• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5152 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۸ بهمن

خبرخوان

دفاع سازمان خصوصي‌سازي از قيمت‌گذاري پرسپوليس و استقلال

حسين قربانزاده، رييس سازمان خصوصي‌سازي در دفاع از گراني پرسپوليس نسبت به استقلال گفت: در اين ارزش‌گذاري شاخص‌هاي مختلفي مورد توجه قرار گرفته و هواداران فوتبال بايد در نظر داشته باشند كه اين ارزش‌گذاري توسط كارشناسان رسمي دادگستري انجام شده است.
به تازگي قربانزاده از برگزاري جلسه هيات واگذاري با محوريت تعيين و تصويب ارزش اين دو باشگاه خبر داده است و چند روز پيش هم اعلام كرد ارزش كارشناسي باشگاه پرسپوليس 3200 ميليارد تومان و ارزش باشگاه استقلال 2800 ميليارد تومان است كه در مجموع ارزش دو باشگاه به 6 هزار ميليارد تومان مي‌رسد.

سرنوشت تعيين سقف  براي اجاره‌بها چه شد؟
در شرايطي كه معمولا بازار اجاره در نيمه دوم سال افت مي‌كند، بررسي‌ها از رشد محسوس اجاره‌بها نسبت به نيمه اول امسال حكايت دارد؛ اين در حالي است كه دي‌ماه امسال تورم سالانه اجاره ۳۰ درصد بالاتر از تورم خريد و فروش مسكن بود. پيش از آن هم دولت دوازدهم در سال‌هاي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ راهكار‌هايي را به منظور كنترل بازار اجاره در پيش گرفت؛ از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به تعيين سقف مجاز براي افزايش اجاره‌بها تا سقف ۲۵ درصد در تهران، ۲۰ درصد در ديگر كلان‌شهر‌ها و ۱۵ درصد در ساير شهر‌هاي كشور و همچنين پرداخت تسهيلات كمك‌وديعه تا سقف ۷۰ ميليون تومان اشاره كرد؛ سياست‌هايي كه آمار، بي‌تاثيري آن را به اثبات مي‌رساند. بنا بر اعلام بانك مركزي در آذرماه امسال نرخ رشد سالانه اجاره‌بها در كل كشور ۵۴ درصد و در شهر تهران ۵۱ درصد بوده است. از آذر تا دي‌ماه نيز طبق گزارش مركز آمار، اجاره‌بها ۴.۶ درصد افزايش يافته كه پس از دخانيات و غلات، بازار اجاره رتبه سوم تورم ماهيانه را به خود اختصاص داد.


فعلا برنامه‌اي براي گران كردن بليت هواپيما نداريم
محمد محمدي بخش رييس سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد كه فعلا برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت هواپيما در ايام نوروز ۱۴۰۱ نداريم مگر اينكه دوباره موضوعي پيش بيايد. چرا كه يك بار ۱۵ درصد قيمت بليت هواپيما را كاهش داديم و شرايط جديدي هم براي پروازهاي داخلي اعلام كرده‌ايم. وي افزود: شركت‌هاي هواپيمايي از نظر اقتصادي شرايط مساعدي ندارند و در اين وضعيت در حال كمك كردن به آنها هستيم تا از اين شرايط بحراني عبور كنند. اينكه ناگهاني قيمت بليت پروازهاي آنها را كاهش دهيم و محدوديت ۶۰ درصدي براي پذيرش مسافر را هم براي‌شان در نظر بگيريم، براي ايرلاين‌ها وضعيت بسيار سخت‌تري به وجود خواهد آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون