• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5327 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۶ مهر

۴ زن تاكنون از يك آزارگر جنسي در محله‌هاي خلوت شكايت كردند

مردي كه با پرسه زدن در پارك‌ها و محل‌هاي خلوت، زنان جوان را با تهديد چاقو ربوده و در دام سياه خود مي‌كشاند، دستگير شد. هفتم مهرماه سال جاري زني وحشت‌زده، سراسيمه به اداره پليس رفت و در حالي‌ كه گريه مي‌كرد گفت كه به دام يك متجاوز گرفتار شده است. او اظهار كرد: «براي پياده‌روي به پاركي در نزديكي شهرك ميني‌سيتي رفته بودم كه مردي نزديك شد و پرسيد ساعت چند است؟ وقتي ساعتم را نگاه كردم، ناگهان اين مرد چاقويي زير گلويم گذاشت. با ديدن چاقو وحشت كرده بودم و مرد جوان گفت كه اگر حرفي بزنم جانم را مي‌گيرد. او با تهديد مرا به محلي خلوت در آنجا كشاند و با تهديد به من تعرض كرد و اموالم را دزديد.» 
با اين شكايت، پرونده‌اي تشكيل شد و گروهي از ماموران اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران به همراه شاكي راهي پارك مورد نظر شدند. داخل پارك ۲ مرد جوان حضور داشتند. ماموران از شاكي پرسيدند كه آيا مي‌تواند متجاوز را شناسايي كند؟ و شاكي با ديدن يكي از آنها به گريه افتاد و او را شناسايي كرد. زن جوان در حالي‌ كه با دست متهم را نشان مي‌داد گفت كه او با بي‌رحمي و تهديد او را قرباني نقشه شوم خود كرده است. با اظهار درباره اين جنايات مشخص شد متهم به صورت سريالي زنان را به دام انداخته و پس از سرقت اموال و طلاهاي‌شان به آنها تجاوز مي‌كرده است. اين در حالي بود كه برخي شاكيان از ترس آبروي‌شان، اسرار تجاوز را فاش نكرده و فقط جزييات سرقت را شرح داده بودند. تمام شاكيان به اداره شانزدهم آگاهي دعوت شدند و پس از ديدن مرد دستگير شده، با ترس و لرز او را شناسايي كرده و گفتند كه او علاوه بر سرقت اموال‌شان، به آنها تجاوز كرده است. بررسي‌ها در اين پرونده نشان مي‌دهد كه شكارچي زنان به بهانه پرسيدن آدرس يا ساعت سراغ طعمه‌هايش مي‌رفته و آنها را غافلگير مي‌كرده است.  او در بازجويي‌ها به جنايات هولناك خود اقرار كرد و گفت: «در نقاط مختلف تهران پرسه مي‌زدم و پس از شناسايي طعمه‌هايم به سمت آنها مي‌رفتم. معمولا در ساعت‌هاي خلوت روز سراغ‌شان مي‌رفتم؛ اول صبح يا غروب كه هوا تاريك مي‌شد.»   متهم در ادامه گفت: «از آنها ساعت مي‌پرسيدم يا آدرسي روي كاغذ مي‌نوشتم و به دست‌شان مي‌دادم و مي‌گفتم قصد دارم به اين نشاني بروم. سپس چاقو را روي پهلو يا زير گلوي‌شان قرار مي‌دادم و آنها را تهديد به مرگ مي‌كردم. پس از آن طعمه‌هايم را به جاي خلوتي مانند زير پل عابر پياده، پشت شمشاد‌ها يا جاهاي ديگر مي‌كشاندم و نقشه‌ام را اجرا مي‌كردم.»  سرهنگ كارآگاه مرتضي نثاري، معاون مبارزه با جرايم‌جنايي پليس آگاهي پايتخت با بيان اين خبر به همشهري گفت: «متهم در تحقيقات ابتدايي به جرم خود مبني بر آزار و اذيت و سرقت به عنف از زنان اعتراف كرده و تاكنون ۴ نفر از قربانيان اين متهم با حضور در اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران، او را شناسايي كرده‌اند.»
معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران گفت: «احتمال افزايش شكات در اين پرونده وجود دارد و به همين دليل مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهم با دستور مقام قضايي براي شناسايي شكات احتمالي منتشر شده است. او از شاكيان احتمالي خواست با اطمينان از اينكه نام و هويت‌شان نزد پليس و قاضي پرونده محفوظ خواهد ‌ماند براي ثبت شكايت به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.» نثاري گفت: «با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضايي متهم براي كشف جرايم احتمالي و شناسايي ساير شكات دراختيار كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي قرار گرفت.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون