• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5497 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۰ خرداد

كمدين عشق فوتبال ايران از دربي مي‌گويد

سر ضبط خنده بازار بوديم كه پرسپوليس دو -صفر عقب افتاد اما...

پرسپوليسي‌ام ولي مربي مورد علاقه‌ام قلعه‌نويي است!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» دربي براي هنرمندان هم جذابيت خاص خودش را دارد و بسياري از بازيگران تلويزيون و سينما طرفدار دو تيم پرسپوليس و استقلال هستند و گاهي هم شبيه به هواداران فوتبال و به همان ميزان هواداران دوآتشه براي يكديگر كري هم مي‌خوانند! سياوش مفيدي يكي از هنرمندان فوتبالي است و علاقه زيادي هم به پرسپوليس دارد. بازيگري كه در طنز خنده بازار به شهرت زيادي دست پيدا كرده و در جامعه هم يكي از هنرمندان محبوب و محجوب به حساب مي‌آيد. مفيدي در گفت‌وگو با «اعتماد» از مربيگري قلعه‌نويي هم لذت مي‌برد و اين مربي در كارش بهترين است. ماحصل اين گپ و گفت كوتاه را  در ادامه  مي‌خوانيد.

  پرسپوليسي هستيد يا  استقلالي؟ 
پرسپوليسي  چند آتيشه! 
  دربي در پيش است. پيش‌بيني شما از اين دربي چيست؟
دربي را كه نمي‌شود پيش‌بيني كرد. اين بازي غيرقابل پيش‌بيني است اما من دوست دارم پرسپوليس برنده بازي شود.
  پرسپوليس مي‌ تواند  دبل كند؟ 
بازي خيلي سختي است. به لحاظ انگيزشي شايد انگيزه استقلال بيشتر باشد چون جام نياوردند اما اگر پرسپوليس در روز خوبش باشد مي‌تواند  برنده از  زمين خارج شود.
  دربي را  با چه كسي تماشا  مي‌كنيد؟ 
استاديوم كه نمي‌روم! از تلويزيون هم تماشا نمي‌كنم! دوست ندارم نگاه كنم چون استرس زيادي دارد و ترجيح مي‌دهم بازي كه تمام شد نتيجه‌اش را ببينم. يك زماني مي‌رفتم استاديوم اما الان دربي‌ها را نگاه نمي‌كنم چون وقتي نگاه نمي‌كنم پرسپوليس برنده مي‌شود!
  بين همكاران و دوستان هنرمند كري‌خواني هم  داريد؟ 
بيشتر دوستانم پرسپوليسي هستند اما دوستان استقلالي هم دارم و كري هم مي‌خوانم. ‌البته نزديك‌ترين دوست من تراكتوري است!
  كدام دوست  شما  طرفدار تراكتور است؟ 
شهاب عباسي.
  نظر شما درباره اظهارنظر برخي‌ها كه مي‌گويند حق پرسپوليس نبود قهرمان شود و صحبت‌هاي اين‌چنيني چيست؟ 
هر تيمي كه قهرمان نمي‌شود شروع مي‌كند به غر زدن و اينكه حق ما را خوردند. ما كه نديديم حق تيمي خورده شود چون اشتباهات داوري براي همه تيم هاپيش مي‌آيد. وقتي برنده مي‌شوند همه‌چيز گل و بلبل است اما وقتي مي‌بازند مي‌گويند داور مقصر است يا اينكه آن تيم را مي‌خواهند قهرمان كنند. چطور وقتي پارسال استقلال قهرمان شد نمي‌خواستند پرسپوليس را قهرمان كنند و پارسال تصميم گرفتند استقلال قهرمان شود. اين صحبت‌ها درست نيست و بايد نتايج را قبول كنند.
  بازيكنان يا مربي مورد علاقه شما كدام هستند؟ 
مربي مورد علاقه من در ايران امير قلعه‌نويي است! خيلي او را دوست دارم و فكر مي‌كنم مربي بسيار خوب كشورمان است. البته گل‌محمدي مربي تيم من است و فكر مي‌كنم بين پرسپوليسي‌ها تنها مربي كه مي‌تواند پرسپوليس را قهرمان ‌كند فقط آقا يحيي گل‌محمدي است و متاسفانه بين پيشكسوتان پرسپوليس مربي خوب نداريم و گل‌محمدي خوب كار مي‌كند. بين بازيكنان هم از قديم پنجعلي و درخشان و پيوس محمدخاني و الان هم سروش رفيعي بازيكن خيلي خوبي است.
  شما فوتبال هم بازي مي‌كنيد؟ 
بله از گذشته بازي مي‌كردم و در ليگ‌هاي دسته دو و سه و چهار فوتبال تهران سابقه بازي دارم. تا همين مدت هم بازي مي‌كردم اما پايم شكست و فعلا نمي‌توانم.
  كدام پست بازي مي‌كرديد؟ 
زماني كه در باشگاه بازي مي‌كردم گوش راست اما بعدها كه سنم بيشتر شد آمدم عقب‌تر و دفاع راست بازي مي‌كردم.
  بهترين خاطره شما از دربي؟ 
يك دربي ۴ بر ۲ در دوران برانكو و از آن خاطره‌انگيزه‌تر برد ۳ بر ۲ با هت تريك ايمون زائد. آن دربي خيلي لذتبخش بود چون سر ضبط برنامه خنده بازار بوديم‌ و پرسپوليس دو بر صفر عقب افتاد داشتيم ديوانه مي‌شديم. گفتيم دوباره باختيم اما در 10 دقيقه بازي از اين رو به آن رو شد. عجيب‌ترين دربي بود.
  تا حالا سر تمرين پرسپوليس هم رفتيد؟ 
نه. نرفتم هيچ‌وقت.
  پيش‌بيني شما از نتيجه دربي؟ 
دوست دارم پرسپوليس ببرد هرقدر بيشتر گل بزنند چه بهتر اما نتيجه را نمي‌توانم پيش‌بيني كنم چون استقلال تيم‌خوب و سرپايي است و بازيكنان خوبي هم دارد. اين دربي نتيجه‌اش در زمين معلوم‌مي شود.
  نظري درباره داوري‌ها نداريد؟ 
تا وقتي var نيايد اين داستان‌ها هست. هرچند var بيايد مشكل حل نشود و بعد همه توقع دارند با هر خطايي داور ويديو چك را ببيند و ‌نظرش را تغيير دهد. در فوتبال اروپا هم با وجود var هم مي‌بينيم اشتباه پيش مي‌آيد.
  در فوتبال اروپا طرفدار كدام تيم هستيد؟
بارسا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون