خبر
توضيح ارشاد درباره توقف فروش بليت يك نمايش
روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي با انتشار متني درباره توقف موقت فروش بليت نمايش «دختران بابا آنتون» توضيحاتي ارايه داد. به گزارش «اعتماد» به نقل از روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي، در پي توقف فروش بليت نمايش دختران بابا آنتون با اعلام شوراي ارزشيابي و نظارت اداره كل هنرهاي نمايشي، روابط عمومي اين مجموعه متني را منتشر كرد. در متن منتشر شده توسط روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي آمده است: بخش فروش بليت نمايش دختران بابا آنتون در سايت تيوال؛ روز شنبه، مورخه ۲۸ خرداد، بنا به دستور شوراي نظارت و ارزشيابي اداره كل هنرهاي نمايشي، به صورت موقت بسته شد. مهمترين علت اين اقدام، ساخت خارج از عرف و روال قانوني كسب مجوز براي تيزر اين نمايش است كه سبب صدور بيانيه، شكايت و پيگيري رسمي مسوولان سازمان بهشت حضرت زهرا(س) بوده است. شايان ذكر است تا لحظه تهيه اين خبر نيز بيانيهاي قانوني و رسمي با امضاي كارگردان اين نمايش، دال بر پذيرش تخلف و به تبع تعهد در خصوص خودداري از تكرار آن از سوي عوامل نمايش به صورت رسمي به اداره كل هنرهاي نمايشي منعكس نشده است. به همين منظور تا حصول نتيجه و رفع مشكلات قانوني پيش آمده نمايش فوق موقتا اجرا نخواهد داشت.
مينيماليسم و كانسپچوال آرت در موزه هنرهاي معاصر
نمايشگاه مينيماليسم (كمينهگرايي) و كانسپچوالآرت (هنر مفهومي) با ارايه بيش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند ساعت ۱۷ سهشنبه ۳۱ خرداد ماه به كيوريتوري بهرنگ صمدزادگان افتتاح ميشود و از روز اول تيرماه علاقهمندان ميتوانند از اين نمايشگاه در موزه هنرهاي معاصر تهران ديدن كنند. نمايشگاه پيش رو به مرور دو جريان سرنوشتساز در تاريخ هنر يعني مينيماليسم (كمينهگرايي) و هنر كانسپچوال (هنر مفهومي) و تاثيرات و مشتقات آنها ميپردازد. دو جرياني كه در اواسط قرن بيستم مسير جديد و بيسابقهاي رادر تاريخ هنرهاي تجسمي پايه گذاشتند و تعاريف مرسوم درباره اثر هنري به عنوان شيء زيباشناسانه را دچار تغيير كردند، ميراثي كه بعد از دوران اوج اين دو جريان در سير تاريخ هنر برجا ماند. اين نمايشگاه به معرفي و بررسي نمونههايي از اين جريانات هنري، زمينهها، مقدمات و همچنين ميراث و تاثيراتشان ميپردازد. نمايشگاه مينيماليسم و كانسپچوالآرت، تلاش دارد بخشي از گنجينه ارزشمند موزه هنرهاي معاصر تهران را ارايه كند كه در ميانه قرن بيستم ميلادي تعريفي نوين از هنر را پيشنهاد داد كه تا پيش از آن متصور نبود. اولويت بخشيدن به فكر و انديشه به جاي جلال و شكوه زيباييشناختي مدرنيستي، دگرگونيهاي بزرگ در دنياي هنر پديد آورد و هنر را وارد ساحتهايي كرد كه تعجبها را برانگيخت. در نمايشگاه مينيماليسم و هنرمفهومي بيش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران از جمله، سل له ويت، جوزف كاسوت، جان بالدساري، اد راشا، يان ديبتس، دنيس اپنهايم، برنار وُنه، شوساكو آراكاورا، مارسل دوشان، گيلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسميتسون و ... به نمايش گذاشته ميشود.