• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5320 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۸ مهر

خبر

ترامپ خطاب به مردم ايران ادعا كرد: با شماييم!
رييس‌جمهور پيشين امريكا كه با خروج از برجام و سياست «فشار حداكثري» دشواري‌هايي را براي مردم كشورمان ايجاد كرده است، مدعي شد كه در كنار مردم ايران ايستاده است! به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ رييس‌جمهور پيشين امريكا كه در دوران فعاليت خود در كاخ سفيد دستور ترور سردار سليماني را صادر كرده بود و با تحريم‌هاي سخت‌گيرانه عليه ايران رنج زيادي را بر مردم كشورمان تحميل كرده است، شنبه شب در يك سخنراني در ميان هوادارانش با اشاره به ناآرامي‌هاي اخير در كشورمان خطاب به مردم ايران مدعي شد: ما با شماييم و هميشه با شما خواهيم بود. وي در بخش ديگري از سخنانش به انتقاد از عملكرد جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا پرداخت و با تكيه بر ادعاهاي هميشگي و واهي خود مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته‌اي گفت: ما كشوري بوديم كه اجازه نداديم ايران به سلاح اتمي دست پيدا كند. اين ادعاها در حالي بارها از سوي مقامات پيشين و كنوني امريكا مطرح مي‌شود كه جمهوري اسلامي ايران ضمن رد آنها همواره تاكيد دارد كه ماهيت برنامه هسته‌اي كشورمان كاملا صلح‌آميز بوده و سلاح هسته‌اي هيچ جايگاهي در دكترين دفاعي ايران ندارد. ترامپ همچنين به جنگ اوكراين اشاره كرد و گفت كه اگر او رييس‌جمهور بود، هرگز حمله روسيه به اوكراين اتفاق نمي‌افتاد و اين بايدن بود كه ولاديمير پوتين رييس‌جمهور روسيه را تحريك كرد تا به اوكراين حمله كند.


عراق: بدهي گازي به ايران نداريم
سخنگوي وزارت برق عراق با بيان اينكه كشورش هيچ بدهي گازي به ايران ندارد تاكيد كرد كه قرار است هياتي از عراق به ايران سفر كند و درخصوص افزايش صادرات گاز به اين كشور با مسوولان ايراني رايزني كند. به گزارش ايسنا، احمد موسي، سخنگوي وزارت برق عراق روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاري رسمي عراق (واع) گفت كه كشورش روزانه ۲۰ ميليون متر مكعب گاز از ايران وارد مي‌كند و عراق به گاز بيشتري نياز دارد. وي تاكيد كرد كه مذاكرات و ديدارها و سفرهاي دوره‌اي در سطوح بالا به منظور افزايش واردات گاز با طرف ايراني درحال انجام است. سخنگوي وزارت برق عراق گفت كه كشورش هيچ بدهي گازي به ايران ندارد و قرار است هياتي عراقي به ايران سفر كند تا درخصوص افزايش واردات گاز و اجراي بندهاي توافق با مسوولان ايراني ديدار كند.


سازمان ملل: از ابتداي ۲۰۲۲ بيش از ۱۰۰ فلسطيني كشته شده‌اند
«تور وينسلند» نماينده ويژه سازمان ملل در خصوص صلح در غرب آسيا، در بيانيه‌اي با ابراز تاسف از تشديد تنش‌ها در فلسطين اشغالي از شهادت بيش از ۱۰۰ فلسطيني و هلاكت ۱۶ صهيونيست از ابتداي سال ميلادي جاري خبر داد. به نوشته خبرگزاري اسپوتنيك، او گفت: ‏«از وخامت اوضاع امنيتي، از جمله تشديد درگيري‌هاي مسلحانه بين فلسطيني‌ها و نيروهاي امنيتي اسراييل در كرانه باختري اشغالي از جمله قدس شرقي، به‌شدت نگران هستم.» به گزارش فارس، وي در اين بيانيه‌ افزود: «از ابتداي سال جاري، در بحبوحه افزايش قابل توجه عمليات نظامي اسراييل در كرانه باختري اشغالي از جمله «منطقه A» حداقل ۱۰۰ فلسطيني از جمله كودكان كشته شده‌اند.» به گفته نماينده ويژه سازمان ملل در اين درگيري‌ها ۱۶ صهيونيست نيز از پا در آمده‌اند. او با ابراز نگراني از اين شرايط گفت كه تشديد خشونت‌ها در كرانه باختري، موجب تقويت فضاي نفرت و ترس و خشم مي‌شود و لازم است تا جلوي اين درگيري‌ها گرفته شود. او سپس با وجود بدعهدي صهيونيست‌ها در طول ده‌ها سال گذشته و پايبند نبودن به هيچ توافقي، مدعي شد كه بايد از طريق سياسي مشكل فلسطين حل‌وفصل شود. نماينده سازمان ملل افزود: «شكننده بودن وضعيت بر نياز فوري به تغيير شرايط ميداني و در عين حال پرداختن به مسائل امنيتي و سياسي اساسي كه به بي‌ثباتي كنوني دامن مي‌زند، تاكيد مي‌كند.» «تور وينسلند» در پايان از مقامات رژيم تل‌آويو و تشكيلات خودگردان فلسطين خواست تا ارتباط و هماهنگي با يكديگر را افزايش داده و مانع تشديد آنچه «خشونت» مي‌ناميد در كرانه باختري شوند. همزمان منابع فلسطيني خبر دادند كه بر شمار زندانيان فلسطيني كه دست به اعتصاب غذاي نامحدود زده‌اند، افزوده شده است. مركز «نادي الاسير الفلسطيني» (باشگاه اسير فلسطين) گزارش داد، ۲۰ اسير فلسطيني به صف اسرايي پيوسته‌اند كه به صورت نامحدود اعتصاب غذا كرده‌اند و بدين‌ترتيب شمار كلي اين زندانيان به ۵۰ نفر رسيده است. در اين راستا مدتي است عمليات‌هاي مسلحانه مقاومت عليه نظاميان صهيونيست در كرانه باختري افزايش يافته و در اين راستا «عبداللطيف القانوع» سخنگوي حماس در ۱۱ مهر ماه گفت كه عمليات‌هاي تيراندازي مكرر در نقاط مختلف كرانه باختري كه آخرين مورد آن در نابلس و جنين بود، در راستاي انقلاب روزافزون مردمي در واكنش به يورش به مسجدالاقصي و اقدامات تحريك‌آميز شهرك‌نشينان است. در اين بين ارتش رژيم صهيونيستي چهارشنبه هفته گذشته اذعان كرد كه در درگيري‌هاي چهارشنبه شب در دير الحطب واقع در شرق نابلس، دو نظامي آن زخمي شده‌اند. نظاميان رژيم صهيونيستي صبح شنبه نيز به شهرك «جنين» در شمال كرانه باختري هجوم برده و قصد بازداشت يكي از مبارزان فلسطيني را داشتند كه با مقاومت جوانان ساكن شهرك مواجه شدند. در اين درگيري‌ها يك خودروي نظامي صهيونيست‌ها در اين ميان مورد هدف قرار گرفت و واژگون شد و نظاميان داخل آن نيز زخمي شدند. به گفته گردان مقاومت جنين باراني از گلوله به سمت اين خودرو روانه و موجب واژگوني آن شد. در مقابل نيز صهيونيست‌ها دو جوان فلسطيني را نام‌هاي «محمد الصوص» و «احمد محمد الضراغمه» به شهادت رسانده و 11 فلسطيني را مجروح كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون