• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5394 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۵ دي

نگاهي به يك تقابل جذاب در ليگ

مطهري براي كشتن يحيي مي‌آيد

سامان سعادت

 

همه ‌چيز براي يك نمايش كامل و زيبا آماده است. همه عناصر پيراموني بازي فرداي دو تيم پرسپوليس و نساجي از جمله همكاري سرمربيان دو تيم در سال‌هاي گذشته، كيفيتي كه از خودشان در بازي‌هاي قبلي به نمايش گذاشتند و همچنين قرار داشتن در ايستگاه پايان نيم‌فصل دست به دست هم داده تا هواداران بتوانند يك رقابت جذاب را نگاه كنند. البته بايد مثل هميشه نبود تماشاچيان را فاكتور گرفت. مطمئنا اگر اين بازي به جاي برگزاري در استاديوم خالي مقابل هواداران پرشور پرسپوليس و نساجي به انجام مي‌رسيد، كيفيت دوچنداني پيدا  مي‌كرد. 
پرسپوليس بعد از برد ۶  امتيازي مقابل گل‌گهر در خانه حريف و رسيدن به صدر جدول آماده مي‌شود كه با كسب يك سه امتياز ديگر قهرماني نيم‌فصل را تثبيت كند. شاگردان يحيي گل‌محمدي در سه بازي قبلي خود بعد از خروج ناگهاني لوكاديا صاحب دو تساوي و يك برد شدند. چالش يحيي گل‌محمدي در بازي فردا همچنان چينش بازيكنان است. اينكه آيا باز هم با استفاده از سيستم بدون مهاجم هدف تيم را روانه ميدان خواهد كرد يا با توجه به جذب عيسي آل‌كثير به عنوان يار آزاد از او استفاده خواهد كرد؟ مهاجمي كه قبل از مصدوميت براي پرسپوليس فوق‌العاده كار كرده بود. البته روز سه‌شنبه شايعاتي مبني بر بدهكاري عيسي به ايجنتش منتشر و اعلام شد تا اين بدهي چند صد ميليوني تسويه نشود يحيي نمي‌تواند از مهاجم جديدش بهره ببرد. 
آن طرف ميدان نساجي قرار دارد؛ تيمي كه با وجود فرازونشيب در اين فصل فعلا با كسب ۲۰ امتياز در جايگاه پنجم جدول قرار دارد. اين بهترين نتيجه نساجي در تاريخ ليگ برتر در پايان هفته چهاردهم است. نتيجه‌اي كه با همت حميد مطهري مربي جوان و خوش‌آتيه اين تيم و تلاش شاگردانش به دست آمده است. نساجي در بازي هفته گذشته موفق شد دو بر صفر تراكتور را شكست بدهد. مطهري در آن بازي كه احتمالا به عنوان يكي از زيباترين بازي‌هاي كل فصل رده‌بندي شود، موفق شد مچ پاكو خمس، سرمربي لاليگايي تراكتور را بخواباند. نساجي مي‌تواند با برد برابر پرسپوليس و كسب ۲۳ امتياز در پايان نيم‌فصل حتي به ايستادن در رتبه‌هاي اول تا چهارم در پايان فصل فكر كند. نتيجه‌اي كه قائمشهري‌هاي عاشق نساجي را به وجد خواهد آورد. مربيان زيادي در ليگ فوتبال ايران يا قبلا با هم همبازي بودند يا هم‌تيمي، اما به جرات مي‌توان گفت احتمالا هيچ دو مربي ديگري به اندازه گل‌محمدي و مطهري از هم شناخت ندارند. دو نفري كه همراه با هم پرسپوليس را قهرمان ليگ كردند و به فينال آسيا هم رساندند. دو نفري كه درك نسبتا مشابهي از فوتبال دارند و فلسفه‌اي تقريبا يكسان را پيش مي‌برند. مطهري در زمان حضور در پرسپوليس هميشه با تمجيد از گل‌محمدي حرف مي‌زد و او را يكي از بهترين مربيان فوتبال ايران معرفي مي‌كرد، اما زماني كه براي تجربه جديد و بلندپروازي تازه از قامت مربي خارج و در جايگاه سرمربي قرار گرفت نشان داد خودش هم دست‌كمي از يحيي ندارد.  نبرد فرداي دو تيم مي‌تواند يكي از كانديداهاي بهترين بازي فصل باشد. رقابتي آغشته به كيفيت و نوستالژي‌هاي قديمي. رقابتي كه مقدار زيادي عناصر دراماتيك در خود دارد و مي‌تواند تا حد قابل توجهي جور برخي بازي‌هاي بي‌كيفيت ليگ را بكشد. تقابل پرسپوليسي‌هايي كه حالا به خاطر چرخ روزگار مقابل هم قرار گرفته‌اند و براي موفقيت خودشان مي‌جنگند. تقابل شاگردي كه شايد علاقه نداشته باشد، اما براي كشتن استاد خيز  برداشته.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون