• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5533 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۵ تير

وزير كار:

افزايش بدون پشتوانه حقوق‌ باعث افزايش تورم مي‌شود

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: دولت به‌شدت و به صورت شبانه‌روزي براي مهار تورم تلاش مي‌كند. سيدصولت مرتضوي در جشن بزرگداشت روز خانواده و تكريم بازنشستگان، اظهار كرد: مقام معظم رهبري امسال را سال مهار تورم و رشد توليد گذاشتند. دولت به‌شدت و به صورت شبانه‌روزي براي مهار تورم تلاش مي‌كند.

تامين حداقل معيشت  خواسته بحق بازنشستگان است

وي خطاب به بازنشستگان حاضر در جمع، ادامه داد: شايد يكي از خواسته‌هاي به حق شما اين باشد كه حداقل معيشت جامعه بازنشستگي بايد تامين شود، حرف بحقي است. حتما بايد انجام شود. تلاش‌هاي خوبي در حال انجام است تا به ثبات برسيم. در برخي كالاها به ثبات رسيديم و در برخي كالاها هنوز مشكل داريم.

تا تورم مهار نشود، افزايش حقوق  همچون خرج كردن از كيسه مهمان است

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه اگر دولت قد علم كرده و تورم را مهار كند، قطعا جامعه بازنشستگي به بخشي از خواسته‌هاي خود خواهد رسيد، افزود: اگر نتوانيم تورم را مهار كنيم و تورم سرسام‌آور وجود داشته باشد، هرچقدر افزايش حقوق داشته باشيم، به اصطلاح خرج از كيسه مهمان است. وقتي تورم بر اقتصاد كشور عارض شود يعني سفره مردم كوچك مي‌شود. وي بيان كرد: هرچقدر دولت بدون پشتوانه حقوق را افزايش دهد، يعني استقراض از بانك مركزي؛ استقراض از بانك مركزي هم يعني پول پر قدرت و پول پرقدرت به معناي افزايش تورم هشت برابري است. هم در حوزه صادرات نفت، هم صادرات غير نفتي، هم اصلاح ضريب جيني و هم در زمينه تراز تجاري كارهاي خوبي انجام مي‌شود اما مهار تورم كاري كارستان مي‌خواهد. مرتضوي با تاكيد بر اينكه مشكلات بازنشستگان بايد در دستور كار ما باشد، عنوان كرد: بالغ بر ۱۶۰ شركت وابسته به صندوق بازنشستگي كشوري داريم. اگر اينها از روز اول درست مديريت مي‌شدند امروز دست شما در جيب خودتان بود و با افتخار درآمد كسب مي‌كرديد. اين سياست در حال جاري شدن است. قطعا قول مي‌دهم در گام نخست حداقل يك نفر از منتخبين بازنشستگان با اصلاح ضوابط و آيين‌نامه‌ها عضو هيات‌مديره صندوق بازنشستگي كشوري خواهد شد. من اين اصطلاح «بازنشستگي» را هم غلط مصطلح مي‌دانم، مگر بازايستادگي داشتيم كه اكنون اين عزيزان بازنشسته مي‌شوند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون