• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5368 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۴ آذر

ويژه

مصرف گاز طبيعي در استان مركزي ۲۱ درصد افزايش يافت
مديرعامل شركت گاز استان مركزي گفت: مصرف گاز طبيعي به دليل كاهش دماي هوا در اين استان نسبت به ماه‌هاي گرم ۲۱ درصد افزايش يافت.  «محمدرضا سميعي» افزود: بيشترين افزايش مصرف گاز طبيعي در استان مركزي مربوط به بخش خانگي است به‌طوري‌كه مصرف گاز در اين بخش با كاهش هوا نسبت به ماه‌هاي گرم سال ۳۱درصد افزايش داشته است. وي ادامه داد: تامين گاز بخش خانگي در فصل سرما از برنامه‌هاي اولويت‌دار شركت گاز است و در صورت اُفت جريان از ميزان گاز صنايع كاسته و به بخش خانگي اختصاص مي‌يابد. مديرعامل شركت گاز استان مركزي از شهروندان خواست در راستاي صرفه‌جويي از مصرف گاز و تامين انرژي مورد نياز صنايع در فصل سرماي سال، بهره‌گيري از درزگير براي پنجره‌ها، عايق‌بندي لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها و خاموش كردن بخاري در اتاق‌هاي بدون استفاده را در دستور كار خود قرار دهند. سميعي گفت: حذف استفاده از شومينه به دليل مصرف بالاي انرژي و بازدهي كم، استفاده از پرده‌هاي ضخيم و تنظيم درجه حرارت خانه بين ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتيگراد از ديگر راهكارهاي مهم براي صرفه‌جويي در مصرف گاز در روزهاي سرد سال است. وي با يادآوري تحويل بيش از ۹۶ ميليون و۲۷۰ هزار متر مكعب گاز به ۶۲ جايگاه سوخت CNG استان مركزي در ۶ ماه نخست امسال افزود: استفاده از گاز طبيعي در حمل‌ونقل عمومي و خودروها علاوه بر مزاياي اقتصادي، صيانت از محيط زيست را به همراه دارد. استان مركزي با مساحتي معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ كيلومتر مربع حدود يك و ۸۲ صدم درصد از مساحت كل كشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرين تقسيمات كشوري، اين استان داراي ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، يك هزار و ۳۹۴ آبادي داراي سكنه است.


اعضاي جديد هيات‌مديره همراه اول معارفه شدند

طي مراسمي، عصر روزگذشته اعضاي جديد هيات‌مديره همراه اول معارفه شدند. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، عصر روز يكشنبه 13 آذر 1401 طي مراسمي در برج همراه، سعيد ماركلايي و حسين ميرزاپور به عنوان اعضاي جديد هيات‌مديره بزرگ‌ترين اپراتور كشور معارفه شدند.

سوابق كاري و تحصيلي ماركلايي
سعيد ماركلايي فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد فيزيك از دانشگاه صنعتي شريف است و دكتراي حرفه‌اي DBA از دانشگاه شهيد بهشتي دارد. وي سوابقي همچون «معاون خدمات مشتريان همراه اول»، «عضو هيات‌مديره هلدينگ مبين ايران»، «مدير SBU سلامت هوشمند فناپ»، «مديرعامل شركت اتيك پارس شركت فناپ» و «معاون برنامه‌ريزي و توسعه مركز فناوري اطلاعات وزارت بهداشت» را در كارنامه خود دارد.

 سوابق كاري و تحصيلي ميرزاپور
حسين ميرزاپور نيز در حال حاضر «مشاور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در امور راهبردي و بين‌الملل» است و سوابقي چون «قائم‌مقام پژوهشكده سياست‌گذاري علم، فناوري و صنعت دانشگاه صنعتي شريف» و «رييس كارگروه داده و حكمراني ستاد هوشمندسازي و اقتصاد ديجيتال معاونت علمي فناوري رياست‌جمهوري»، بنيانگذاري و مديريت نهادهايي چون «آزمايشگاه داده و حكمراني» در كارنامه وي به چشم مي‌خورد. گفتني است سعيد ماركلايي و حسين ميرزاپور جايگزين بابك تراكمه و سيدمجيد صدري اعضاي پيشين هيات‌مديره همراه اول شدند.


اعلام سهميه نفت سفيد خانوارهاي فاقد گاز طبيعي در البرز 

سهميه جديد نفت سفيد خانوارهاي فاقد گاز طبيعي ساكن در استان البرز اعلام شد. به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه البرز، فهيمه قلندرزاده رييس روابط عمومي اين شركت گفت: براي خانوارهاي اقامت دايم در شهرستان‌هاي كرج و طالقان با تعداد خانوار يك تا 6 نفر به مقدار 1000 ليتر و خانوارهاي 7 نفر به بالا 1200 ليتر نفت سفيد از ابتداي آذر ماه تا پايان بهمن و براي خانوارهاي اقامت دايم شهرستان‌هاي فرديس، اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ نيز با همين مقدار نفت سفيد از ابتداي آذر ماه تا پايان اسفند ماه نفت سفيد درنظر گرفته شده است. قلندرزاده افزود: شهروندان مي‌توانند از طريق فروشندگي‌هاي مربوطه و با استفاده از كارت بانكي سرپرست خانوار كه در «سامانه فرآورده‌هاي نفتي (سدف)» تعريف شده است، سهميه سوخت خود را دريافت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون