• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5504 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۱ خرداد

ليگ ملت‌هاي ۲۰۲۳ واليبال

امين اسماعيل‌نژاد ديوار چين را فرو ريخت

تيم ملي واليبال ايران در سومين بازي خود در مسابقات ليگ ملت‌هاي واليبال روز گذشته به مصاف تيم چين رفت و در حالي كه ست نخست را باخته بود، به برتري ۳ بر يك رسيد تا به نخستين برد خود در ليگ ملت‌هاي ۲۰۲۳ دست يابد.
به گزارش ايسنا، واليبال ايران كه در دو بازي اول خود مقابل ژاپن و لهستان شكست خورده بود درحالي پا به اين رقابت گذاشت كه بلندقامتان ايران تنها به فكر پيروزي بودند.


ست اول: ايران ۲۳ - چين ۲۵
ايران شروع متزلزلي داشت و ۳-۱ در ست اول عقب افتاد. در ادامه ايران خود را به چين رساند و نتيجه ۶ بر ۶ برابر شد. با امتياز سرويس چين و سپس آبشار اسماعيل نژاد نتيجه بازي 7-8 شد اما همچنان چيني‌ها پيش بودند. با آبشار اسماعيل‌نژاد ايران بالاخره در امتياز ۱۰ از چين پيش افتاد. اسماعيل‌نژاد باز هم روي تور مهارنشدني بود و ايران را ۱۹ بر ۱۷ جلو انداخت. اما چيني‌ها در امتياز ۲۳ خود را به ايران رساندند و در ادامه دو امتياز متوالي به دست آوردند تا ست اول را برنده شوند. اسماعيل‌نژاد در ست اول ۱۰ امتياز براي ايران به دست آورد. ست دوم: ايران ۲۵- چين ۱۵ با سرويس خوب سيد محمد موسوي، ايران ۷-۴ از چين پيش افتاد. اسماعيل‌نژاد، خانزاده و ولي‌زاده هركدام دو امتياز آوردند تا ايران ۱۳-۸ به برتري‌اش ادامه دهد. ايران رفته‌رفته نبض بازي را در دست گرفت و اختلاف را به ۸ امتياز رساند (۲۲-۱۴). مرتضي شريفي توپ را به دست مدافع چين زد تا ايران ۲۵-۱۵ اين ست را برنده شود. اسماعيل‌نژاد با ۶ و خانزاده و ولي‌زاده با ۴ امتياز بهترين‌هاي ايران در ست دوم بودند.


ست سوم: ايران ۲۵ - چين20
در شروع ست سوم مرتضي شريفي ۳ امتياز براي ايران گرفت. چيني‌ها با امتياز سرويس اختلاف امتياز را به رساندند (۱۳-۱۱) اما دفاع روي تور ولي‌زاده امتياز ۱۵ را نصيب ايران كرد و حسين خانزاده توپ را در زمين چين خواباند تا ايران دوباره با ۵ اختلاف پيش بيفتد (۱۶-۱۱). ايران ۴ امتياز متوالي از دست داد تا بهروز عطايي در امتياز ۱۷-۱۵ درخواست وقت استراحت كند. با دفاع روي تور محمد موسوي و خطاي بازيكن چيني امتياز ۲۳ نصيب ايران شد و در نهايت ايران ست سوم را ۲۵ - ۲۰ برد. شريفي با ۸ و خانزاده با ۵ امتياز عملكرد خوبي در اين ست داشتند.


ست چهارم: ايران ۲۵ - چين ۱۴ 
چين سه امتياز متوالي گرفت اما شريفي و اسماعيل‌نژاد ايران را در امتياز ۳-۳ به بازي برگرداندند. ۲ امتياز سرويس پياپي اسماعيل‌نژاد ايران را ۷ بر ۴ جلو انداخت. اسماعيل‌نژاد در امتياز ۹ باز هم از سرويس پوئن گرفت تا ايران اختلاف را به ۵ برساند. ايران در امتياز ۱۶ بر ۱۰ همچنان تيم برتر زمين بود. اسماعيل‌نژاد باز هم در خط سرويس موتورش روشن شد و با ۲ امتياز سرويس اختلاف را به ۱۰ رساند (۲۱-۱۱ ايران). محمد موسوي امتياز ۲۳ را براي ايران به دست آورد و جواد كريمي امتياز ۲۴ را به نام خود ثبت كرد. شهروز همايونفرمنش امتياز ۲۵ را به دست آورد تا ايران در نهايت با نتيجه ۳ بر يك چين را مغلوب كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون