• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5529 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۰ تير

گزارش اختصاصي «اعتماد» از وضعيت نقل‌و‌انتقالات مدعيان

برنده‌ها و بازنده‌هاي بازار تا به امروز

به گزارش «اعتماد»، فقط ۲۳ روز مانده به شروع بازي‌هاي فصل جديد ليگ برتر. روز يكشنبه با قرعه‌كشي انجام‌شده تيم‌ها رقيبان خود را شناختند. در اين فاصله چهار تيم مدعي كسب جام با جذب بازيكنان مد نظر كادرفني در حال تقويت تيم خود هستند. در ادامه و در گزارشي كوتاه به عملكرد چهار تيم، پرسپوليس، سپاهان، استقلال و تراكتور در آشفته‌بازار نقل‌وانتقالات پرداختيم كه در ادامه مي‌خوانيد.

پرسپوليس

مدافع عنوان قهرماني تا امروز تغييرات زيادي نداشته است. كمال كاميابي‌نيا و سيامك نعمتي از اين تيم جدا شدند و گوهري و سيلماني به عنوان بازيكنان قرضي فصل را در تيم‌هاي ديگري سپري مي‌كنند و آينده پريرا و آل كثير و هنانوف هنوز مشخص نشده اما يكي از چالش‌هاي جديد يحيي قانون جديد است كه با حذف ليست زير ۲۵ ساله‌ها حالا عبدي و عمري و هنانوف سهميه بزرگسال اين تيم محسوب مي‌شوند! قرمزهاي پايتخت تا اين لحظه موفق شدند كنعاني‌زادگان و شهاب زاهدي و مسعود ريگي را جذب كنند. در ادامه جذب عزت‌اللهي، تمديد با ميلاد سرلك و احتمالا جذب يك مهاجم خارجي در دستور كار درويش قرار دارد.

سپاهان

سپاهاني‌ها همچون فصل‌هاي گذشته با توپ پر وارد بازار نقل‌وانتقالات شدند. اين تيم موفق شد رضايتنامه پيام نيازمند را بگيرد تا به‌طور قطعي گلر زردپوشان شود. احسان پهلوان و رضا اسدي و رضا شكاري و كاوه رضايي هم از ديگر ستاره‌هاي ليگ هستند كه تا اين لحظه به اصفهان رفتند. سبحان پسنديده و مسعود ريگي هم از زاينده‌رود به تهران سفر كردند تا پيراهن تيم‌هاي هوادار و پرسپوليس را بر تن كنند. به احتمال فراوان مورايس بازهم بازيكن جديد جذب خواهد كرد. يكي از بازيكنان مورد علاقه اين مربي پرتغالي، سعيد عزت‌اللهي است تا كمربند خط مياني تيمش را مستحكم‌تر كند. در زمان نگارش اين متن خبر پيوستن آل كثير به سپاهان هم منتشر شده كه احتمالا زماني كه شما اين گزارش را مي‌خوانيد تكليفش روشن شده باشد.

استقلال

آبي‌پوشان تهراني تا اين لحظه به بازيكنان چپ پا بيشتر علاقه نشان دادند! امضاي قرارداد با آرمين سهرابيان و مهرداد محمدي شروع‌ آبي‌ها در بازار نقل‌وانتقالات بود و در ادامه آنها براي بزرگ‌ترين جابه‌جايي چند سال اخير فوتبال ايران و جذب بيرانوند به اردوگاه رقيب حمله كردند كه با دست خالي برگشتند. اما اين پايان كار استقلال نيست و آنها به دنبال جذب اميرحسين حسين‌زاده و محمدحسين اسلامي و آريا برزگر و محمد نادري هم هستند. يكي از دغدغه‌هاي نكونام پر كردن جاي محبي و قايدي دو وينگر سرعتي تيمش است ضمن اينكه وضعيت سيلوا و خط دروازه اين تيم هم هنوز مشخص نيست. اما با حضور خطير و با رسيدن پول به نظر نمي‌رسد كار سختي براي جذب بازيكنان جانشين داشته باشند. سيدحسين‌حسيني‌، دروازه‌بان و كاپيتان آبي‌پوشان هم چند روز قبل با انتشار يك ‌استوري در صفحه شخصي‌اش با استقلال خداحافظي كرد!

تراكتور

تيم قرمزپوش تبريزي را مي‌شود شعبه دوم پرسپوليس ناميد! اين تيم تا اين لحظه اين نفرات را تراكتوري كرده: شجاع خليل‌زاده، مهدي شيري، علي شجاعي، سعيد آقايي، سيامك نعمتي. بازيكناني كه پرسپوليس را به فينال ليگ قهرمانان آسيا رساندند. همچنين پوريا آرياكيا و عارف آقاسي و مهدي حسيني و اديب زارعي از ديگر بازيكناني هستند كه فصل آينده براي تيم تبريزي به ميدان خواهند رفت. از آن سمت عباس‌زاده و عباسي و مهدي كياني و ثاقبي و اخباري و كاوه رضايي و رزاق‌پور هم تا اين لحظه تبريز را به مقصد ديگر تيم‌هاي كشور ترك كردند. تغييرات زيادي كه خبر از انقلاب پاكو خمز در بين اعضاي تيمش مي‌دهد و بايد ديد تغييرات زياد به اين تيم كمك مي‌كند يا خير‌. به اين ترتيب با كمي بالا و پايين مي‌شود گفت كه برنده نقل‌وانتقالات تابستاني ليگ برتر تا به امروز و در فاصله 23 روز تا شروع مسابقات دو تيم سپاهان و تراكتور بوده‌اند. اينكه كدام يك از اين دو تيم موفق‌تر بوده‌اند قابل بحث نيست چرا كه بايد ديد ستاره‌هاي جذب‌شده چه عملكردي از خودشان نشان مي‌دهند اما مي‌توان با قطعيت گفت كه تا به امروز مديران سپاهان و تراكتور بيشتر گزينه‌هاي مد نظر مربيان تيم‌هاشان را جذب كرده‌اند. بين استقلال و پرسپوليس هم پرسپوليس شرايط بسيار بهتري دارد و استقلال با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كند. هرچند هر دو تيم فاصله زيادي با دو مدعي ديگر دارند. استقلال تلاش كرد با جذب بيرانوند اردوگاه رقيب را به آتش بكشد اما با ماندن دروازه‌بان اول تيم ملي در جمع سرخپوشان ورق برگشت و خود استقلال به ورطه بحران كشيده شد تا جايي كه سرپرست مديرعاملي باشگاه هم كناره‌گيري كرد تا علي خطير به عنوان مدير جديد باشگاه روي صندلي رياست بنشيند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون