• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5519 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۷ تير

تغييرات تكراري تيم‌هاي ميانه جدولي، ثبات مدعيان و استقلال استثنايي

انتخاب مربيان چرخشي چه سودي براي تيم‌ها دارد؟

به گزارش «اعتماد»، ماه آينده ليگ برتر وارد فصل بيست و سوم مي‌شود و 16 تيم اين رقابت‌ها آماده جدال با يكديگر خواهند شد. امروز هر 16 تيم ليگ برتري مربيان خود را شناخته‌اند اما مذاكرات براي تمديد و جذب بازيكنان مورد نظر ادامه دارد. از فصل سرد نقل و انتقالات و رد و بدل شدن بازيكناني كه ستاره نيستند عبور مي‌كنيم و در گزارش امروز به بررسي تغييرات و جابه‌جايي‌هاي چرخشي مربيان ليگ برتري مي‌پردازيم!
مربياني كه هر فصل از تيمي به تيم ‌ديگري نقل مكان مي‌كنند و در پايان تغييري در وضعيت تيم‌ها ايجاد نمي‌شود اما فصل بعد براي جذب آنها دعواست! البته كه حضور بعضي از مربيان جوان مايه اميدواري براي آينده فوتبال كشورمان است اما مشكل اينجاست كه اكثر همين مربيان جوان هم مدارج بالاي مربيگري ندارند. در ادامه به شرايط بعضي از تيم‌ها با مربيان جديد پرداختيم.
سيدمهدي   رحمتي -   نساجي 
رحمتي‌ پس از دوران ‌بازي وارد حيطه مربيگري شد و به عنوان سرمربي شهرخودرو حضورش در جرگه مربيان را جشن گرفت! دروازه‌بان اسبق تيم ملي فصل پيش در آلومينيوم ‌عملكرد بدي نداشت و با تساوي‌هاي پي‌درپي تيم را در ميانه جدول نگه داشت. او اين فصل هدايت نساجي را برعهده گرفته است. هدايت نساجي فصل پيش برعهده مطهري بود و در اواسط كار جايش را به يك مربي اسپانيايي داد. مطهري اين روزها كمك قلعه‌نوعي در تيم ملي است. 
محمد  ربيعي -   ذوب آهن
ربيعي در دو، سه سال گذشته پيشرفت چشمگيري در مربيگري داشته و فصل پيش با مس رفسنجان عملكرد تيمي چشم‌نوازي را به نمايش گذاشت. ربيعي آنقدر خوب بود كه مدنظر استقلالي‌ها هم بود اما سر از ذوب آهن درآورد و جانشين تارتار شد! تارتاري كه معلوم نشد چرا به ذوب ‌آمد و چرا جدا شد!
مهدي  تارتار -  ملوان 
اما مهدي تارتار كه فصل پيش در ذوب آهن بود جاي خودش را به ربيعي داد و فصل آينده روي نيمكت ملوان وظيفه هدايت قوهاي سپيد را برعهده دارد! مربي سال قبل ملوان مازيار زارع بود كه اين تيم را با چنگ و دندان در ليگ برتر حفظ كرد.
مجتبي حسيني -  آلومينيوم   اراک
مجتبي حسيني جاي مهدي رحمتي را در آلومينيوم گرفته است. حسيني كه فصل پيش مربي پيكان بود با جدايي رحمتي و پيوستنش به نساجي جانشين اين مربي شد!
ساكت   الهامي -   مس رفسنجان 
ساكت الهامي هم در چند سال گذشته يكي از مربيان پركار فوتبال ما بوده است! الهامي كه فصل پيش با تيم‌ هوادار همكاري مي‌كرد در فصل پيش رو به رفسنجان رفته تا جانشين   ربيعي   شود.
رسول خطيبي -  پيكان 
مدت دوري رسول خطيبي از مربيگري زياد طول نكشيد و او فصل جديد را با پيكان استارت مي‌زند! خطيبي جانشين مجتبي حسيني شده است. نكته جالب اينجاست كه خطيبي دو هفته پيش با مس كرمان به توافق رسيد اما با فسخ   زودهنگام   قرارداد   به پيكان   پيوست. 
ثبات   در   بیشتر   مدعيان
اما نيمكت پرسپوليس و سپاهان دو تيم اول و دوم فصل پيش ليگ برتر همچنان به نام گل‌محمدي و مورايس است. بدون شك يكي از اركان موفقيت تيم‌ها ثبات در كادرفني است. پرسپوليسي‌ها چند سالي است كه با يحيي در ليگ مي‌تازند و مورايس با سپاهان در سال گذشته تا يك قدمي كسب جام پيش رفت. دليل ادامه همكاري با اين دومربي هم همين روند موفقيت‌آميز آنها بود. همچنين خمز اسپانيايي هم   روي   نيمكت تراكتوري‌ها   ماندگار  شد. 
استقلال  و  نكو   يك   استثنا   است
اما تغييرات در استقلال را بايد به فال نيك گرفت. آبي‌ها كه فصل پيش از مربي خارجي خيري نديده بودند براي فصل آينده مربي ايراني بهتر از نكونام نداشتند. مربي‌اي كه در عين جواني پرتجربه است و دانش خوبي هم در مربيگري  دارد.
حضور   پررنگ   مربيان   استقلالي
محمود فكري و عليرضا منصوريان هم از ديگر مربيان استقلالي ليگ محسوب مي‌شوند كه فصل بعد تيم خواهند داشت. دو تيم تازه به ليگ برتر صعود كرده هم با مربيان سابق ادامه مي‌دهند درست مثل صنعت نفت‌ كه با ويسي ادامه ‌خواهد داد. تنها چهره جديد مربي‌گري اين فصل فوتبال ايران سرمربي يوناني گل‌گهر مارينوس اوزونيديس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون