• ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5467 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۵ ارديبهشت

اخبار روز

سيل در اردبيل جان يك جوان را گرفت

طي دو، سه هفته گذشته شاهد وقوع بارش‌هاي شديد در برخي از استان‌هاي كشور بوديم كه منجر به وقوع سيلاب شد و جان سه نفر را در شهرهاي صالح‌آباد ايلام، محمودآباد قزوين و بوكان آذربايجان غربي گرفت. در حال حاضر نيز سازمان هواشناسي كشور براي چهار استان هشدارهايي اعلام كرده است. اين سازمان با صدور سطح نارنجي از رشد ابرهاي همرفتي همراه با رگبار و رعد و برق، رگبار شديد طي روز گذشته در آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان و ارتفاعات كرمان خبر داده است. اين ‌بارش‌ها تا روز چهارشنبه 6 ارديبهشت ماه تداوم خواهد داشت. در اثر اين مخاطره جوي گرفتگي معابر، جاري شدن روان آب، سيلابي شدن مسيل‌ها، طغيان رودخانه‌هاي فصلي، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌هاي موقت و اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل پيش‌بيني مي‌شود. با وجود تمام اين هشدارها يك نفر در «گرمي مغان» بر اثر سيل جان خود را از دست داد. يكي از اهالي مغان در اين باره به «اعتماد» مي‌گويد: «اين فرد يك جوان 23 ساله بود كه آن روز گوسفندانش را به چرا برده بود. ناگهان بارش‌ها شديد مي‌شود و سيل او و گوسفندانش را با خود مي‌برد. جسد اين جوان هم يك روز بعد كنار رودخانه مغان پيدا مي‌شود.» 
«مهدي خدمتي» دبير كل مديريت بحران استانداري اردبيل نيز در مورد اين حادثه اعلام كرد: «در اثر جاري شدن سيل راه‌هاي ارتباطي چندين روستا در اين مناطق مسدود شده و بيش از ۴۰۰ راس از احشام سبك و سنگين روستاييان نيز تلف شد. دستگاه‌هاي خدمات‌رسان از همان ساعات وقوع سيل در منطقه حاضر شده‌اند. با همكاري روستاييان نسبت به بازگشايي راه‌ها و پاكسازي منازل روستاييان اقدام شده و تلاش براي پاكسازي روستاها نيز ادامه دارد. پيش‌بيني مجموع خسارت ريالي اين سيل احصا نشده و پس از برآوردهاي كارشناسي اعلام خواهد شد.»


حادثه تلخ در بيمارستان سجاد

ماجراي نوزادي كه زودتر از موعد در بيمارستان امام سجاد شهريار به دنيا آمد، بدون علايم حياتي به سردخانه رفت، دوباره احيا و در نهايت با ضربان قلب ضعيف از دنيا رفت، از چند روز پيش خبرساز شده است. اين اتفاق باعث شد كه رسانه‌ها از بركناري رييس بيمارستان امام سجاد شهريار با دستور رييس دانشگاه علوم پزشكي ايران خبر بدهند.  روز جمعه يكم ارديبهشت ۱۴۰۲ نوزاد پسري در بيمارستان امام سجاد شهريار متولد شد كه بنا بر اعلام كادر درمان علايم حياتي نداشته و فوت شده به دنيا آمده كه بر اين اساس نوزاد به سردخانه بيمارستان منتقل شده اما طي ماجرايي دوباره به زندگي بازمي‌گردد اما عمر زندگي‌اش كوتاه بود.رضا خداياري پدر نوزاد فوت‌شده در خصوص اين ماجرا گفت: «از روزي كه همسرم باردار شد، هيچ مشكلي نداشت و ۳۱ فروردين كه جنين ۷ ماهه بود به بيمارستان كمالي كرج مراجعه كرده و پس از انجام سونوگرافي و آزمايش سلامت مادر و نوزاد تاييد مي‌شود. ساعت ۴ صبح روز بعد از معاينات ۷ ماهگي، درد زايمان مادر نوزاد شروع‌شده و به بيمارستان امام سجاد مراجعه مي‌كند و نوزاد با زايمان طبيعي به دنيا آمده كه همان لحظه نوزاد را به مادرش نشان دادند و گفتند كه بچه سه‌روزه در شكم مادر فوت كرده است. هنگام تولد فرزند در خرم‌آباد بوده و سريعا خود را به بيمارستان رسانده اما عوامل بيمارستان اجازه نمي‌دهند كه با همسرش ملاقات كند لذا مجددا ساعت ملاقات به بيمارستان مراجعه مي‌كند كه باز هم نمي‌تواند همسرش را ببيند. حسي به من مي‌گفت كه بروم، پسرم را ببينم و بر اساس رسمي كه داريم اسم بچه را در گوشش صدا كنم. به همين خاطر به سمت سردخانه رفتم و از مسوول سردخانه خواستم كه پسرم را ببينم كه با حراست هماهنگ كرد و به داخل رفتيم و وقتي در يخچال را باز كرد، نوزاد را در كارتن قرار داده بودند و خواستم درش را بازكنم، اول اجازه ندادند و وقتي باز كردم بچه نفس مي‌كشيد و نگهبان فكر كرد توهم زده‌ام و وقتي بچه تكان خورد قبول كرد كه زنده است. نگهبان موضوع را به سوپروايزر اطلاع داد اما گفتند امكان ندارد و بچه سه‌روزه مرده‌ تا اينكه با يكي از ماموران نيروي انتظامي وارد سردخانه شديم و ديد بچه زنده است و يكي از پرستاران را براي كمك آورد و بچه را لاي پارچه پيچيدند و بالا بردند و در دستگاه گذاشتند. صبح روز ۲ ارديبهشت به ما اطلاع دادند كه نوزاد فوت كرده و با ناراحتي به بيمارستان رفتم و مادرش را ترخيص كردم كه به همسرم آسيب نرسد اما از مسوولان تقاضا داريم به اين كم‌كاري كادر درمان رسيدگي كنند.» سروان فرشاد اميرنژاد افسر كشيك نيروي انتظامي مستقر در بيمارستان امام سجاد نيز در خصوص ماجراي عجيب اين نوزاد گفت: «بعد از مشاهده علايم نفس كشيدن در نوزاد سريع پارچه‌اي برداشتم و دور بچه پيچيدم و روي صندلي سردخانه گذاشتم و دنبال سوپروايزر گشتم اما موفق نشدم تا اينكه به بخش زايمان رفتم و به پرستاران گفتم اين بچه زنده است اما شما آن را به سردخانه برديد كه همان زمان ميان كادر درمان بحث شروع شد. با يكي از پرستاران به سردخانه رفتيم و بچه داخل كارتن را نگاه كردند و ديدند كه زنده است و به بخش NICU منتقل كردند. پدر نوزاد متوجه زنده‌بودن و تكان خوردن نوزادش شده بود اما هرچه به كادر درمان گفته بود، اهميت نداده بودند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون