• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5497 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۰ خرداد

بازيكن اسبق سرخابي‌ها در گفت‌وگو ‌ با «اعتماد»:

پيش‌بيني مي‌كنم دربي جنجالي شود

پرتاب‌هاي بيرانوند از من بهتر است

   با علي انصاريان تمرين اوت دستي مي‌كرديم

 

گروه ورزش

به گزارش «اعتماد» تب و تاب دربي به نقطه اوج رسيده و زماني كه اين مصاحبه را مي‌خوانيد احتمالا چند ساعت به شروع بازي فينال زمان باقي نمانده است و سرخابي‌هاي پايتخت در جدالي نفسگير به مصاف يكديگر مي‌روند. نبردي كه برنده آن تا هفته‌ها هوادارانش را خوشحال مي‌كند و در نقطه مقابل تيم بازنده جدا از اينكه يك جام را از دست مي‌دهد، بازي حيثيتي را هم به حريف داده است. بايد پذيرفت اعضاي تيم بازنده تا مدت‌ها ناچار به سكوت خواهند بود! علي عليزاده يكي از بازيكناني است كه تجربه پوشيدن پيراهن هر دو تيم را دارد و در تقابل اين دو تيم براي استقلال گلزني هم كرد. او با تمام وجود شرايط دو تيم‌ و جو سنگين اين بازي را احساس كرده است. عليزاده در گفت‌وگو با «اعتماد» گفته اميدوارم اين اتفاق رخ ندهد، اما به دليل حساسيت بالاي اين بازي فكر مي‌كنم دربي به جنجال كشيده شود. در ادامه گفت‌وگوي روزنامه «اعتماد» با بازيكني كه بعد از جدايي از پرسپوليس به استقلال پيوست و نامش به عنوان يكي از ياغي‌هاي اين دو تيم ‌ثبت شده را مي‌خوانيد.

  زمان زيادي تا شروع دربي باقي نمانده؛ نظر شما درباره اين بازي چيست؟ 
فكر مي‌كنم يك بازي متفاوتي مي‌شود، چون به قول ما فوتبالي‌ها استقلال عزمش را جزم كرده تا اين بازي را ببرد، چون از قهرماني در ليگ دست كشيدند و يكي از دلايلش هم اتفاقات داوري بود حالا مي‌آيند تا ببرند.
  منظورتان از متفاوت چيست؟ 
از لحاظ حاشيه‌اي مي‌گويم. اميدوارم اين اتفاق رخ ندهد، اما فكر مي‌كنم اين دربي حاشيه دارد!
  در بين صحبت‌هاي‌تان گفتيد داوري در قهرمان نشدن استقلال نقش داشت. شفاف‌تر توضيح مي‌دهيد؟
كارشناسان گفتند بين اين دو تيم پرسپوليس سود بيشتري از داوري برده البته خداي نكرده اين اتفاقات داوري عمدي نبوده طبق آمار اين‌طور بوده و حتي استقلالي‌ها گفتند داور خارجي بياورند، اما آقاي خورشيدي انتخاب شد. در كل فكر مي‌كنم بازي براي هر دو تيم‌ دشوار است.
  فكر مي‌كنيد بهتر بود از داور خارجي استفاده كنند؟
اميدوارم نتيجه بازي در زمين رقم بخورد و بازي خوبي شود تا عوامل تيم‌ها بعد از بازي نگويند داوري باعث اين نتيجه شد. اما اصلا داور خارجي مدنظر من نيست.
  پرسپوليس سزاوار قهرماني در ليگ برتر بود؟‌
بله، سزاوار بودند وگرنه قهرمان نمي‌شدند. البته سه تا تيم بالاي جدول لايق قهرماني بودند و بازي‌هاي آخر سپاهان روي كاغذ آسان‌تر هم بود كه مقابل ملوان مساوي كردند و اين شانس را از دست دادند. اما پرسپوليسي‌ها تلاش بيشتري كردند و مزد زحمات‌شان را هم گرفتند در كنار آن اتفاقات سهوي داوري هم به نفع اين تيم شد و كمك كرد.
  استقلال فقط به دليل اشتباهات داوري قهرمان نشد؟ 
خير، همه ‌چيز كه داوري نيست و اين را نمي‌پذيرم! داوري يك يا دو بازي اشتباه كند بقيه بازي‌ها چي؟ اما كفه ترازو به لحاظ اشتباه داوري بيشتر عليه اين تيم بود.
  اما كارشناسان داوري در چند برنامه تلويزيوني گفتند بيشترين سود را بين تيم‌هاي بالاي جدول سپاهان برد. 
نسبت به اين دو تا تيم (پرسپوليس و استقلال) منظورم بود. قطعا پرسپوليس با شايستگي قهرمان شد به اين موضوع شك نكنيد؛ چون آنها يك تيم‌ خوب و با نظم بودند و به لحاظ فني هم تيم خوبي نشان دادند.
  نقطه ضعف استقلال در اين فصل چه بود؟ 
خط دفاعي اين تيم وگرنه خط حمله‌اش خوب و آتشين بودند. اما در خط دفاع محروميت‌ها و مصدوميت‌ها دست به دست هم داد تا از لحاظ دفاع تيمي به مشكل بخورند و نتيجه لازم را نگيرند.
  پرسپوليس چطور؟ 
پرسپوليس تقريبا در همه پست‌ها مهره‌هاي خوبي دارد و چند بازيكن مثل عاليشاه و اميري كه در چند پست بازي مي‌كنند. فكر مي‌كنم‌ آنها نسبت به استقلال يكدست‌تر بودند و نتيجه‌اش هم را گرفتند.
  دوست داشتيد اگر مي‌شد براي كدام تيم بازي مي‌كرديد؟ پرسپوليس يا استقلال؟ 
براي هر دو تيم، چون براي هر دو تيم بازي كردم، دوست داشتم الان براي تيم شهر خودم مس رفسنجان بازي كنم!
  در دربي سابقه گلزني داريد . گلي كه در آن زمان خيلي هم پر سر و صدا بود‌! 
آن زمان بازار اين صحبت‌ها داغ بود كه توپ به تير خورده يا ساق يا پشت پا! گذشته‌ها گذشت، اما واقعا توپ به پاشنه چپ من خورد و وارد دروازه شد.
  جو استاديوم هم در آن زمان عجيب و غريب بود! 
اولين بازي‌ام با پيراهن پرسپوليس مقابل استقلال بود. 50 تا 60 هزار تا تماشاگر ديده بودم، اما 120 هزار تا نه! استرس خاصي داشت، اما 10 دقيقه اول شرايط سخت است و بعد عادي مي‌شود.
  فكر مي‌كني صحبت‌هاي مربي قبل از دربي چقدر روي عملكرد بازيكنان تاثير مي‌گذارد؟ 
بيشتر حاشيه تاثير داشت، اما الان تيم‌ها فني‌تر شدند و آناليز بهتري از رقيب دارند و شرايط فني بهتر شده، اما آن زمان حاشيه‌ها بيشتر بود.
  در آن زمان سرخابي‌ها روي تاكتيك اوت دستي شما حساب ويژه‌اي باز مي‌كردند؟ 
بله، در پرسپوليس خدابيامرز علي انصاريان و جواد كاظميان بودند و در استقلال هم باز هم مرحوم انصاريان و پيروز قرباني و اميرحسين صادقي. بازي‌ها پنجشنبه و جمعه بود و هر چهارشنبه تمرين اوت دستي مي‌كرديم. جواد كاظميان نقطه قوتي كه داشت بين نقاط كور قرار مي‌گرفت و توپ را براي او مي‌ساباندند و او توپ‌ها را گل مي‌كرد! جواد قد بلندي نداشت، اما باهوش بود.
  پرتاب دست بيرانوند بهتر است يا شما؟ 
علي تك‌دست مي‌اندازد، اما علي بهتر است و ما كوچك همه هستيم.
  به عنوان سوال آخر، اگر زمان به عقب برمي‌گشت باز هم از پرسپوليس به استقلال مي‌رفتيد؟ 
آن زمان مدير برنامه‌اي نبود، اما اگر شرايط الان بود تصميمات بهتري نسبت به استقلال و پرسپوليس مي‌گرفتم.حالا چه استقلال و چه پرسپوليس.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون