• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5387 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي

فاصله 10 هزار توماني قيمت عمده و خرده‌فروشي پياز!

با شروع فصل زمستان باز هم قيمت پياز نجومي شد. تا جايي كه در برخي مناطق پياز با قيمت بالاتري نسبت به موز عرضه مي‌شود. اين محصول نيز همچون دلار وارد كانال ۴۰ هزار تومان شده است. در اين بين صادرات پياز و احتكار آن دليل اصلي گراني پياز شناخته مي‌شود.
به گزارش ايسنا، با برهم خوردن نظام عرضه و تقاضا، قيمت پياز به قيمت موز نزديك شد. هفته گذشته فروش پياز در سطح خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر حتي به كيلويي ۴۰ هزار تومان نيز رسيد.
هر چند قيمت پياز نسبت به هفته گذشته يك روند نزولي با شيب ملايم پيدا كرد، اما همچنان ارزش آن نسبت به آذرماه بيش از دو برابر است. بنا به گفته مسوولان صنفي عرضه پياز در ميدان تر‌بار كيلويي ۲۸ هزار تومان است؛ اما بعد از ورود به خرده‌فروشي‌ها به ۳۷ هزار تا ۳۸ هزار تومان مي‌رسد. چندي پيش، مصطفي دارايي‌نژاد، رييس اتحاديه بارفروشان، دليل افزايش قيمت پياز را صادرات عنوان كرد و به ايسنا گفت: علت افزايش قيمت پياز، صادرات است. بنا بر درخواست پاكستان روزانه ۲۰۰۰ تن صادرات پياز به اين كشور داشته‌ايم. در واقع پاكستان پياز ما را جارو مي‌كرد. همچنين به عراق نيز صادرات محصولات كشاورزي داشتيم. او ادامه داد: به كشاورزان اعلام كرديم كه اگر قرار است صادرات انجام دهند ابتدا بايد نياز داخل را تامين كنند تا بازار داخل به چالش كشيده نشود و سپس به صادرات فكر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون