• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5519 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۷ تير

پيشكسوت استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

ضعف استقلال در خط دروازه است، چون حسيني رقيب ندارد

اينكه باقي مدعيان مي‌توانند بيشتر هزينه كنند به ضرر استقلال است

روزبه دلاور 

به گزارش «اعتماد»، مدتي است كه از انتخاب جواد نكونام به عنوان سرمربي استقلال مي‌گذرد و مديران اين تيم با نظر سرمربي مشغول مذاكره با بازيكنان مدنظر او هستند‌. استقلالي‌ها كه در فصل پيش هم در ليگ و هم در حذفي قافيه را به رقيب سنتي خود باختند اصلا دوست ندارند در فصل بعد هم ناكامي را تجربه كنند و براي همين در حال ترميم نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت تركيب‌شان هستند. اكثر كارشناسان اعتقاد دارند يكي از مشكلات اساسي آبي‌ها در فصل گذشته به خط دروازه اين تيم مربوط مي‌شد جايي كه سيدحسين حسيني، دروازه‌بان اول اين تيم مدت‌هاست شرايط خوبي را به لحاظ فني پشت سر نمي‌گذارد. محمدعلي يحيوي، دروازه‌بان و مربي اسبق استقلالي‌ها هم روي اين مساله تاكيد مي‌كند. وي در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» حضور يك رقيب جدي در كنار حسيني را راه چاره مي‌داند. بدون شك اگر حسيني رقيب سرسختي داشته باشد با تلاش و تمركز بيشتر مي‌تواند به روزهاي خوب گذشته بازگردد، اما نظر بعضي از فوتبالي‌ها هم اين است كه تيم با دو گلر آماده و يك سطح دچار حاشيه خواهد شد! البته كه در نهايت اين نكونام است كه تصميم مي‌گيرد قفس توري تيمش را براي فصل آينده با چه دروازه‌باني بيمه كند. در ادامه گفت‌وگوي اختصاصي«اعتماد» با يحيوي را بخوانيد‌ .

   ‌جواد نكونام به عنوان سرمربي جديد استقلال انتخاب شد. او مي‌تواند موفق شود؟ 
آقا جواد يكي از مربيان كاربلد و به درد بخور براي استقلال است كه اين انتخاب را به فال نيك مي‌گيرم. براي او آرزوي موفقيت  دارم.
  ‌فصل آينده مي‌تواند براي استقلال فصل موفقيت‌آميزي باشد؟ 
مطمئنا مربي جديد تيم كارش را بلد است و با آرامشي كه به تيم وارد مي‌كند، مي‌تواند آن جايگاهي كه لياقت استقلال است را به دست  بياورد.
  ‌براي رسيدن به موفقيت چه شرايطي بايد فراهم  شود؟ 
هدف امسال براي قهرماني است .ان‌شاءالله با درايت بچه‌ها اين اتفاق خواهد افتاد. مديريت هم هر آنچه مربي نياز دارد در اختيارش بگذارد تا بتوانند به آنچه مي‌خواهند، دست پيدا   كنند.
  ‌استقلال  به  خانه‌تكاني  نياز  دارد؟ 
خير، خيلي كم. بچه‌ها در فصل پيش خيلي تلاش كردند تا استقلال رتبه خوبي به دست بياورد، اما مسائل بيشتر به طرف حواشي رفت. استقلال تيم خوب و منسجمي بود كه فقط به دلايل حاشيه‌اي  نتوانست  نتيجه  بگيرد.
  ‌فقط  حاشيه   مانع   كسب   نتيجه  براي   استقلال   شد؟ 
خيلي از مسائل دخيل بود. مربي  و  مديريت و اتفاقاتي كه رخ داد، باعث شد  بازيكنان هم به  نوعي ناخواسته  وارد اين حواشي شوند.
  ‌هنوز هم حواشي بين مربي و مديريت وجود دارد.
به نظرم اين اشتباه است. وقتي مربي رفته ديگر رفته و نبايد دوباره تيم را به حاشيه برد. آقاي ساپينتو آمد و پولش را گرفت و رفت . همه ديدند شرايط در مديريت قبلي چطور بود و نبايد به گذشته برگشت. بايد به آينده فكر كرد. هر چه بود تمام شد و رفت. بايد براي نكونام امكانات فراهم كرد تا بدون حاشيه كارش را انجام ‌بدهد. هدف براي استقلال فقط موفقيت است كه با آرامش مي‌تواند آن  را به دست  بياورد.
  ‌اگر به شما پيشنهاد مربيگري در استقلال بدهند مثلا  به عنوان  مربي  دروازه‌بانان  مي‌پذيريد؟ 
هميشه آماده هستم و هر زمان كه تيم بخواهد مثل يك سرباز در اختيار  استقلال   هستم.
  ‌بعضي‌ها مي‌گويند دستياران نكونام زياد اهل جنجال هستند و ممكن است مثل ساپينتو آرامش را از اين تيم بگيرند. نظر شما  در اين باره چيست؟ 
شرايط استقلال با تيم‌هاي ديگر فرق مي‌كند . فكر نمي‌كنم اين‌طور باشد. آقا جواد با درايتي كه دارد از پس حاشيه‌ها برمي‌آيد و تيم هم بايد ‌تمركزش فقط درون زمين باشد. بيرون از زمين هم مربيان در جاهاي مختلف كار كردند و مي‌دانند با آرامش بايد جلو بروند. با جنگ و دعوا نمي‌شود كار كرد با آرامش همه‌ چيز به دست مي‌آيد و فكر مي‌كنم اين مهم در  وجود آقا جواد  هست.
  ‌درباره سقف قرارداد براي باشگاه‌ها چه نظري داريد؟ 
جواب اين موضوع با مديريت است. استقلال و پرسپوليس و سپاهان و نساجي سرمايه ملي ما در آسيا محسوب مي‌شوند بايد  به اين  تيم‌ها  كمك كرد.
  ‌استقلال   از   آسيا  حذف  شده   و سقف  قرارداد 
براي تيم‌هاي آسيايي 400   ميليارد    است... 
ضربه‌اي است براي استقلال. اين مشكلاتي است كه مديران قبلي براي استقلال به وجود آوردند، اما خب بايد درايت خرج داد و جوانگرايي كرد تا با بحث مالي كمتر به تيم  كمك  كنند‌.
  ‌گفتيد  مسائل حاشيه‌اي  به استقلال ضربه زد؛   فقط مشكل   اين   تيم   همين   بود؟
در تمام خطوط بايد رقيب گذاشت و رقابت وجود آورد. رقابت   نداشتن به تيم  ضربه  مي‌زند.
  ‌در كدام خط نداشتن رقيب به تيم ضربه زد؟
خط  دروازه.
  ‌خيلي هم    به حسيني انتقاد  شد. 
حسيني فراز و نشيب زياد داشته و گاهي براي استقلال امتيازات خوب و حساسي گرفته و يك مقطعي هم امتيازات از دست رفته ضعف او بود. اگر در استقلال بماند بايد به لحاظ روحي آماده شود. او تيم ملي را از دست داد و مي‌توانست در كافا باشد، اما به خاطر ضعفش  اين تورنمنت را   از دست‌ داد.
  ‌مشكل بزرگ حسيني ‌نداشتن رقيب است؟ 
بله، وقتي رقيب بزرگ داشته باشد، متوجه مي‌شود هر زمان ‌كه خوب باشد، بازي مي‌كند و اگر خوب نباشد روي نيمكت مي‌نشيند. در دروازه آن رقابتي كه بايد باشد، نيست و اگر آن رقابت باشد مشكل حل  مي‌شود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون