• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5208 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۶ ارديبهشت

حمايت بنياد بركت از بانوان كارآفرين ادامه دارد

بهره‌برداري از 11 هزار و 500 طرح اشتغال بركت ويژه زنان سرپرست خانوار

11 هزار و 500 طرح اشتغال بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام ويژه زنان سرپرست خانوار به بهره‌برداري رسيد.
در مراسمي با حضور انسيه خزعلي معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهور، محمد تركمانه مديرعامل و معاونان و مديران بنياد بركت، 11 هزار و 500 طرح اشتغال‌زايي و كارآفريني بركت براي زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم و روستايي كشور مورد بهره‌برداري قرار گرفت و تفاهمنامه همكاري ميان بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام و معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري به امضا رسيد.
مديرعامل بنياد بركت در اين مراسم تاكيد كرد: در سه سال اخير با تمركز بر وضعيت معيشتي اقشار ويژه و آسيب‌پذير جامعه و به منظور مصونيت آنان در مقابل آسيب‌هاي اجتماعي، در تدوين برنامه‌ها اهميت ويژه‌اي براي كارآفريني و خودكفايي زنان سرپرست خانوار در سراسر كشور در نظر گرفته شد كه در اين راستا تاكنون 11 هزار و 500 طرح در بيش از يك‌هزار و 900 روستاي 350 شهرستان كشور از طريق زنان سرپرست خانوار به نتيجه رسيده است.
محمد تركمانه خاطرنشان كرد: راه‌اندازي اين 11 هزار و 500 طرح اشتغال باعث ايجاد فرصت‌هاي كسب و كار براي نزديك به 35 هزار نفر به شكل مستقيم و غيرمستقيم شده است. به گفته مديرعامل بنياد بركت، 13 هزار و 770 ميليارد ريال حجم كل سرمايه‌گذاري براي راه‌اندازي طرح‌هاي اشتغال ويژه زنان سرپرست خانوار است. وي با اشاره به تفاهمنامه همكاري ميان معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري و بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام اظهار داشت: همكاري مشترك در اجراي طرح‌هاي اشتغال‌زايي اعم از مشاغل خرد خانگي، كسب و كار كارگاهي خرد، كوچك و متوسط و حمايت از كارآفرينان با تاكيد بر طرح‌هاي فناورانه، نوآورانه و قابل تجاري‌سازي از جمله محورهاي اين تفاهمنامه همكاري مشترك است.
تركمانه با تاكيد بر حمايت ويژه از زنان سرپرست خانوار گفت: راه‌اندازي 5 هزار طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور براي زنان سرپرست خانوار در سال جاري در دستور كار بنياد قرار دارد كه از اين تعداد، يك‌هزار و 100 طرح تا به امروز به بهره‌برداري رسيده است. وي درباره اشتغال‌زايي بنياد بركت براي بانوان نيز بيان كرد: بنياد بركت با هدف از بين بردن نابرابري اقتصادي، ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب و پايدار در مناطق محروم و كمك به برقراري عدالت اجتماعي بيش از 42 درصد كل طرح‌هاي اشتغال‌زايي اجتماع‌محور اجرا شده، معادل 82 هزار طرح را به بانوان و به ويژه زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است. مديرعامل بنياد بركت يادآور شد: در همين راستا، رويدادهايي از جمله رويداد ملي «بانوي بركت» با هدف كارآفريني در حوزه كسب‌وكارهاي خانگي و خانوادگي براي بانوان برگزار شده كه در اجراي اين رويداد، طراحي مدل‌هاي بومي براي افزايش حضور بانوان در حوزه‌هاي اقتصاد خانواده و كسب‌وكارهاي خانگي، افزايش مشاركت اقتصادي بانوان، تقويت شبكه اجتماعي بانوان كارآفرين بنياد بركت و ارايه طرح‌هاي صنايع خلاق در كسب‌وكار بانوان هدف‌گذاري شده است. تركمانه افزود: رسته‌هاي شغلي راه‌اندازي شده براي زنان سرپرست خانوار 20 رسته است كه اهم آنها شامل دامپروري، صنايع دستي، توليد كيف، كفش و پوشاك، مشاغل فني، پرورش طيور و گلخانه مي‌شود. مديرعامل بنياد بركت تصريح كرد: همچنين از مجموع 800 نفر تسهيل‌گران اقتصادي-اجتماعي همكار بنياد بركت در سراسر كشور بيش از 40 درصد را بانوان تحصيلكرده‌ بومي تشكيل داده‌اند. به گفته تركمانه، تمام 31 استان كشور تحت پوشش فعاليت‌هاي اشتغال‌زايي بركت براي بانوان و زنان سرپرست خانوار قرار دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون