• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5516 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۴ تير

جنايي

سرنوشت يك محكوم به اعدام

مردي كه قرار بود روز 31 خرداد ماه جاري قصاص شود، ‌بيست و ششم ارديبهشت سال 99، ‌زني را به قتل رسانده بود. در آن زمان وقتي پيكر بي‌جان زني در خانه‌اش پيدا شد، كارآگاهان به تحقيقات دست زدند و به مردي آشنا رسيدند كه با انگيزه سرقت قدم در خانه زن تنها گذاشته و جانش را گرفته بود. با اين سرنخ، او شناسايي و دستگير شد. او در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت به ‌خاطر مشكلات مالي ناچار شده جان مقتول كه از آشنايانش بوده را بگيرد تا طلاهايش را سرقت كند. او پس از محاكمه در دادگاه به قصاص محكوم و حكم صادر شده مدتي بعد قطعي شد. او كه در يك قدمي چوبه‌ دار قرار داشت با گريه و التماس از اولياي دم خواست تا به او زندگي ببخشند. آنها دل‌شان به رحم آمد و حكم را اجرا نكردند. اولياي دم به مرد اعدامي مهلت 3ماهه دادند تا شايد در اين مدت با تلاش تيم صلح و سازش دادسراي جنايي تهران، بتواند رضايت‌شان را جلب كند.


معماي مرگ مرد كارخانه‌دار  در خانه‌اش
پيدا شدن پيكر بي‌جان مرد كارخانه‌دار در خانه‌اش و كشف يك روسري و تار موي زنانه در كنار جسد، تيم جنايي را با يك معماي پيچيده مواجه كرده است. صبح سه‌شنبه به قاضي وحيد ناصري، بازپرس جنايي تهران خبر رسيد كه مرد ميانسالي به طرز مرموزي در خانه‌اش جان باخته است. قرباني يك كارخانه‌دار بود كه به تنهايي در آپارتمانش زندگي مي‌كرد و همسر و فرزندان او ساكن امريكا بودند و وكيل او با جسدش مواجه شده و پليس را خبر كرده بود. آن‌طور كه وكيل متوفي مي‌گفت از روز قبل بارها با موكلش تماس گرفته اما پاسخي نشنيده بود. او كه به ‌شدت نگران وضعيت او شده بود خودش را به خانه‌اش رساند كه با جسد او مواجه شده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه حدود 10ساعت از مرگ مرد كارخانه‌دار مي‌گذرد و روي لب‌ها و صورتش آثار كبودي به چشم مي‌خورد، اما علت مرگ مشخص نبود و در چنين شرايطي پيكر بي‌جان مرد كارخانه‌دار به پزشكي قانوني انتقال يافت تا كارشناسان علت اصلي مرگ او را اعلام كنند. از سوي ديگر در كنار جسد يك شال و تار موي زنانه‌اي به چشم مي‌خورد كه به آزمايشگاه پليس فرستاده شد. تحقيقات براي كشف اسرار مرگ مرد كارخانه‌دار از سوي تيم جنايي ادامه دارد.


كشف جسد مرد جوان در خانه متروكه غرب تهران
جمعه دوم تير ماه جاري، كشف جسد مرد جواني در خانه‌ متروكه‌اي در غرب تهران از سوي مردم به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد. با اعلام اين خبر، تيم بررسي صحنه جرم با دستور قاضي اميرحسين عليمردان، بازپرس ويژه قتل شعبه دهم دادسراي امور جنايي پاي در خانه مورد نظر گذاشتند و با جسد مرد ميانسالي مواجه شدند كه به دلايل نامشخصي فوت كرده بود. تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت، متوفي كه معتاد بوده در اين خانه تنها زندگي مي‌كرده و همسايه‌ها به خاطر بوي تعفن متوجه شدند او به كام مرگ فرو رفته است كه بلافاصله موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده‌اند. با دستور قاضي عليمردان از شعبه دهم دادسراي امور جنايي، جسد متوفي براي مشخص شدن علت تامه فوت به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات در رابطه با اين پرونده ادامه دارد.


مرگ مشكوك مرد سالخورده در يوسف‌آباد
با وقوع مرگ مشكوك يك مرد سالخورده در خانه‌اش در محله يوسف‌آباد يك تيم سناريوي جنايي مقابل تيم تحقيق قرار گرفت. سه‌شنبه 30 خرداد ماه، كشف جسد مرد سالخورده‌اي كه در خانه‌اش در محله يوسف‌آباد به طرز مشكوكي فوت كرده بود به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد. با اعلام اين خبر، قاضي وحيد ناصري، بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جنايي به همراه تيم بررسي صحنه جرم پاي در خانه موردنظر گذاشتند و با جسد مرد حدودا 70 ساله‌اي مواجه شدند كه فوت كرده و آثار كبودي روي صورتش مشهود بود. تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت، پسر متوفي كه خارج از كشور زندگي مي‌كرده با پدرش تماس گرفته اما پاسخي دريافت نكرده و به اين دليل با فرد ديگري ارتباط برقرار كرده تا به خانه پدرش برود كه به همين خاطر جسد كشف شده است. بررسي‌هاي تخصصي از خانه مورد نظر فرضيه به قتل رسيدن متوفي را براي تيم جنايي پررنگ كرد كه بدين ‌ترتيب قاضي جنايي به ماموران اداره دهم پليس آگاهي دستور داد تا با اقدامات اطلاعاتي و بازبيني دوربين‌هاي مداربسته اطراف ساختمان را هدف بازبيني قرار دهند. با دستور ناصري از شعبه چهارم دادسراي امور جنايي، جسد متوفي براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات در رابطه با اين پرونده همچنان ادامه دارد.


مرگ تلخ يك مرد جوان در يك بيمارستان
با وقوع مرگ يك مرد جوان زير تيغ جراحي در بيمارستان معروف تهران، تحقيقات قضايي در رابطه با پرونده آغاز شد.
ظهر روز جمعه دوم تيرماه جاري، كاركنان انتظامات يكي از بيمارستان‌هاي معروف تهران، مرگ مشكوك مرد جواني را روي تخت اين مركز درماني از طريق تماس تلفني به قاضي اميرحسين عليمردان، بازپرس ويژه قتل شعبه دهم دادسراي امور جنايي گزارش كردند. با اعلام اين خبر، تيم تحقيق با دستور قاضي جنايي پاي در سردخانه اين بيمارستان گذاشتند و با جسد مرد جواني مواجه شدند كه فوت كرده بود؛ بررسي‌هاي ابتدايي نيز نشان مي‌داد، متوفي هنگام عمل جراحي فوت كرده است. تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت، متوفي كه از بيماري گوارش رنج مي‌برده براي اقدامات درماني به اين بيمارستان مراجعه اما هنگام جراحي فوت كرده است كه خانواده مرد جوان به خاطر اين حادثه شكايت خود را تحت عنوان قصور پزشكي از كادر درمان مطرح كرده‌اند. با دستور قاضي عليمردان از شعبه دهم دادسراي امور جنايي، جسد متوفي براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل و پرونده براي رسيدگي قضايي به دادسراي ناحيه 26 (جرايم پزشكي) ارجاع داده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون