• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5229 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد

تعرفه‌هاي همراه اول براي حجاج ارزان‌تر از هر روش ديگري است

نياز به خريد سيم‌كارت در عربستان نيست

همزمان با فرارسيدن موسم حج، اپراتورهاي ارتباطي كشور اقدام به معرفي بسته‌هاي ويژه اين ايام به منظور كاهش هزينه حجاج و ارتباط ايشان با خانواده‌هاي‌شان مي‌كنند.
به گزارش آي‌تي آناليز، در اين ميان اپراتورهاي زين و STC كشور ميزبان يعني عربستان سعودي نيز در اين ايام اقدام به معرفي سيم‌كارت و بسته‌هاي ويژه ارتباطي براي حجاج مي‌كنند كه گاه به دليل پيچيدگي روش‌هاي محاسبه، تبديل به ريال و ساير هزينه‌هاي پنهان، راهيان خانه خدا را با مشكلاتي جهت انتخاب مقرون به صرفه‌ترين و متنوع‌ترين پيشنهادات مواجه مي‌كنند. لذا هدف از متن حاضر تسهيل كار حجاج، براي انتخاب بهترين روش ارتباطي در ايام حج است و به همين منظور تعرفه‌هاي چهار اپراتور همراه اول، ايرانسل، زين و STC عربستان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
بسته‌هاي همراه اول براي حجاج
به زبان ساده، همراه اول با پايين‌ترين نرخ و بيشترين تنوع در ارايه بسته پيشنهادي براي حجاج، در صدر قرار دارد و به همين جهت خانواده‌هاي حجاج و راهيان خانه خدا بسته به نياز و شرايط اقتصادي خود، با امكان انتخاب بيشتري مواجه هستند. بسته ويژه‌اي كه از روز ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ با قابليت يك‌بار فعال‌سازي در دسترس حجاج قرار مي‌گيرد، ۱.۵ گيگابايت ديتا به قيمت ۱۸۰ هزار تومان با مدت اعتبار ۶۰ روز از زمان فعال‌سازي است كه حتي قبل از سفر هم به راحتي مي‌توان از طريق درگاه فروشگاه آنلاين همراه اول خريداري كرد. همراه اول همچنين ۴ بسته ديگر با مشخصات «۵۰۰ مگابايت ديتا» به مبلغ 140 هزار تومان، «۳ گيگابايت ديتا + ۱۰ دقيقه مكالمه هديه» به مبلغ 440هزار تومان، «۱۰ گيگابايت ديتا + ۱۵ دقيقه مكالمه هديه» به مبلغ يك ميليون و 100 هزار تومان و «۳۰ گيگابايت ديتا + ۳۰ دقيقه مكالمه هديه» به مبلغ 2ميليون و 940هزار تومان نيز طراحي كرده كه مشتركان همراه اول مي‌توانند با استفاده از هديه مكالمه با شماره‌هاي ايران يا عربستان تماس بگيرند و همچنين به تماس‌هايي از مقصد ايران و كشور عربستان پاسخ دهند.  با استفاده از بسته‌هاي اينترنت رومينگ بين‌الملل، همه امكانات ارتباطي از جمله مكالمه و تماس تصويري با پيام‌رسان‌ها، دسترسي امن به پرتال‌هاي بانكي، درگاه‌هاي دولتي و اپليكيشن‌هاي ايراني براي حجاج مهياست. لازم به ذكراست كه مشتركان، شركت‌ها و سازمان‌ها مي‌توانند اين بسته‌ها را از ايران براي مسافران يا نمايندگان خود خريداري كنند؛ زيرا با خريد اين بسته‌ها، سرويس رومينگ مشترك مورد نظر نيز فعال مي‌شود. اپراتور اول همچنين تاكيد كرده كه روشن كردن گوشي و دريافت پيامك در سرويس رومينگ بين‌الملل هزينه ندارد. بر اين اساس تمامي ‌مشتركان دايمي‌ و اعتباري همراه اول از تاريخ ۲۱ خرداد تا ۷ مرداد ۱۴۰۱ كه مصادف با ايام تشرف است، مي‌توانند براي مديريت و كاهش هزينه‌هاي ارتباطي خود، با مراجعه به فروشگاه آنلاين همراه اول يا ‌اپليكيشن «همراه من» يا شماره‌گيري كد دستوري «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳۴ مربع» ‌اقدام به خريد و فعال‌سازي بسته‌هاي ويژه حج كنند. در نهايت اينكه همراه اول به مشتركانش توصيه كرده كه صرفا از سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور و نه سيم‌كارت اپراتور كشور ميزبان استفاده كنند تا مشمول هزينه‌هاي كمتر و امكانات بيشتر شوند.
 بسته ايرانسل براي حجاج
اپراتور دوم يعني ايرانسل اما تنها يك حق انتخاب براي حجاج در نظر گرفته است كه شامل ۱.۵ گيگابايت ديتا به قيمت ۱۸۰ هزار تومان با مدت اعتبار ۶۰ روز و با قيمتي مشابه همراه اول است.
 بسته اپراتورهاي عربستان براي حجاج
به شكل كلي، توصيه اپراتورهاي كشور استفاده از بسته‌هاي ويژه رومينگ در سفرهاي خارجي به منظور رفاه حال مشتركان و كاهش هزينه ايشان است. از طرف ديگر گاه استفاده از سيم‌كارت‌هاي خارجي فارغ از قيمت بالا، تنوع كم در بسته‌ها، شامل هزينه‌هاي پنهان مي‌شود كه مصرف‌كنندگان را با مشكلاتي در پيگيري حقوق خود مواجه مي‌كند.  در نهايت اينكه توصيه بر اين است كه براي پيگيري و دريافت بهتر خدمات، از بسته‌هاي رومينگ اپراتورهاي داخلي استفاده شود و در مورد ايام حج و از ميان اپراتورهاي داخلي نيز همان‌طور كه ذكر شد، همراه اول به‌صرفه‌ترين و متنوع‌ترين پيشنهادات را براي حجاج خانه خدا در سال 1401 ارايه كرده است.
توزيع 24 درصد از نفتگاز استان كردستان در بخش كشاورزي 
در راستاي ارايه خدمات مطلوب به كشاورزان، رونق توليد و اشتغالزايي در سال 1400 بيش از 103 ميليون ليتر نفتگاز در بخش كشاورزي استان تامين و توزيع شده است كه سهمي 24 درصدي از مصرف نفتگاز استان را شامل مي‌شود. به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان، مدير منطقه با بيان اين مطلب به قابليت‌هاي كشاورزي استان و كسب رتبه‌هاي كشوري در زمينه توليدات باغي و كشاورزي و نقش آن در ايجاد اشتغال و توليد اشاره كرد و افزود: تامين و توزيع سوخت مورد نياز بخش كشاورزي استان يكي از رسالت‌هاي اين شركت است كه خوشبختانه با تلاش همكاران اين شركت و همكاري جهاد كشاورزي استان اين امر به خوبي محقق شده است.جهانبخش نوكاني كه در اولين جلسه كميسيون برنامه‌ريزي و هماهنگي مبارزه با قاچاق استان سخن مي‌گفت از توزيع الكترونيكي ‏سوخت بخش كشاورزي با استفاده از سامانه اينترنتي سدف ‌‏ (‏https: //newtejaratasan.niopdc.ir‏) در جهت تحقق دولت الكترونيك، تكريم ارباب رجوع و ‏تحقق حقوق شهروندي خبر داد و افزود: خوشبختانه با همكاري جهاد كشاورزي استان، پلاك‌گذاري ‏ادوات كشاورزي استان نيز انجام شده است كه اين امر، نقش بسزايي در جلوگيري از عرضه خارج ‏از شبكه فرآورده‌هاي نفتي و توزيع الكترونيك سوخت كشاورزان استان را به همراه دارد.‏

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون