• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5529 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۰ تير

تيم ملي ايران با باخت مقابل كوبا به كارش در ليگ ملت‌ها پايان داد

نتايج به كنار، با منتقدين درست برخورد كنيد!

علي ولي‌اللهي

 

ليگ ملت‌هاي 2023 تمام شد. ايران با 10 باخت و دو برد در جايگاه چهاردهم جدول رده‌بندي ايستاد تا بدترين نتيجه تاريخ ايران از زمان حضور در اين رقابت‌ها رقم بخورد. اين روزها در فضاي مجازي بحث نقد عملكرد تيم ملي حسابي داغ است و مردم در اين باره اظهارنظر مي‌كنند. نگراني‌هاي زيادي وجود دارد كه افت واليبال ايران نه يك اتفاق مقطعي كه در ادامه يك پروسه باشد و در سال‌هاي بعد بدتر هم بشود. 
در اين ميان يك چهره شاخص در مركز انتقادات قرار دارد: بهروز عطايي سرمربي تيم ملي. كسي كه در چند روز گذشته با موضع‌گيري‌هاي خود نسبت به منتقدان تيم ملي جنجال‌آفرين شده است، به شكلي كه امروز برخي از جدي‌ترين انتقادات نسبت به رفتار سرمربي تيم ملي است تا عملكرد او در كوچينگ.
بهروز عطايي چند روز پيش و بعد از دو باخت اول ايران در هفته پاياني ليگ ملت‌ها در يك برنامه تلويزيوني با احساسي خواندن مردم كه از نتايج تيم ملي ناراضي‌اند، گفت: «ما هيچ‌وقت هفتم رنكينگ جهاني نشديم و فكر كنم فقط يك بار شديم و همه‌اش هشتم، نهم، دهم و يازدهم بوديم. ما به‌شدت مردم احساسي داريم كه واقعيت ماجرا را نمي‌بينيم.» او در ادامه اظهارات منتقدان را يك جريان دانست و اظهار داشت: «اين چه جرياني است كه عليه بچه‌هاي تيم ملي اتفاق مي‌افتد؟ از گزارشگر به اين موضوع مي‌پردازد تا كسي كه كارشناس است. يك جرياني در جهت منحرف كردن افكار عمومي به راه افتاده است كه اصلا به نفع واليبال ايران نيست.» عطايي در بخش ديگري از صحبت‌هايش هم تعداد منتقدانش در كل كشور را حدود 20 هزار نفر ارزيابي كرد كه همين اظهارنظر از آن روز سوژه فضاي مجازي شده است. عطايي در اين رابطه گفت: «انتظار خاصي از كسي ندارم. من دو روز است كه وارد كشور شدم و مردم بسيار به من لطف داشته‌اند. كل جمعيت كشور آن‌ ده بيست هزارتايي نيستند كه به ما انتقاد دارند، يك عده هم هستند كه از باخت ما ناراحتند.» عطايي چه سال گذشته و همزمان با مسابقات ليگ ملت‌ها نشان داده بود كه خيلي ميانه خوبي با منتقدان ندارد و هر بار كه فرصتي پيدا كند حملات متقابلي را عليه آنها انجام مي‌دهد. او امسال هم بعد از چندين شكست متوالي و در حالي كه روزه سكوت گرفته بود بلافاصله بعد از بردن آلمان به حرف آمد و به منتقدان تاخت. با اين حال او در پايان ليگ ملت‌ها فرصتي پيدا نكرد تا از جايگاه برنده وارد ديالوگ با مخالفينش شود ولي از همان جايگاه كسي كه تيمش ده بازي از 12 بازي باخته به عنوان يك فرد ذي‌حق كه به جاي پاسخگويي حق سوال پرسيدن را دارد وارد شود.  در اين ميان فدراسيون واليبال هم در اقدامي عجيب كامنت صفحه رسمي فدراسيون در اينستاگرام كه تبديل به محلي براي بيان انتقادات مردم شده بود را بست تا نشان دهد در زمينه شنيدن اظهارنظر مخالفان، سرمربي و فدراسيون با هم هم‌نظر هستند!
به هر حال فارغ از ورود به بحث كيفيت بهروز عطايي و فدراسيون واليبال آنچه قطعا تغيير نمي‌كند ديدگاه مردم و وجود منتقدين است. احساساتي خواندن مردم ناراحت از باخت‌هاي متوالي تيم ملي يا بستن كامنت روي آنها قطعا مسير درستي در مراوده با مخاطبان اصلي ورزش نيست. اينكه مربي منتقدين را يك جريان خاص براي زمين زدن واليبال بنامد هم كمكي به توسعه ورزش نمي‌كند. اگر بهروز عطايي مدعي است كه با آرامش در حال انجام كارش است بايد آن آرامش را در همه زمينه‌ها نشان بدهد. پرخاش به منتقدين و قليل خواندن آنها هيچ نسبتي با آرامش ندارد و درنهايت منجر مي‌شود به اينكه ديالوگ سرمربي تيم ملي بشود سوژه خنده فضاي مجازي. 
تيم ملي واليبال ايران مشكلات زيادي دارد كه سرمربي تيم ملي قول حل كردن‌شان را داده است. همه اهالي واليبال دوست دارند اين قول به سرانجام برسد و دوباره سروقامتان ايران در مسابقات بين‌المللي خودنمايي كنند. جدا از اين انتظار مي‌رود فدراسيون‌نشين‌ها و اعضاي كادرفني نيز با سعه صدر و ديدگاهي پذيرا به انتقادات گوش بدهند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون