• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5394 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۵ دي

اصول سخنگوي فدراسيون فوتبال چيست؟

علاقه احسان اصولي به «اظهارات خلاف واقع»

سامان سعادت

 

در چند ماه گذشته دست‌كم دو بار نام احسان اصولي سخنگوي فدراسيون فوتبال كنار عبارت «اظهارات خلاف واقع» قرار گرفته. يك بار در بحث اخراج اسكوچيچ و يك بار هم در بحث بررسي انتخاب سرمربي تيم ملي در جلسه روز سه‌شنبه هيات‌رييسه. يك مورد هم قرار است در همين متن اضافه شود!
شهريور امسال و در كش‌وقوس تغيير سرمربي تيم ملي هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال جلسه‌اي ترتيب دادند و در آن جلسه مقرر شد اسكوچيچ بركنار و كي‌روش جانشين او شود. در حالي كه اخبار درز كرده از جلسه شكي براي خبرنگاران باقي نگذاشته بود كه تا دقايقي بعد خبر اخراج اسكو و بازگشت مستر سي‌كيو از دهان سخنگوي فدراسيون شنيده خواهد شد احسان اصولي در كمال تعجب مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت اصلا بحثي در مورد انتخاب سرمربي تيم ملي و جايگزيني اسكو با كي‌روش مطرح نشده است! اصولي در واكنش به تعجب خبرنگاران آنها را به حاشيه‌سازي متهم كرد. 
زياد طول نكشيد كه خبر اخراج اسكوچيچ و عقد قرارداد با كي‌روش رسانه‌اي شد. اصولي اما به جاي عذرخواهي با بهانه‌هايي عجيب اظهارات خلاف واقع خود را توجيه كرد. اصولي گفت: «صحبت من براساس تصميم هيات‌رييسه و ملاحظاتي بود كه به وقوع پيوستن برخي شروط و مواردي، به تصميم تبديل مي‌شد. زماني كه من صحبت كردم، تصميمي صورت نگرفته بود و اسكوچيچ هنوز سرمربي تيم ملي بود. به لحاظ اخلاقي نيز درست نبود وي از رسانه بشنود و بايد با اسكوچيچ توافق مي‌كرديم.»
روز سه‌شنبه جلسه هيات‌رييسه براي تصميم‌گيري پيرامون مسائل جاري فوتبال برگزار شد و انتظار مي‌رفت يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اين روزهاي ورزش كشور يعني انتخاب سرمربي براي جام ملت‌هاي آسيا مورد بحث قرار بگيرد. اصولي بعد از جلسه اين‌بار به جاي رويارويي با خبرنگاران به يك اتاق در بسته رفت و مقابل دوربين فدراسيون كه به نظر مي‌رسيد يك گوشي موبايل است، نشست و در حد چند دقيقه توضيحاتي را ارايه كرد. احتمالا تجربه‌هاي پيشين اصولي در مواجهه با خبرنگاران او را وادار كرد براي توضيح بحث‌هاي شكل‌گرفته در جلسه هيات‌رييسه به اتاق دربسته پناه ببرد. اصولي در اين گفت‌وگوي ويديويي در مورد انتخاب سرمربي تيم ملي گفت: «در اين خصوص همكاران در حال گفت‌وگو هستند و اعضاي هيات‌رييسه درباره يك‌سري اطلاعات فني و شرايطي كه بايد مدنظر قرار بگيرد، گفت‌وگو مي‌كنند. هنوز جلسه در حال برگزاري است و ممكن است در اين جلسه به نتيجه برسيم يا نياز به برگزاري جلسات ديگر داشته باشيم. به هر حال در مورد سرمربي تيم ملي فوتبال هم گفت‌وگو شد.»
با اين حال روز گذشته خبرگزاري تسنيم در گزارشي تاكيد كرد مطلقا در جلسه هيچ بحثي در مورد سرمربي تيم ملي صورت نگرفته بود! تسنيم در اين رابطه نوشت: «در جلسه روز گذشته به هيچ عنوان و مطلقا بحثي در مورد سرمربي تيم ملي صورت نگرفت و تمام مدت جلسه اختصاص به مواردي داشت كه پيش از اين در دستور جلسه آمده بود. اعضاي هيات‌رييسه به دليل اينكه چنين موضوعي در دستور كار نبوده و همچنين به خاطر طولاني شدن صحبت‌ها در خصوص مواردي كه در دستور جلسه ذكر شده بود، نتوانستند درباره سرمربي تيم ملي صحبت كنند.»
گزارش تسنيم اين سوال را به وجود آورد كه چرا سخنگوي فدراسيون علاقه دارد رسانه‌ها را سر كار بگذارد؟ چرا او در مورد مفاد جلسات هيات‌رييسه اطلاعات غلط به مخاطبان مي‌دهد؟ مگر مساله امنيت ملي است كه او هر بار گزارشي دقيقا برعكس اتفاقات رخ‌داده ارايه مي‌دهد؟ 
اما سومين بار! احسان اصولي در همان ويديوي كوتاه به یک گزارش روزنامه اعتماد در مورد انتخاب نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال اشاره و همه‌چيز را تكذيب كرد. او در پاسخ به اين سوال كه آيا شايعات منتشرشده درباره فشار به رييس فدراسيون فوتبال پيرامون گزينه نايب‌رييسي بانوان صحيح است، گفت: «شايعاتي كه از طريق منبع‌هاي مختلفي در خصوص گزينه نايب‌رييسي بانوان مطرح شده است كاملا تكذيب مي‌شود. فردي كه قبلا هم سمت مشاور داشته است، حرف‌هاي كذب مطرح مي‌كند كه سابقه هم داشته است. زماني كه ايشان با رييس سابق فدراسيون فوتبال آمدند و زماني كه با ايشان عزل شدند، مطالبي را به كذب منتشر كردند كه ما اينها را تكذيب مي‌كنيم.»
منظور احسان اصولي از مشاور رييس عزل‌شده، علي عالي خبرنگار ورزشي است كه در زمان رياست شهاب‌الدين عزيزي خادم در سمت مشاور او فعاليت مي‌كرد. احسان اصولي در شرايطي مدعي است كه اين فرد در رسانه «اعتماد» در مورد فدراسيون شايعه‌سازي كرده كه علي عالي از سال ۹۶ هيچ‌گونه همكاري با مجموعه رسانه‌اي «اعتماد» نداشته است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون