• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5203 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۰ ارديبهشت

پيشكش‌هاي آخر ارديبهشت

پرويز  مشكاتيان 
 زاده ۲۴ ارديبهشت ماه ۱۳۳۴ در نيشابور بود كه در شهريور ماه 1388 درگذشت. او آهنگساز، موسيقيدان، پژوهشگر و نوازنده برجسته سنتور بود. مشكاتيان مقدمات موسيقي را از كودكي نزد پدرش (حسن مشكاتيان) كه استاد سنتورنوازي بود، فرا گرفت و اين فراگيري تا پايان دوره متوسطه ادامه داشت. در سال ۱۳۵۳ وارد دانشكده هنرهاي زيباي تهران شد. همزمان با آموزش رديف، مباني موسيقي ايراني را نزد اساتيدي همچون محمدتقي مسعوديه، مهدي بركشلي، عبدالله دوامي، سعيد هرمزي و يوسف فروتن فرا گرفت. او همچنين نوازندگي سنتور را در مركز حفظ و اشاعه موسيقي به صورت بسيار جدي ادامه داد. مشكاتيان در آزمون موسيقي باربد كه به ابتكار نورعلي برومند برگزار مي‌شد، به همراه پشنگ كامكار مقام نخست در رشته سنتور و همراه با داريوش طلايي، مقام ممتاز در رديف‌نوازي را كسب كرد. از او آثار فاخر، آلبوم‌ها و كتب بسياري به‌جا مانده است.

سيامك  بنايي
 موسيقيدان و نوازنده تمبك است كه ۲۵ ارديبهشت ماه ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. بنايي نواختن تمبك را از سال ۱۳۶۱، ابتدا به مدت كوتاهي نزد اميرناصر افتتاح و پس از آن نزد محمد اسماعيلي فرا گرفت و شيوه نوازندگي او را ادامه داد.
 او همچنين نت‌نويسي كتاب آموزش تمبك حسين تهراني را تحت نظر حسين دهلوي انجام داد و كتاب آموزش تمبك محمد اسماعيلي نيز به كوشش او منتشر شد. 

شريف  لطفي
 نوازنده هورن، پداگوژيست موسيقي و رهبر اركستر است، او 26 ارديبهشت‌ماه 1329 در رشت متولد شد. او با دريافت ديپلم موسيقي، همزمان در اركستر سمفونيك تهران، اركستر اپراي تهران و اركستر باله، به عنوان نوازنده ساز هورن مشغول به كار شد. لطفي پس از دريافت كارشناسي موسيقي از هنرستان عالي موسيقي تهران با دريافت بورس تحصيلي دولتي به عنوان دانشجوي ممتاز تحصيلات خود را در آكادمي موسيق هامبورگ آلمان در زمينه پداگوژي و رهبري اركستر به پايان رساند. موسيقي فيلم ماديان يكي از آثار اوست كه در سال ۱۳۶۴، برنده جايزه لوح زرين و ديپلم افتخار بهترين موسيقي متن از چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر شد. كتاب روش نوين مباني اجراي موسيقي نيز از تاليفات او به شمار مي‌رود كه در سال ۱۳۸۲ به عنوان كتاب سال برگزيده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون