• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5543 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۷ مرداد

اظهارات جالب رضا رجبي، پيشكسوت استقلال در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

خدا قربان‌زاده را نبخشد كه معضلي شد براي استقلال!

دولت فقط زمان انتخابات به مردم نياز دارد؟ چرا براي استقلال اسپانسر نمي‌گيرند؟

   بازيكنان از استقلال مردمي مي‌گويند  بعد با اعتصاب كردن مردم را مي‌سوزانند!

 

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» كمتر از يك هفته به شروع بيست و سومين دوره از بازي‌هاي ليگ برتر باقي مانده و استقلال بايد به مصاف صنعت نفت آبادان برود اما بازيكنان اين تيم به دليل مشكلات مالي تمرينات را تحريم كردند و باعث ناراحتي و نگراني هواداران شدند. جنگ پنهان نكونام و خطير هر روز بيشتر نمايان مي‌شود. حتي اگر دو طرف كه مدت زيادي نيست در اين باشگاه همكاري مي‌كنند اختلافات را تكذيب كنند واضح است كه خواسته‌هاي سرمربي جديد تا حدود زيادي محقق نشده با اين حال بسياري اعتقاد دارند بايد به مدير جديد فرصت داد و اشتباهات مديران قبلي نبايد مانعي باشد براي موفقيت آبي‌ها در فصل آينده. رضا رجبي، يكي از پيشكسوتان استقلال حامي مديرعامل استقلال است و در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» انتقادات سفت و سختي هم نسبت به تصميمات بازيكنان و كادرفني و همچنين مديران سابق اين تيم داشته است. در ادامه چكيده‌اي از صحبت‌هاي رجبي با «اعتماد» را بخوانيد.

 

چه خبر از استقلال؟

خبرها كه معلوم است ما كه حرف‌هاي‌مان را مي‌زنيم اما نمي‌دانيم ‌بايد چه كار كرد!

زمان زيادي تا شروع ليگ باقي نمانده‌ و بازيكنان اعتصاب كردند!

از روز اول هم گفتم مگر نكونام در خوزستان چي كار كرد؟ مگر شبانه تيم فولاد را ول نكرد؟! براي او مهم نيست كه! از روزي كه آمده به اينجا به ‌جاي آنكه كمك كند تا حواشي جمع شود اين همه داستان درست شده. دو تا مهره از دست دادي اما پرمهره‌ترين تيم را جمع و جور كرد. با اين‌ دعوا و با آن دعوا. او مردم را مقابل مديرعامل و وزارت گذاشته است. نمي‌دانم! مگر مي‌شود يك نفر از اوضاع يك باشگاه خبر نداشته باشد و بلند شود و بيايد؟ دقيقا راه كي‌روش را مي‌رود. كي‌روش هم چندين سال ايران بود و فقط نق زد و پوئن گرفت. حالا شرايط استقلال را ببينيد در هر پستي دوتا مهره دارد.

اما خطير هم وضعيت را مي‌دانست چرا مسووليت پذيرفت؟ حالا نبايد با مربي تيم همكاري كند؟

خطير بايد چكار كند؟ او رفته كمپ با مربي جلسه گذاشته و صحبت كردند تا مشكلات را حل كنند اما اينكه يك بازيكن را نگرفتند مي‌آيند جار و جنجال مي‌كنند را مي‌گويم.

اما استقلال دو بازيكن اصلي‌اش را از دست داد.

مديريت قبلي طوري معامله كرد كه ديگر دست كسي نبود. بازيكن قرارداد داشته و برگشته. اينها ديگر به خطير و كريمي و فتح‌الله‌زاده چه ارتباطي دارد؟ بعدش هم يك زماني حجازي و غلامحسين مظلومي و عادل‌خاني از تيم ما رفتند. اينها سه تفنگدار فوتبال ايران بودند اما چه اتفاقي افتاد؟ دو تا يار گرفتيم و همان سال قهرمان حذفي شديم. استقلال هميشه استقلال است. همين الان هم به جرات به شما مي‌گويم خودشان ارنج كنند با همين نفرات جزو سه تا تيم اول مي‌شوند! اين همه شلوغ‌بازي ندارد. اصلا آقاي نكونام! شرايط بد است چرا ماندي؟ اگر ماندي پس با سكوت كردن به تيم كمك كن.

يكي از مشكلاتي كه اين روزها گريبانگير فوتبال ما شده قانون تعداد جذب بازيكنان بزرگسال است. شما موافق اين قانون هستيد يا مخالف؟

صددرصد موافقم. فوتبالي كه آقاي گلش ۱۲ تا گل مي‌زند و پنج، شش تاي آن پنالتي است و كار فني در آن نمي‌بينيم چرا بايد در تيم‌هايش تعداد زيادي بازيكن بزرگسال باشند و پول بگيرند؟ ببخشيد مثلا پارسال رمضاني و شهباززاده چهل ميليارد گرفتند چي كار كردند؟ حداقلش بخشي از اين پول‌ها مي‌آيد فوتبال پايه و جوانان اين مملكت‌ مي‌توانند استفاده كنند. مي‌دانيد چه افرادي مخالف هستند؟ دلال‌ها. اما اين كار، كار خوبي است و اگر تاييد شود با آن موافقم.

اما بعضي كارشناسان هم مي‌گويند با تصويب اين قانون تيم‌هاي‌مان كار سختي براي تقابل با ديگر تيم‌هاي آسيايي در ليگ قهرمانان دارند. با جوانان مي‌شود حرفي در برابر ابرستاره‌هاي تيم‌هاي عربي داشت؟

پرسپوليس با چند بازيكن به فينال آسيا رفت؟ با ۱۴ بازيكن و نفراتي مثل آدام همتي. اينها حرف است. اينها همان حرف‌هايي است كه به آسياب فوتبال ما مي‌ريزند! نه. اصلا اين‌طور نيست. تيم‌ها نبايد نيمكت شلوغي داشته باشند و بايد مديريت كرد.

يكي ديگر از خواسته‌هاي نكونام جذب دستيار خارجي بود كه تا اين لحظه محقق نشده. در اين رابطه چه نظري داريد؟

حداقل بالاي يك ماه است كه او در استقلال كارش را شروع كرده و بايد قبل از اينكه كار فني را آغاز مي‌كرد دستيارانش مي‌چيند. اين حرف‌ها را قبول ندارم. اگر ادعاي حرفه‌اي‌گري دارد و مي‌گويد در اسپانيا فوتبال بازي كردم بايد تيم فني‌اش را انتخاب و بعد شروع مي‌كرد وقتي اين اتفاق رخ نداده بود نبايد كارش را شروع مي‌كرد! چطور كيانوش رحمتي و حميدرضا رجبي و بقيه شدند اما حالا براي يك كمك اين حرف‌ها را مي‌زند؟ اگر برايش خيلي مهم بود بايد صبر مي‌كرد جذبش مي‌كردند و بعد كارش را شروع مي‌كرد.

اين وسط هواداران استقلال نگران بازي اول تيم‌شان هستند و زمان زيادي تا آغاز ليگ باقي نمانده است‌.

آقايان ادعاي استقلال مردمي دارند و تا حرف مي‌زنند مي‌گويند مردم. سياه‌كاري! اعتصاب در اين وضعيت يعني فقط اسم مردم عنوان مي‌شود. فاجعه است! اينكه مردم را نسوزانند وجود ندارد! حالا چه كسي اين وسط اين برنامه را داشته واقعا نمي‌دانم چه بگويم. فقط خواهش مي‌كنم دم از مردم نزنيد. همين!

يكي از مشكلات اين روزهاي استقلال و در كل فوتبال ما جذب اسپانسر است. در اين وضعيت مدير استقلال چطور مي‌تواند از پس بدهي‌ها بربيايد؟

چطور موقع انتخابات همه اين مردم مورد نياز و مورد استفاده هستند حالا كه استقلال ۳۰ ميليون هوادار دارد اين دولت نمي‌تواند با ارتباطاتي كه دارد كمك كند به استقلال؟ مطمئنا مي‌تواند همان‌طور كه براي آن‌ور مي‌كنند‌! كاري ندارد اين اسپانسرها از ماليات‌شان كم مي‌شود. فكر نكنيد همه اسپانسرها كمك مي‌كنند اينها از ماليات معاف مي‌شوند. بايد رايزني شود و به خطير كمك كنند تا اسپانسر خوب و گردن كلفت بگيرند تا بتوانند اين تيم را هدايت كنند.

درباره اسپانسر مشترك كه به نظر مي‌رسد مورد تاييد طرفداران دو تيم هم نيست چه نظري داريد؟

اسپانسر مشترك به نظرم مساله‌اي نيست كه بگوييم يك معضل است. بانك شهر بود كه تبليغات خوبي بود و هم كمك‌هايي كرد. مهم اين است كه درست و اساسي و بنيادي قرارداد ببندند. تشكيلاتي و سازماندهي شده باشد. هربار طوري قرارداد نبندند كه بعدها دست گدايي دراز كنند. با يك قرارداد درست مي‌توانند منافع هر دو تيم را لحاظ كنند. مشكلي از بابت اسپانسر مشترك نيست.

به مديريت زمان آجرلو نقد داشتيد.

هنوز هم مي‌گويم. تمام اين بدبختي‌ها از طرف آجرلو است. اين هم تعهد و مشكلات را به وجود آورد و هيچ كي نبود نظارت كند. آن قربان‌زاده فقط آمده بود تا ديده شود! اين همه پول هزينه شد چرا نظارتي نكرد؟ آجرلو با آن مديريتش استقلال را صد سال به عقب برد. خدا خيرش بدهد! جالب است كه هيچ كي هم جوابگو نيست و از آجرلو هيچ خبري نيست. خدا قربان‌زاده را نبخشد كه فقط دنبال نمايش بود و باشگاه را به اين روز انداخت. يعني نه كه به درد باشگاه بخورد بلكه معضلي هم شد!

درباره استعفاي وزير ورزش صحبتي داريد؟

بعد از آن سانحه هوايي بايد همان موقع مي‌رفت و دولت بايد به فكر جايگزين بود به نظرم اسم‌هايي خوبي عنوان شده و كيومرث هاشمي هم مي‌تواند موفق باشد و اداره وزارت را برعهده بگيرد. سجادي بعد از آن اتفاق ديگر نتوانست به شرايط عادي برگردد و حالا هم ان‌شاءالله بين گزينه‌ها هاشمي موفق باشد!

فكر مي‌كنيد كيومرث هاشمي وزير ورزش شود؟

صددرصد فكر مي‌كنم ايشان انتخاب شود! من هم شنيدم كه ايشان انتخاب مي‌شود.

حرف پاياني؟

اميدوارم شرايط براي استقلال بهتر شود و هواداران اين تيم هم روز خوش را ببينند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون