• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5342 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۴ آبان

روي خط خبر

شعار «زن، زندگي، آزادي» را  ما هم قبول داريم
شفقنا|آيت‌الله جوادي آملي تاكيد كرد: شعار «زن، زندگي، آزادي» را ما هم قبول داريم؛ اما دو چيز است كه اساس كار بوده و از يادها رفته است. اگر اين دو اصل روشن بشود كه چه كسي ما را آفريد؟ و بعد هم به كجا مي‌رويم؟ آيا مي‌پوسيم يا از پوست به در مي‌آييم؟ تمام غائله اخير مي‌خوابد، مرگ از مهم‌ترين عوامل تربيت است كه اين غائله را مي‌خواباند. آيت‌الله جوادي آملي در پايان جلسه درس علوم‌القرآن ديروز خود گفت: دو چيز است كه اساس كار بوده و از يادها رفته است: اول اينكه تمام اين هويت مرا چه كسي به من داده است؟ دوم آيا من مي‌ميرم و مي‌پوسم يا از پوست به در مي‌آيم؟! الان مشكل جدّي بشر كنوني، جريان مرگ است و اين غائله اخير هم همين‌طور است. بله، «زن» هست، «زندگي» هست، «آزادي» هست، مرد هم همين طور است، همه اينها سرجايش محفوظ اما بالاخره اين اصل هم وجود دارد كه آيا انسان مي‌پوسد يا از پوست به درمي‌آيد؟ بشر امروز غافلِ غافل است! او افزود: اگر من براي خودم نيستم و تمام هويت مرا ديگري داده است، پس تكليفي هم به من داده است و من بايد به دستور او عمل كنم! شما اگر بخواهيد يك وسيله مانند يخچال يا هر وسيله ديگري بخريد، يك دفترچه راهنما همراهش هست، آيا اين حقيقتي كه به ما دادند به عنوان انسان، دفترچه راهنما نمي‌خواهد كه اين را چگونه به ‌كار بگير؟! اين سر را چگونه به‌ كار بگير؟! اين چشم را چگونه به ‌كار بگير؟! اين دست را چگونه به‌ كار بگير؟! چه چيزي بخور و چه چيزي نخور؟! دفترچه راهنماي ما همين قرآن است؛ اين از ياد بشر رفته است!


در مراسم روز ملي مبارزه  با استكبار 

پايگاه اطلاع‌رساني و خبري جماران - تهران|
رييسي: آقاي بايدن! ايران 43 سال قبل از چنگال شما آزاد شد/ اگر حركت بزرگ دانشجويان خط امام نبود، جريان مبارزه با استعمار ناقص بود
سيد ابراهيم رييسي پيش از ظهر روز جمعه در مراسم گراميداشت روز ملي مبارزه با استكبار به لفاظي اخير جو بايدن رييس‌جمهور امريكا عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم، رييس‌جمهور امريكا سخناني را بر زبان آورده كه شايد از حواس‌پرتي كه دارد ناشي شده باشد، چرا كه پيش از اين از تريبون‌هاي رسمي چنين ادعاهايي مطرح نمي‌شد. ظاهرا او گفته است ما بنا داريم ايران را آزاد كنيم! آقاي بايدن! ايران ۴۳ سال قبل از چنگال شما آزاد شد و مصمم است ديگر به اسارت شما در نيايد و ما هرگز گاو شيرده نخواهيم شد.


دشمنان به نيرو‌هاي خود آماده‌باش دادند و نگران هستند
تسنيم|فرمانده كل سپاه گفت: دشمنان مي‌دانند كه ما حتما نتيجه اقدامات مداخله‌جويانه و شرارت‌افروز آنها را پاسخ خواهيم داد اما الان نمي‌توانيم بگوييم كجا و چگونه اين اقدام را انجام خواهيم داد. سرلشكر حسين سلامي در حاشيه راهپيمايي روز 13 آبان تهران با اشاره به حضور خود در راهپيمايي ديروز و مطالبات مردم براي پاسخ دادن به جنايات تروريست‌ها در به شهادت رساندن تعدادي از هموطنان‌مان در حرم شاهچراغ و ديگر مناطق كشور، گفت: در طول اين مسيري كه در راهپيمايي مي‌آمدم، مردم فقط نداي انتقام سر مي‌دادند. هم دشمنان و هم ما به خوبي مي‌دانيم كه اين انتقام گرفته خواهد شد. مردم ما عزيز هستند و انقلاب‌شان باشكوه است. ما قله‌هاي بزرگي را فتح كرده‌ايم و در حال پيشرفت و درخشش هستيم و اتفاقاتي كه اخيرا شاهد بوديد، نمي‌تواند هيچ تاثيري در روند انقلاب ما داشته باشد.
فرمانده كل سپاه در خصوص مطالبات مردم در برخورد با اغتشاشگران هم عنوان كرد:  ما تمركز خود را روي ريشه‌هاي چنين جريان‌هايي گذاشته‌ايم، البته به سرشاخه‌هاي چنين حوادثي نيز هشدار مي‌دهيم كه از مسير خطرناك فعلي جدا شوند زيرا اين مسيري است كه دشمنان براي برخي فريب‌خوردگان اين جامعه تدارك ديدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون