• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5348 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ آبان

خبرخوان

نمي‌توان درصدي از صرفه‌جويي آرد و گندم ارايه كرد
محمد حسن جلالي، مديركل هماهنگي و نظارت آرد و نان بازرگاني دولتي گفت: بنابر آمار تاكنون ۹۹ درصد واحدهاي نانوايي به كارتخوان مجهز شده‌اند و يك درصد مشكل مالكيتي دارند. وي با بيان اينكه عمليات فازبندي اجراي طرح هوشمندسازي در هيچ‌يك از استان‌ها كامل نشده است، افزود: با اجراي طرح هوشمندسازي واحدهاي نانوايي تغييري در سهميه ايجاد نشده و تنها جابه‌جايي در سهميه واحدهاي كم‌فعاليت اتفاق افتاده است. مديركل هماهنگي و نظارت بر امور آرد و نان بازرگاني دولتي گفت: تا زماني كه طرح هوشمندسازي به‌طور كامل اتفاق نيفتد، نمي‌توان درصدي از صرفه‌جويي آرد و گندم اعلام كرد. جلالي گفت: با اجراي طرح هوشمندسازي تغييري در قيمت نان براي مصرف‌كننده ايجاد نمي‌شود و مابه‌التفاوت قيمت يارانه‌اي و تمام‌شده توسط دولت به نانوايي‌ها پرداخت مي‌شود.


مازاد قابل توجه عرضه ارز در برابر تقاضا
 مجموع عرضه ارز در سامانه نيما (حواله) پنجشنبه مورخ 19/۸/۱۴۰۱معادل 870 ميليون دلار و مجموع ارز معامله شده در اين سامانه معادل 58 ميليون دلار بوده است. مجموع معاملات روز (چهارشنبه 18 آبان ماه) در سامانه نيما معادل 222 ميليون دلار بود. همچنين در بازار متشكل ارزي (اسكناس) روز پنجشنبه 19 آبان ماه، 6 ميليون دلار با ميانگين نرخ 33 هزار و 907 تومان و 466.6 هزار يورو با ميانگين نرخ ۳۴ هزار و 242 تومان به صورت توافقي معامله انجام شد.


لغو ممنوعيت صادرات مواد معدني و فولادي به عراق
جهانبخش سنجابي، دبير كل اتاق مشترك ايران و عراق گفت: اگرچه صادرات ايران به عراق در ماه‌هاي اخير به لحاظ ارزشي با كاهش مواجه شده بود، اما پيش‌بيني مي‌شود كه اين افت در ماه‌هاي آتي جبران شود. دبيركل اتاق مشترك ايران و عراق گفت: در 7 ماهه سال جاري در زمينه صادرات كالا به عراق به لحاظ وزني به ميزان قابل توجهي با افت مواجه بوديم. دبير كل اتاق مشترك ايران و عراق از لغو ممنوعيت صادرات مواد شيميايي، فولادي، كود‌هاي عالي و معدني به عراق با راي ديوان عدالت اداري خبر داد.


بازگشت دلار توافقي  به ۳۳ هزار تومان
همزمان با ريزش قيمت‌ها در بازار طلا و ارز، قيمت دلار روز پنجشنبه 19 آبان‌ماه، به كانال ۳۳ هزار تومان بازگشت، قيمت دلار كه در روزهاي اخير نرخ ۳۶ هزار و ۷۵۰ تومان را نيز در بازار براي دقايقي ثبت كرد روز پنجشنبه به مرز ۳۵ هزار تومان نزديك شد و طبق اعلام فعالان بازار احتمالا به زودي به كانال ۳۴ هزار تومان باز مي‌گردد. صراف‌ها دلار را از مردم در كانال ۳۴ هزار تومان خريداري كردند و اين موضوع نشان مي‌دهد كه بازار منتظر كاهش بيشتر قيمت‌هاست؛ در اين روز قدرت فروشنده در بازار بيشتر از خريدار بود و معاملات خرد در سطح بازار انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون