• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5325 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۴ مهر

اخبار ايران و جهان

تصادف خونين سه خودروي سواري در محور قوچان-چكنه

رييس جمعيت هلال‌احمر قوچان از مصدوميت 6 نفر بر اثر برخورد سه خودروي سواري با يكديگر در محور قوچان به چكنه خبر داد.
محمد رضايي ظهر ديروز با اشاره به حادثه روز گذشته آن تصادف در يكي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان گفت: «حادثه برخورد سه خودروي سواري به پايگاه امداد و نجات جاده‌اي شهيد يوسف كلاهدوز قوچان اطلاع‌رساني شد كه بلافاصله نيروهاي امدادي به همراه عوامل اورژانس به محل اعزام شدند.»
او با بيان اينكه حادثه در كيلومتر ۴۰ محور قوچان به چكنه رخ ‌داده بود، گفت: «عوامل امدادي پس از حضور در صحنه با همكاري عوامل اورژانس ۱۱۵، اقدامات درماني اوليه را در محل انجام داده و سپس 6 مصدوم اين حادثه را به بيمارستان موسي بن جعفر عليه‌السلام قوچان به ‌منظور انجام اقدامات درماني بيشتر منتقل كردند.»

حريق در پايتخت فيليپين  ۶ ‌  قرباني گرفت

مقامات آتش‌نشاني فيليپين اعلام كردند كه اوايل صبح روز شنبه در پي وقوع حريق در يك خانه در منطقه‌اي مسكوني در پايتخت اين كشور، 6 نفر كشته شدند. به گفته مقامات آتش‌نشان فيليپين، اين آتش‌سوزي قبل از ساعت 2 بامداد به وقت محلي در حومه كزون‌سيتي واقع در پايتخت اين كشور رخ داده و آتش‌نشانان نيز حوالي ساعت ۳ و 20 دقيقه بامداد توانستند آن را مهار كنند. براساس گزارش‌ها، در ميان قربانيان اين حادثه سه كودك ۱۲، هفت و دو ساله نيز هستند. افرادي كه در اين خانه حضور داشته‌اند پس از وقوع حريق در آن محبوس شدند و به دليل سوختگي و دود ناشي از آتش‌سوزي، جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرگزاري شينهوا، مقامات فيليپين تاكنون جزييات بيشتري از اين حادثه منتشر نكرده‌اند و تحقيقات براي تعيين علت دقيق وقوع حريق آغاز شده است.

23 نفر بر اثر تصادف در دامغان مصدوم شدند

رييس جمعيت هلال احمر استان سمنان از بروز حادثه براي يك اتوبوس مسافربري خبر داد و گفت: «اين حادثه ۲۳ مصدوم برجاي گذاشته است.»
مظفر محمدخاني با بيان اينكه بامداد جمعه، خروج از جاده اتوبوس كرمانشاه- مشهد در حوالي روستاي جزن دامغان، ۲۳ مصدوم بر جاي گذاشت، گفت: «حادثه‌ديدگان به بيمارستان منتقل شدند و در حال درمان هستند.»
او با بيان اينكه ماموران هلال احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، گفت: «اين اتوبوس ۴۵ مسافر داشت و اقدامات درمان سرپايي براي ساير مسافران در محل حادثه در حال انجام است.»
رييس هلال احمر استان سمنان با بيان اينكه پليس علت اين حادثه را خواب آلودگي راننده اعلام كرده است، گفت: «متاسفانه بسياري از حوادث رانندگي استان برحسب خستگي و خواب‌آلودگي در استان صورت مي‌گيرند، چراكه فاصله بين شهرها در استان زياد و جلوه‌هاي بصري اندك است.»

خودكشي پسر مشهدي  بعد از سر بريدن مادرش

جوان 30 ساله‌اي پس از آنكه سر مادرش را به طرز فجيعي با شيشه بريد خود را از بالاي ساختمان 6 طبقه به پايين پرت كرد و جان سپرد.  اين حادثه صبح روز جمعه هنگامي رخ داد كه پسر 30 ساله به همراه مادرش از خانه خواهرش به خانه بازگشت و در توهم ناشي از بيماري روحي و رواني مادرش را به قتل رساند و سپس با بستن شيلنگ به دور جسد قصد داشت آن را با استفاده از نردبان فلزي به پشت بام خانه بكشاند و از آنجا به پايين بيندازد اما قدرت بدني كافي نداشت و فقط پيكر بي‌جان مادر 60 ساله‌اش را تا پله دوم نردبان بالا كشيد و رها كرد. او سپس خود را از بالاي طبقه ششم ساختمان پرت كرد و به طرز دلخراشي جان داد. بررسي‌هاي قاضي ويژه قتل بيانگر آن بود كه وي دچار بيماري روحي و رواني بود كه روز قبل داروهايش را مصرف نكرده بود. تحقيقات بيشتر در اين باره از سوي قاضي محمود عارفي راد ادامه دارد.

۲۸ كشته بر اثر انفجار در يك معدن زغال‌سنگ در تركيه

بر اثر انفجار در يك معدن زغال‌سنگ در استان بارتين واقع در شمال تركيه، دست‌كم ۲۸ نفر جان باختند و ده‌ها نفر ديگر نيز همچنان در زير آوار محبوس هستند.
اين حادثه شامگاه جمعه رخ داد و به گفته مقامات تركيه حدود ۱۱۰ نفر در زمان وقوع انفجار در معدن حضور داشتند كه تقريبا نيمي از آنها در عمق بيش از ۳۰۰ متري زمين بودند. فخرالدين كوجا، وزير بهداشت تركيه نيز اعلام كرد كه تاكنون ۱۱ نفر نجات يافته و تحت مداوا هستند. در پي وقوع اين انفجار نيروهاي امدادي در محل حادثه حاضر شده و عمليات امدادرساني همچنان ادامه دارد. تصاوير منتشر شده، خانواده و دوستان مفقودان و حادثه‌ديدگان اين انفجار را نشان مي‌دهد كه در اطراف معدن تجمع كرده‌اند. همچنين گفته مي‌شود انفجار در عمق ۳۰۰ متري زمين رخ داده است. به گزارش شبكه خبري بي‌بي‌سي، تاكنون علت وقوع اين انفجار مشخص نيست و دادستاني محلي تحقيقات را به منظور بررسي جزييات حادثه آغاز كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون