بهمنموتور مقام نخست خدمات فروش در سال 1401 را به دست آورد
بر اساس گزارش ارزيابي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد به نيابت از وزارت صمت، شركت بهمنموتور توانست مقام نخست خدمات فروش در سال 1401 را به دست آورد. شاخصهاي اصلي اين ارزيابي، طبق دستورالعمل ضوابط خدمات فروش خودرو شامل ارزيابي نتايج عملكرد، كيفيت، سرعت و هزينه خدماتي مانند وضعيت نمايندگيها، سيستمهاي ارتباطي و اطلاعاتي، رعايت ضوابط روشهاي متفاوت فروش، ضوابط حمل خودرو، رسيدگي به شكايت و... است كه كليه شركتهاي عرضهكننده خودرو در 4 حوزه مذكور مورد سنجش قرار گرفتند. بر اساس نمرات منتشر شده، بهمنموتور از نظر «وضعيت نظام مديريتي شركتها » نمره 88 را از صد نمره به دست آورده كه متوسط نمره شركتهاي خودروساز سبك در اين شاخص 58.4 بوده است. اختلاف فاحش نمره بهمنموتور، در اين شاخص كيفيت نظام مديريتي اين شركت را نشان ميدهد. از نظر «ميزان رضايتمندي مشتريان» نيز بهمن موتور با كسب نمره 88.2 اختلاف قابلتوجهي از ساير شركتهاي مشابه دارد. ميانگين امتياز خودروسازان سبك در اين شاخص 69.7 گزارش شده است. در ارزيابي نمره «وضعيت نمايندگيهاي مجاز» نيز همچنان بهمن موتور، رتبه برتر داشته و با نمره 88.2 در مقام نخست ايستاد. در اين شاخص، فضا، نيروي انساني، الزامات محيطي، تجهيزات و فرآيندها ارزيابي ميشود. در شاخص رتبهبندي خدمات فروش شركتهاي عرضهكننده خودرو سبك، بهمن موتور رتبه برتر را به دست آورده است. اين گزارش حاصل ارزيابي 10 شركت خودروساز، 1595 نمايندگي مجاز عرضهكننده خودروي سواري در سال 1401 و مصاحبه با 462هزار مشتري بوده است. گفتني است بهمنموتور در سال 1400 مقام دوم را دارا بوده و امسال با يك پله صعود توانست جايگاه اول را به خود اختصاص دهد. بهمن موتور با ارايه خدمات متمايز فروش و هدف قراردادن افزايش رضايت مشتريان، اقدامات قابل توجهي انجام داده است. بهرهمندي از فاكتورهايي همچون ارتقاي سيستمهاي ارايه خدمات، آموزش اثربخش پرسنل و حضور نيروهاي باتجربه در سطح شبكه نمايندگان، استانداردسازي نمايندگان، توسعه و بهبود دسترسي مشتريان به نمايندگيهاي مجاز از علل مهم دستيابي به اين جايگاه بوده است.