازي دريافت كنند. كميسيون تلفيق، روز 9 بهمن‌ماه مصوبه‌اي بدون مشورت و نظرخواهي از ستاد كل نيروهاي مسلح براي خدمت سربازي داشت كه به موجب آن قرار بود دارندگان مدرك تحصيلي كارداني و كمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ ميليون تومان، دارندگان مدرك تحصيلي كارشناسي و كارشناسي ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ ميليون تومان و دارندگان مدرك پزشكي عمومي و دكتراي تخصصي و بالاتر از آن در تمامي رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ ميليون تومان به حساب خزانه كل كشور قادر به خريد سربازي خود شوند. به دنبال رسانه‌اي شدن اين مصوبه، مجتبي توانگر؛ نماينده تهران در مجلس گفت كه به احتمال زياد اين مصوبه در صحن علني تصويب نمي‌شود چرا كه اكثريت نمايندگان با آن مخالفند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون