• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5177 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۵ فروردين

خبر

افزايش كرايه‌هاي مترو، اتوبوس و تاكسي تهران از اول ارديبهشت

بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران نرخ كرايه و بليت وسايل حمل‌ونقل عمومي در سال جاري ۲۵ درصد افزايش خواهد داشت كه براساس اعلام فرمانداري تهران از اول ارديبهشت اين افزايش اعمال خواهد شد.
اعضاي شوراي شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته، لايحه افزايش نرخ كرايه تاكسي و نرخ بليت مترو و اتوبوس را بررسي كردند و بعد از رايزني‌هاي مختلف مصوب شد كه حداكثر نرخ كرايه حمل‌ونقل عمومي يعني اتوبوس، مترو و تاكسي ۲۵ درصد باشد.
بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران، نرخ كرايه خطوط اتوبوسراني شهر تهران به‌طور متوسط ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ افزايش مي‌يابد؛ اما از آنجايي كه در برخي خطوط مبلغ كرايه خرد و نامتناسب است مقرر شد كه به آنها اجازه داده شود كه تا سقف حداكثر ۳۵ درصد افزايش كرايه داشته باشند تا نرخ كرايه متناسب و رند شود. در اين ميان البته نرخ كرايه خطوط ميني‌بوس هم در سال جديد ۱.۲ ، نرخ كرايه خطوط اتوبوسراني آن‌هم بر مبناي طول خطوط تعيين‌شده است.
همچنين طبق مصوبه شورا مقرر شد كه افزايش نرخ كرايه انواع تاكسي همچون اتوبوس در شهر تهران نيز در سال ۱۴۰۱، به‌طور ميانگين ۲۵ درصد و تا سقف ۳۵ درصد نسبت به نرخ‌هاي پايه مصوب سال ۱۴۰۰ افزايش يابد. براين اساس نرخ بليت متروي تهران هم براي سال آتي با ۲۵ درصد افزايش در شوراي شهر تهران به تصويب رسيد كه نرخ بليت خط تك‌سفره ۲۵۰۰، بليت تك‌سفره حومه (خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تك‌سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و بليت تك‌سفره فرودگاه امام خميني ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود كه اين مبالغ براي بليت تك‌سفره است و بليت‌هاي مدت‌دار نيز براساس مبلغ پرداختي، شارژ مي‌شود. ناصر اماني نماينده شوراي شهر تهران در هيات تطبيق فرمانداري گفت: فرمانداري تهران مصوبه شوراي شهر در مورد افزايش ۲۵ درصدي نرخ كرابه تاكسي و بليت مترو و اتوبوس را تصويب كرده است و براين اساس مقرر شده كه از ابتداي ارديبهشت‌ماه افزايش نرخ‌ها اعمال شود.


تعليق عرضه واكسن «بهارات» هندي از سوي سازمان جهاني بهداشت
گروه اجتماعي| سازمان جهاني بهداشت (WHO) اعلام كرد كه عرضه واكسن كوواكسين (بهارات) ساخت هند را از طريق آژانس‌هاي سازمان ملل به حالت تعليق درآورده است تا به توليد‌كننده فرصت دهد كه تجهيزات خود را ارتقا داده و نقص‌هايي را كه در بازرسي‌ها مشاهده مي‌شود، برطرف كند. بنابر اعلام سازمان جهاني بهداشت همچنين از كشورهايي كه اين واكسن را دريافت كرده‌اند خواسته شده تا اقدامات مناسب را انجام دهند، اما به شرحِ اين اقدامات اشاره‌اي نشده جز اينكه سازمان جهاني بهداشت اعلام كرده كه اين شركت متعهد شده با پايبندي به GMP به منظور بالا بردن كيفيت و اطمينان از اثربخشي فرآورده دارويي، يك برنامه اقدام اصلاحي و پيشگيرانه ارايه دهد.
يكي از خريداران واكسن بهارات، ايران بود. در دولت دوازدهم، يك ميليون و 125 هزار دوز واكسن بهارات از هند خريداري شد كه پس از تحويل بخشي از محموله به ايران، اوايل سال گذشته، دادستاني هند مانع از تحويل باقي محموله به ايران شد و علت اين ممانعت را هم نياز بالاي جمعيت هند به واكسن اعلام كرد. پس از انتخابات رياست‌جمهوري سيزدهم و رفع مشكلات متعددي كه در روند دريافت و توزيع واكسن كوويد 19 ايجاد شده بود، باقي محموله واكسن بهارات به ايران تحويل داده شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون