• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5331 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ آبان

اخبار

استان همدان با زلزله ۳،۹ لرزيد

در هفته گذشته نهاوند استان همدان با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۹ ريشتر و سرعين استان اردبيل با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۳ ريشتر لرزيدند. به گزارش ايسنا، علاوه بر ادامه‌دار بودن فوج لرزه‌هاي خوي استان آذربايجان غربي در بندر خمير استان هرمزگان زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۳،۵ ريشتر و نهاوند استان همدان با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۹ ريشتر لرزيدند. جزييات زمين‌لرزه‌هاي هفته گذشته به اين شرح است.
شنبه ۲۳ مهر
در سالند استان خوزستان زلزله ۲،۹ ريشتر رخ داد.
يكشنبه ۲۴ مهر
در خرم‌آباد استان لرستان زلزله ۲،۸ريشتر، اسفراين استان خراسان شمالي زلزله ۲،۹ريشتر، خوي استان آذربايجان غربي زلزله‌هاي ۲،۶ و ۲،۹ريشتر، فين استان هرمزگان زلزله ۲،۹ ريشتر رخ داد.
دوشنبه ۲۵ خرداد
در خوي استان آذربايجان غربي بعد از يك زلزله ۲،۶ريشتر، زمين‌لرزه ديگري با بزرگي ۳،۲ ريشتر در عمق ۱۸ كيلومتري به ثبت و كانون آن در ۱۲ كيلومتري خوي و ۳۲ كيلومتري ايواوغلي آذربايجان غربي و ۳۳ كيلومتري تسوج استان آذربايجان شرقي اين استان بوده است. ارزوئيه استان كرمان با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۶ ريشتر در عمق ۱۱ كيلومتري را در ۲۲ كيلومتري ارزوئيه و ۶۸ كيلومتري بافت استان كرمان و ۵۹ كيلومتري حاجي‌آباد استان هرمزگان تجربه كرد.
سه‌شنبه ۲۶ مهر
در بندر خمير استان هرمزگان زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۳،۵ ريشتر در عمق ۱۲ كيلومتري به ثبت رسيد و كانون آن در ۳۵ كيلومتري بندر خمير، ۴۴ كيلومتري كنگ و ۴۵ كيلومتري لافت اين استان بوده است. سرعين استان اردبيل با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۳ ريشتر در عمق ۱۲ كيلومتري لرزيد و كانون اين رخداد لرزه‌اي در هفت كيلومتري سرعين، ۱۱ كيلومتري ارديموسي و ۱۷ كيلومتري نير اين استان گزارش شد. در بهبهان استان خوزستان زلزله‌هاي ۲،۹ و ۲،۶ريشتر، شوقان استان خراسان شمالي زلزله ۲،۹ ريشتر به ثبت رسيد. خوي استان آذربايجان غربي بعد از يك زلزله ۲،۵ ريشتر زمين‌لرزه ديگري به بزرگي ۳،۵ ريشتر را تجربه كرد.
چهارشنبه ۲۷ مهر
در سرخه استان سمنان زلزله ۲،۵ ريشتر، بالاده استان فارس زلزله ۲،۸ ريشتر، آق‌قلا استان گلستان زلزله ۲،۹ ريشتري رخ داد. نهاوند استان همدان با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۹ ريشتر در عمق هشت كيلومتري لرزيد و رو مركز آن در ۱۱ كيلومتري نهاوند، ۲۰ كيلومتري برزول و ۲۱ كيلومتري سامن بوده است.
هجدك استان كرمان نيز با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۲ ريشتر در عمق ۱۵ كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۳۰ كيلومتري هجدك، ۴۲ كيلومتري چترود و ۵۰ كيلومتري كاظم‌آباد اين استان بوده است.
جمعه ۲۹ مهر
در قصرشيرين استان كرمانشاه زلزله ۲،۵ ريشتر و راور استان كرمان زلزله ۲،۷ به ثبت رسيد.


جزييات تازه از پرونده تعرض  و قتل «شلير رسولي» در مريوان
گفتني است كه در مورخ ۱۴ شهريورماه سال جاري و حسب تحقيقات اوليه بازپرس دادگستري مريوان يكي از اراذل و اوباش شهرستان مريوان اقدام به گروگانگيري و سپس قصد تعرض به يك زن ۳۶ ساله اهل روستاي چشميدر از توابع شهرستان سروآباد را كرده و او را از طبقه دوم ساختمان به پايين پرت مي‌كند.  رييس كل دادگستري كردستان از صدور كيفرخواست پرونده متهم به قتل «شلير رسولي» در شهرستان مريوان خبر داد. حسين حسيني از صدور كيفرخواست پرونده متهم به قتل يك خانم در شهرستان مريوان خبر داد و گفت: «تحقيقات مقدماتي، قرار نهايي و صدوركيفرخواست پرونده ظرف يك ماه انجام شد و پرونده براي محاكمه و صدور راي به اتهامات قتل عمد، سه فقره آدم‌ربايي، قدرت‌نمايي با چاقو و ضرب و جرح عمدي به دادگاه كيفري يك استان كردستان فرستاده شد.» رييس كل دادگستري استان كردستان گفت: «به رييس و مستشار شعبه دادگاه كيفري يك استان تاكيد شده تا پرونده با لحاظ اصل اتقان و در كوتاه‌ترين زمان ممكن مورد حكم قرار گيرد.» گفتني است كه در مورخ ۱۴ شهريور ماه سال جاري و حسب تحقيقات اوليه بازپرس دادگستري مريوان يكي از اراذل و اوباش شهرستان مريوان اقدام به گروگانگيري و سپس قصد تعرض به يك زن ۳۶ ساله اهل روستاي چشميدر از توابع شهرستان سروآباد را كرده و او را از طبقه دوم ساختمان به پايين پرت مي‌كند كه نامبرده بر اثر شدت جراحات وارده عصر مورخ ۱۷ شهريورماه سال جاري در بيمارستان كوثر سنندج فوت مي‌كند.


همسركشي در  بوشهر
فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان از دستگيري مرد همسركش پس از وقوع قتل در اين شهرستان خبر داد.  سرهنگ فرهاد آراوند روز شنبه ۳۰ مهر گفت: «در پي وقوع يك فقره قتل عمد خانم ۳۸ ساله در شهر برازجان، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت و كارشناسان جنايي پليس آگاهي پيرامون موضوع تحقيقات گسترده‌اي را شروع كردند.» او گفت: «كارآگاهان پليس آگاهي با تحقيقات فني و بررسي صحنه جرم، قاتل كه شوهر مقتول و از متهمان سابقه‌دار و حرفه‌اي شهرستان است را شناسايي كردند.» فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان گفت: «باتوجه به احتمال فرار متهم و خروج او از استان و كشور با شناسايي مخفيگاه او، با اشرافيت اطلاعاتي طي عملياتي ضربتي و غافلگيرانه متهم دستگير شد.» سرهنگ آراوند گفت: «در بازجويي‌هاي صورت گرفته از متهم، او علت درگيري و قتل را اختلافات و درگيري‌هاي خانوادگي اعلام كرده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون