• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5221 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۰ خرداد

خبرخوان

آیا درآمد ۱۰ میلیون ‌تومانی ملاک حذف یارانه است؟
داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد دریافت یارانه گفت: صرفا داشتن خودرو ملاک نیست و ممکن است خانواده‌ای دو خودرو داشته باشد اما باز هم یارانه دریافت کند و در واقع پرداخت یارانه بستگی به سایر درآمدهای یک خانواده دارد که چه ‌میزان است. وی با تاکید بر اینکه مبنای پرداخت یارانه‌ها ترکیبی از شاخص‌های درآمدی و دارایی است، افزود: ملاک و مبنای یارانه‌ها فقط درآمد 10 میلیون ‌تومانی در ماه نیست و این‌ گونه نیست افراد با این درآمد در دهک دهم قرار بگیرند، مبنای پرداخت یارانه‌ها ترکیبی از شاخص‌های درآمدی و دارایی است.ابوحمزه ادامه داد: مبنای پرداخت یارانه‌ها براساس میانگین شاخص‌های درآمدی و دارایی و البته با در نظر گرفتن بُعد خانوار است. این شاخص‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و خانواده‌ها دهک‌بندی می‌شوند و لذا اینکه گفته شود که 10 میلیون تومان درآمد ماهیانه باعث می‌شود که خانواده‌ها در دهک دهم قرار بگیرند، این‌گونه نیست.


۱۷۶ هزار خودرو در شیوه جدید قرعه‌کشی عرضه شد
عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو در دور نخست قرعه‌کشی از طریق سامانه متمرکز عرضه شدند. وی اظهار کرد: فرآیند ثبت‌نام در سامانه متمرکز قرعه‌کشی خودرو از ۹ صبح ۲۷ اردیبهشت آغاز شد و یک هفته ادامه داشت و امروز هم فرایند قرعه‌کشی انجام می‌شود. در این دوره ۴ میلیون ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر ثبت نام کردند که ۳ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی ۲۹۷ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.


وزارت نفت: وصول درآمدهای نفتی ایران ۶۰ درصد افزایش یافت
روابط عمومی وزارت نفت می گوید: برخلاف شایعات و گزاره‌های مطرح ‌شده در فضای عمومی جامعه، وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست امسال افزایش خیره‌کننده‌ای نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است. وزارت نفت اضافه کرد: وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است. درآمدهای پتروشیمی که به سامانه نیما واریز شده در دو ماهه نخست پارسال ۱.۵ میلیارد دلار بود که در دو ماهه نخست امسال به ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون