• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5229 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد

رهبر معظم انقلاب در دیدار ريیس جمهور ونزوئلا

مقاومت ملت ایران باعث شکست سیاست فشار حداکثری شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي نيكلاس مادورو رييس‌جمهور ونزوئلا و هيات همراه با اشاره به ايستادگي دو كشور ايران و ونزوئلا در مقابل فشارهاي سنگين و جنگ تركيبي امريكا، تاكيد كردند: تجربه موفقيت‌آميز دو كشور نشان داد تنها راه مقابله با اين فشارها مقاومت و ايستادگي است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيروزي دولت و ملت ونزوئلا در مبارزه‌اي سخت با امريكا و جنگ تركيبي و همه‌جانبه‌اي كه بر ضد ونزوئلا به راه انداخته شده بود خطاب به آقاي مادورو گفتند: مقاومت جنابعالي و ملت ونزوئلا بسيار با ارزش است، زيرا قدر و منزلت و لياقت يك ملت و كشور و رهبران آن كشور را ارتقا مي‌دهد و امروز قاعدتا نگاه امريكا به ونزوئلا متفاوت از گذشته است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به پيشرفت‌ها و ابتكارهاي علمي و فناوري جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير افزودند: اين گام‌هاي بلند در شرايطي برداشته شده كه سنگين‌ترين و بي‌سابقه‌ترين تحريم‌ها و فشارها بر ملت ايران تحميل شد و امريكايي‌ها خودشان نام آن را «فشار حداكثري» گذاشتند. ايشان تاكيد كردند: مقاومت ملت ايران باعث شكست سياست فشار حداكثري شد، به‌گونه‌اي كه يكي از مسوولان برجسته سياسي امريكا چندي پيش تعبير «شكست مفتضحانه» را به‌كار بُرد. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: نتيجه‌اي كه مي‌توان از ايستادگي و موفقيت دو ملت ايران و ونزوئلا گرفت، اين است كه تنها راه علاج در مقابل فشارها، ايستادگي و مقاومت است ضمن آنكه بايد همكاري‌ها و ارتباطات ميان جمهوري اسلامي ايران و دولت بوليواري ونزوئلا بيش از پيش مستحكم و نزديك شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استقبال از امضاي سند همكاري ۲۰ ساله ميان ايران و ونزوئلا گفتند: لازمه همكاري‌هاي بلندمدت پيگيري توافقات و به سرانجام رساندن آنها است. ايشان با اشاره به همكاري‌هاي صميمانه ايران و ونزوئلا، خاطرنشان كردند: دو كشور با هيچ كشوري اين‌گونه روابط نزديك ندارند و جمهوري اسلامي ايران نشان داده است كه در مواقع خطر، خطر مي‌كند و دست دوستان خود را مي‌گيرد.
رهبر انقلاب همچنين از مواضع ضدصهيونيستي آقاي مادورو تجليل كردند و گفتند: موضع‌گيري‌هاي چندي قبل جنابعالي عليه رژيم صهيونيستي بسيار درست و شجاعانه بود. در اين ديدار كه آقاي رييسي رييس‌جمهور كشورمان نيز حضور داشت، رييس‌جمهور ونزوئلا از حمايت‌هاي ايران در مبارزه سخت ملت ونزوئلا با امريكا قدرداني كرد و گفت: شما در هنگامي كه شرايط ونزوئلا بسيار سخت بود و هيچ كشوري كمك نمي‌كرد به ياري ما آمديد و كمك كرديد تا از آن شرايط خارج شويم. رييس‌جمهور ونزوئلا با تشريح شرايط سخت اقتصادي اين كشور در سال‌هاي اخير افزود: همان‌طور كه جنابعالي گفتيد امريكايي‌ها يك جنگ تدريجي و چند بُعدي را عليه كشور ما آغاز كردند ولي ما توانستيم با ايستادگي و استفاده از فرصت‌هايي كه تحريم‌ها دراختيار ما قرار داد، مقابله همه‌جانبه را با تهاجم امريكا آغاز كنيم و اكنون شرايط ونزوئلا بهتر از چند سال قبل است.
آقاي مادورو همچنين با اشاره به مذاكرات خود در تهران و امضاي سند همكاري افزود: ما در حال طراحي يك نقشه‌راه دقيق براي همكاري با ايران در زمينه‌هاي مختلف به‌ ويژه در بخش علم و فناوري هستيم. رييس‌جمهور ونزوئلا همچنين با تاكيد بر اينكه كشورش موضوع فلسطين را يك موضوع مقدس بشري مي‌داند، گفت: به علت همين اعتقاد، رژيم صهيونيستي از طريق موساد در حال توطئه مستمر بر ضد ونزوئلا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون