• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5543 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۷ مرداد

در رقابت‌هاي ديويس كاپ رقم خورد

اتفاقي بزرگ براي تنيس ايران: صعود به گروه ۲ جهاني پس از نيم قرن

تيم ملي تنيس ايران با ثبت عملكردي تحسين‌برانگيز و با شكست مدعيان جام ديويس، صعود خود را به گروه ۲ جهاني قطعي كرد تا پس از نزديك به نيم قرن شاهد يك اتفاق تاريخي در اين ورزش باشيم. ملي‌پوشان كشورمان در شرايطي برابر تيم‌هاي ويتنام، عربستان و سريلانكا با اقتدار پيروز شدند كه بسياري از علاقه‌مندان اين رشته در اميد و نگراني بابت بقا در گروه ۳ و سقوط به گروه ۴ به سر مي‌بردند، اما نمايش جسورانه تنيسورهاي كشورمان باعث شد براي اولين‌بار بعد از نزديك به نيم قرن، به گروه ۲ جهاني صعود كنيم، اين در شرايطي است كه چند نوبت تجربه حضور در گروه ۲ آسيا را پيش از اين داشته‌ايم. تيم ايران در نخستين بازي و در دو ديدار انفرادي ويتنام را شكست داد و برنده اين مسابقه شد. نتيجه بازي به شرح زير است: 
انفرادي اول: حميدرضا نداف از ايران ۲ - فونگ نگويين از ويتنام صفر (۶ - ۱ و ۶- ۴) 
انفرادي دوم: سينا مقيمي از ايران ۲ - داك وو از ويتنام صفر (۶- ۱ و ۶- ۱) 
در روز دوم مسابقات در بخش انفرادي حميدرضا نداف با نتيجه ۶-۴، ۱-۶ و ۲-۶ مقابل سعد ال هوباني شكست خورد و‌ در دومين ديدار بخش انفرادي سينا مقيمي موفق شد با نتيجه ۲-۶ و ۴-۶ مقابل انمار ال هوباني ديگر نماينده عربستان به پيروزي برسد. در نهايت تيم دونفره ايران با تركيب ساميار الياسي و علي يزداني برابر رقباي عربستاني به ميدان رفتند كه اين ديدار در نهايت با برتري نمايندگان ايران به پايان رسيد. با كسب اين پيروزي ارزشمند دومين برد ايران در اين مسابقات رقم خورد. در آخرين بازي نيز ايران با دو برد انفرادي مقابل سريلانكا و ثبت سومين برد پياپي صعود خود را به گروه 2 جهاني قطعي كرد. نتايج تنيسورهاي ايران مقابل رقبا به شرح زير است: 
انفرادي اول: علي يزداني ۲ - آپنا پريرا (۶-۴ و ۶ – صفر) 
انفرادي دوم: سينا مقيمي ۲ - آشن سيلوا صفر (۶- صفر و ۶- ۳) 
حميدرضا نداف، سينا مقيمي، اميرحسين بادي، علي يزداني و ساميار الياسي ملي‌پوشان كشورمان در اين رقابت‌ها بودند و محمدرضا توكلي و فرشاد صفتي نيز به عنوان سرمربي و سرپرست تيم اعزامي را همراهي كرد. همچنين محرم خدايي، اميد سوري و مهدي بهزادپور به عنوان مربي، دكتر توكلي به عنوان فيزيوتراپ و فريد يزدان‌يار به عنوان بدنساز ملي‌پوشان كشورمان را آماده حضور در اين رويداد كردند. داود عزيزي، رييس فدراسيون تنيس ايران نيز در آغاز اين مسابقات در سريلانكا حضور يافت تا از نزديك روند تيم ملي تنيس ايران را پيگيري كند. اين براي نخستين‌بار است كه تيم تنيس ايران به گروه دو جهاني صعود مي‌كند. با تغيير گروه‌هاي تنيس، گروه‌بندي در آسيا از سوم تا پنجم است، سپس گروه دو و گروه يك جهاني، مرحله QUALIFIERS و در نهايت مرحله فينال قرار دارند. تيم ايران هم در گروه‌بندي جديد براي اولين‌بار به گروه دو جهاني صعود كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون