ارابههاي مرگ در جادههاي غيراستاندارد
اما دريغ و صد افسوس كه اين خودروي وارداتي به هيچوجه نميتواند در ليست كالاهاي خانوار معمولي قرار بگيرد و همان چند درصد واردات هم به دهك بالاي كشور اختصاص خواهد يافت و دوباره مردم ميمانند و همين خودروهاي هزار ايراد داخلي كه چارهاي جز پذيرفتن آن ندارند! بر اساس گزارشها و آمارهاي اعلام شده استانهاي سيستان و بلوچستان، فارس، خراسان رضوي، خوزستان و كرمان بالاترين آمار تصادفات را در ايران دارند، جداي از مساله توريستي بودن اين مناطق ميتوان گفت چندين شهر از اين شهرها از لحاظ اقتصادي قوي نيستند و شايد اين اقتصاد، جادهسازي آنها را هم نشانه گرفته باشد و جادههاي آنها كيفيت مناسبي را نداشته باشند. آمار كشتهشدگان تصادفات ايران از آمار جنگهاي طولاني مدت و زلزلههاي مهيبي كه در اين سالها به وقوع پيوسته، بيشتر است. خسارت مالي و جاني و خانوادههايي كه پس از اين حوادث آسيبهاي جدي ميبينند، قابل توجه است. پس براي كاهش اين تلفات در اولويت قرار دادن نقاط ضعف و همت عالي براي رفع آنها بايد مدنظر قرار گيرد تا اين حوادث دلخراش كم و كمتر شوند.