• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5327 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۶ مهر

اخبار ايران و جهان

ربودن دختران كوچك به بهانه سرقت طلاهاي‌شان
تحقيقات در پرونده زني جوان كه به بهانه تعارف غذاي نذري، ‌دختربچه‌ها را مي‌ربود تا دست به سرقت طلاهاي‌شان بزند، نشان مي‌دهد كه او 4دختربچه را با اين شگرد ربوده است. تحقيقات براي دستگيري زن كودك‌ربا از روز چهاردهم شهريور امسال شروع شد. آن روز وقتي مادربزرگي به همراه نوه 6ساله خود به مسجد محله‌شان رفت، زن كودك‌ربا به بهانه دادن غذاي نذري كودك 6ساله را ربود و از خانواده‌اش درخواست 50ميليون تومان پول كرد. اگرچه او تهديد كرده بود كه اگر پاي پليس به ماجرا باز شود جان دختربچه در خطر است، اما خانواده او از پليس كمك خواستند و با انجام اقدامات ويژه زن كودك‌ربا در پاركي در جنوب شرق تهران شناسايي شد. در حالي كه چند ساعت از ربوده شدن دختربچه گذشته بود، زن كودك‌ربا با ديدن پليس در اطراف پارك، دختربچه 6ساله را در گوشه‌اي رها كرد و متواري شد. از آن پس رديابي‌ها به شكل ويژه براي بازداشت زن كودك‌ربا آغاز و به دستگيري او منجر شد. او در بازجويي‌هاي اوليه به ربودن 2دختربچه و سرقت طلاهاي‌شان اقرار كرد. زن 38ساله كه سابقه كلاهبرداري و سرقت دارد در بازجويي‌ها گفت كه دختربچه‌ها را ربوده و بعد از سرقت طلاهاي آنها، رهاي‌شان مي‌كرده است. هر چند او در بازجويي‌هاي اوليه به ربودن 2دختر بچه اعتراف كرد، اما در تازه‌ترين تحقيقات مشخص شد كه 2دختر ديگر را با همين شگرد ربوده و به اين ترتيب تعداد شاكيان در اين پرونده به 4نفر رسيده است. اين زن ديروز براي آخرين دفاع به شعبه نهم دادسراي جنايي تهران انتقال يافت و وقتي پيش روي بازپرس عظيم سهرابي قرار گرفت به ربودن 4كودك با انگيزه سرقت و اخاذي اعتراف كرد. با تكميل تحقيقات در اين پرونده، به زودي كيفرخواست صادر و پرونده براي رسيدگي بيشتر و صدور حكم به دادگاه فرستاده خواهد شد.


تيراندازي در ويرجينيا ۸ زخمي برجاي گذاشت
مقامات پليس ايالتي امريكا اعلام كردند كه يك مرد ۲۰ ساله روز يكشنبه به ظن تيراندازي به هشت نفر در تجمعي در فضاي باز و در نزديكي پرديس دانشگاه جيمز مديسون واقع در هريسونبرگويرجينيا دستگير شد.به گفته مقامات پليس ايالتي، حدود ۱۵ ساعت پس از وقوع حادثه تيراندازي فرد مظنون اين حادثه دستگير شده است.مقامات پليس ايالتي همچنين اظهار كردند كه اين تيراندازي حدود ساعت ۲ و ۲۰ بامداد يكشنبه در محله‌اي در جنوب غربي پرديس دانشگاه جيمز مديسون رخ داد. پليس ايالتي در گزارش‌هاي اوليه خود اعلام كرد كه حداقل يك مرد مسلح چندين بار به سمت جمعيت شليك كرده است با اين حال تحقيقات به منظور بررسي اينكه اين حادثه مظنون ديگري دارد يا خير، همچنان ادامه دارد.براساس گزارش‌ها، تمامي مصدومان اين حادثه به مراكز درماني منتقل شده‌اند و جراحات شديدي ندارند. همچنين مصدومان اين تيراندازي بين ۱۸ تا ۲۷ سال سن دارند با اين حال هنوز مشخص نيست كه دانشجوياني از دانشگاه جيمز مديسون نيز در ميان آنها هستند يا خير.به گفته مقامات پليس ايالتي، زماني كه ماموران به محل حادثه رسيده و شروع به كمك‌رساني به مصدومان كردند، هيچ مظنوني در صحنه حادثه نبوده است.به گزارش ‌اي‌بي‌سي‌نيوز، تحقيقات براي مشخص شدن انگيزه اين تيراندازي ادامه دارد و مقامات پليس ايالتي نيز اعلام كردند كه هم ‌اكنون هيچ‌گونه تهديد عمومي ناشي از وقوع اين حادثه وجود ندارد.تيراندازي‌هاي دسته‌جمعي به عنوان حوادثي تعريف مي‌شوند كه در آن چهار نفر يا بيشتر مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرند و حوادثي از اين دست به ويژه از آغاز سال جديد ميلادي (۲۰۲۲) تاكنون در ايالات مختلف امريكا شدت گرفته و به بحراني حتي جدي‌تر از قبل تبديل شده است.


۵ زخمي و يك كشته در پي خروج يك هواپيما از  باند
مقامات محلي كلمبيا روز يكشنبه اعلام كردند كه در پي وقوع حادثه براي يك هواپيماي كوچك در شمال اين كشور دست‌كم يك كودك كشته و 5 بزرگسال نيز زخمي شدند.اين حادثه حوالي ساعت ۱۱ صبح روز يكشنبه به وقت محلي رخ داد و طي آن يك هواپيماي كوچك از باند فرودگاه بين‌المللي سيمون بوليوار در شهر سانتا مارتا در اين كشور خارج شد.به گفته مقامات پليس محلي، يك كودك حدودا دو ساله كه سرنشين هواپيما نبوده در اين حادثه جان خود را از دست داده است.مقامات پليس محلي در مورد جزييات مرگ اين كودك گفتند: «برخورد هواپيما با حصار فرودگاه و در پي آن برخورد با يك درخت و شكسته شدن درخت، منجر به مرگ كودك شده است.»به گزارش خبرگزاري شينهوا، در اين حادثه 5 نفر نيز زخمي شده‌اند.


آزادی ۳۶۰۶  زندانی غیرعمد در نیم‌سال نخست ۱۴۰۱
مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان عملکرد این مجموعه از آزادی سه هزار و ۶۰۶ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر بیست هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در نیمه نخست سال خبر داد.  علی شمس مدیرعامل این نهاد مردمی با اعلام آمار آزادی‌های صورت گرفته از سوی ستاد مردمی دیه گفت: «از ششم فروردین تا پایان شهریور ماه به همت کمک‌های خیرین تعداد ۳۴۲۳ زندانی مرد و ۱۸۳ زن گرفتار بند از سطح ندامتگاه‌های کشور خلاصی یافتند.»   علی شمس با اشاره به تلاش‌های ستاد دیه در کاهش رقم بدهی زندانیان مشمول کمک گفت: «به دلیل زایل شدن حقوق حقه برخی هموطنان همواره تلاش کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه در اخذ گذشت از طلبکاران پرونده دایر به رعایت مصلحت طرفین دعوا بوده و برحسب همین سیاست در فرآیند آزادی سه هزار و ۶۰۶ زندانی حمایت شده در شش ماهه ابتدایی سال تا میزان ۵۱ درصد محکومٌ‌به در قالب اعسار و تقریبا ۳۵درصد مطالبات به برکت اخذ رضایت از کل بدهی ۲۰.۸۵۵. ۰۳۷.۰۰۰. ۰۰۰ ریالی کسر شده است.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون