• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5494 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۷ خرداد

اردلان آشتياني در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در دربي پرسپوليس تيم برتر است و آبي‌ها شانس كمي دارند

اينكه استقلالي‌ها داور خارجي‌ مي‌خواهند شوآف است!

روزبه  دلاور 

به  گزارش «اعتماد» در مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي جام حذفي، پرسپوليس از سد هوادار گذشت تا رقيب استقلال در فينال شود. شاگردان يحيي گل‌محمدي در شروع بازي حملات زيادي روي دروازه ميزبان انجام دادند و در ده دقيقه اول دو گل هم به ثمر رساندند اما از اواسط نيمه اول اين هوادار بود كه بر توپ و ميدان مسلط شد و در نيمه دوم توانستند يكي از گل‌هاي خورده را جبران كنند، هرچند يك پنالتي را هم از دست ‌دادند تا اينكه روي يك ضد حمله عيسي آل كثير تير خلاص را شليك كرد. سرخپوشان توانستند با برتري دو گل اختلاف را حفظ كنند و اكنون براي دبل كردن در اين فصل بايد به مصاف استقلال بروند. آبي‌ها روز پنجشنبه با ۴ گل از سد نساجي گذشتند و تقابل سرخابي‌ها كه در اوج به‌سر مي‌برند، مي‌تواند يكي از زيباترين نبردهاي اين دو تيم در سال‌هاي اخير باشد. دربي حساسي كه هنوز شروع نشده حساسيت‌هاي آن سر به فلك كشيده است! اما براي بررسي بيشتر و آناليز بازي پرسپوليس و هوادار با اردلان آشتياني يكي از بازيكنان اسبق پرسپوليس تماس گرفتيم. فرزند مرحوم ابراهيم آشتياني يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان تاريخ پرسپوليس نگران غرور بيش از حد پرسپوليسي‌ها در دربي است. ماحصل گفت‌وگوي «اعتماد» با آشتياني را در ادامه مي‌خوانيد.

   بازي پرسپوليس مقابل هوادار چطور بود؟
قابل پيش‌بيني بود كه پرسپوليس اين بازي را مي‌برد چون پرسپوليس به لحاظ كيفيت فني از هوادار خيلي بهتر است‌.
  هوادار خيلي زود گل خورد. 
بله. مدافعان هوادار خيلي پر اشتباه ظاهر شدند به خصوص پورقاز كه روز خوبي را پشت سر نگذاشت.
  پرسپوليس چطور بود؟‌
اتفاق مهم‌ بازي اين بود كه چندتا از بازيكنان پرسپوليس در شرايط خوبي نبودند. شايد به خاطر خستگي در ليگ برتر بود كه شرايط خوب ليگ برتر را در مقابل هوادار نداشتند. البته اميري و عيسي كيفيت صد‌درصدي از خودشان به نمايش گذاشتند، سرلك و گولسياني هم خوب بودند.
  چرا پرسپوليس بعد از به ثمر رساندن دو گل عقب‌نشيني كرد؟ 
فكر مي‌كنم‌ مي‌خواستند بازي را كنترل كنند و ريسك نمي‌كردند. بك‌هاي چپ و راست اصلا نفوذ نمي‌كردند و منطقه پرس را به عقب‌تر آورده بودند براي همين هوادار بهتر مي‌توانست حفظ توپ كند. اميري اگر در زمين نبود بعد از اينكه بازي ۲بر يك شد خيلي براي پرسپوليس خطرناك‌ مي‌شد و امكان داشت پرسپوليس دچار دردسر شود.
  به بازي خوب چند بازيكن پرسپوليس اشاره كرديد. فكر مي‌كنيد بقيه خوب نبودند؟ 
بعضي‌ها خوب كار نكردند، به خصوص ترابي كه از او انتظارات زيادي مي‌رود و سروش و اسماعيلي‌فر نسبت به هفته قبل متفاوت بودند همين مساله هم باعث‌ شد كه وسط زمين دراختيار هوادار باشد.
  پرسپوليس در فينال به مصاف استقلال مي‌رود. با اين شرايط كار براي پرسپوليس سخت است؟ 
نه. پرسپوليس تيم‌ خيلي خوبي است، دربي را هم نمي‌شود پيش‌بيني كرد چون نمي‌دانيم استراتژي مربيان چيست اما با روحياتي كه از ساپينتو سراغ داريم شايد جلوي پرسپوليس بخواهد بازي كند آن وقت كار براي‌شان سخت مي‌شود چون پرسپوليسي‌ها در ضدحملات خطرناك هستند. با اين حال دربي قابل پيش‌بيني نيست و به نتايج اين دو تيم ‌در بازي‌هاي قبلي ربطي پيدا نمي‌كند. با اين حال فكر مي‌كنم پرسپوليس بالانس‌تر است و به لحاظ فني بهتر از استقلال است. ‌من براي استقلالي‌ها شانس كمي قائلم.
  پرسپوليس در ليگ‌ قهرمان شد آيا ممكن است در فينال با غرور به ميدان بيايد؟ 
بله. از اين اتفاقات مي‌افتد. بعد از قهرماني طبيعي است. بازيكن هم‌ انسان است و براي كنترل آن مربي مي‌تواند كمك كند و تفكر بازيكنان هم ‌مهم ‌است.
  اما غرور بيش از اندازه مي‌تواند كار را براي پرسپوليس سخت كند. 
دقيقا همين‌طور است. در بازي با هوادار هم مشخص بود بعضي از بازيكنان انگار مغرور شده بودند. از آن طرف استقلال با انگيزه به ميدان مي‌آيد چون هم ليگ قهرمانان را از دست دادند و هم ليگ برتر و دربي را و اگر حذفي را هم از دست بدهند ديگر واقعا فصل بدي براي‌شان مي‌شود.
   سوال آخر، نظر شما در‌خصوص داوري‌ها چيست؟ 
داوري‌ها كه افتضاح بود به‌خصوص در اين نيم فصل كه فاجعه بود! كميته‌ داوران هركي را كه توانستند‌ آوردند به ليگ برتر تا برايش سابقه شود و دليلش را هم ‌نمي‌دانم! فكر مي‌كنم براي فصل بعد ۷ تا ۸ داور بياورند تا فقط از آنها استفاده كنند. اينكه مي‌گويند داور‌ خارجي باشد براي زمان گذشته بود و الان از اين كارها در هيچ‌ كجاي دنيا نمي‌كنند و بيشتر شوآف است براي فشار گذاشتن روي داور دربي‌. امسال داورها براي همه تيم‌ها بد سوت زدند، فكر مي‌كنم به لحاظ روحي و رواني به‌هم ريختند. هيچ جوري هم درست نمي‌شود فقط بايد var بياورند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون