• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5516 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۴ تير

حاكميت تصميم بگيرد همسر رييس‌جمهور بانوي اول است يا نه؟

رويداد ۲۴| عليرضا پاك‌فطرت نماينده شيراز مي‌گويد: اگر همسر رييس‌جمهور، قرار به سفر با همسرش در سفرهاي بين‌المللي دارند، بد نيست كه بتوانند مواضع جمهوري اسلامي را در بحث زن مطرح كنند، البته به شرطي كه اول بلد باشند به خوبي صحبت كنند و دوم اينكه مواضع جمهوري اسلامي را بيان كنند و از طرف خودشان حق ندارند، صحبتي كنند.
پاك‌فطرت در واكنش به تحركات سياسي جميله علم‌الهدي همسر رييس‌جمهور مي‌گويد: تا به حال در انقلاب اسلامي چنين چيزي نبوده كه همسران رييس‌جمهور در سفرهاي خارجي رسمي همسران‌شان را همراهي كنند. هرچند به نظر من اگر هم قرار به سفر با همسران‌شان دارند، بد نيست بتوانند مواضع جمهوري اسلامي را در بحث زن مطرح كنند، البته به شرطي كه اول بلد باشند به خوبي صحبت كنند و دوم اينكه مواضع جمهوري اسلامي را بيان كنند و از طرف خودشان حق ندارند، صحبتي كنند. درباره خانم علم‌الهدي اينكه ايشان، بانوي اول هستند را تاييد نمي‌كنم. بانوي اول، مادر شهيدي است كه فرزندش را در راه انقلاب، خاك وطن و عِرق ملي داده است. من به اين تيپ آدم‌ها، الگوي زن ايراني و بانوي مملكت را مي‌دهم و اينها اولويت دارند.
عضو كميسيون آموزش مجلس مي‌گويد: تا به حال نديده‌ام همسر رهبر انقلاب، در هيچ مجلس و مجموعه رسمي حاضر شود و مصاحبه كنند. از طرفي هم مي‌توان گفت اگر قرار باشد بانوي اول به كسي گفته شود، همسر حضرت امام يا همسر رهبر انقلاب يا مادر يا همسر شهدايي كه چند كودك يتيم را بزرگ مي‌كنند، هستند. باز هم تاكيد مي‌كنم اينكه همسر رييس‌جمهور به اين سفرها برود و با درنظر گرفتن مواضع نظام، حساب‌شده و در چارت صحبت كند، به نظرم مفيد است، ولي ممكن است صحبت‌هايي بشود كه نبايد مطرح شود و براي جمهوري اسلامي هزينه‌بر باشد، چون امروز بحث «زن زندگي آزادي» متاسفانه چيزي است كه غرب در حال سوءاستفاده از آن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون